مسکن ملی، قیمت ثابت ندارد



معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توان فرمولی برای تعیین قیمت مسکن ملی برای استان‌ها و شهرهای مختلف داشت، گفت: عددی را اعلام نمی‌کنیم تا ذهنیتی برای مردم ایجاد نشود اما مطمئن شوند که قیمت مسکن ملی کمتر از قیمت واحدهای شخصی‌ساز با شرایط یکسان خواهد بود.
محمود محمودزاده درباره تعیین تکلیف قیمت مسکن ملی برای متقاضیان با توجه به تجربه افزایش قیمت چندین باره مسکن مهر اظهار داشت: در ابتدا باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اگر می‌‌گوییم مسکن مهر در برخی از شهرهای جدید از جمله پردیس چند بار دچار افزایش قیمت شد و تأخیر در ساخت و تحویل داشت باید به این نکته توجه شود که تعدادی از واحدها اواخر سال گذشته شروع به ساخت کرده اند.
وی با بیان اینکه نکته مهم دقت در ایجاد تعهد و ثبت نام است، ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر در همان سنواتی که پیش‌بینی شده بود، تحویل شدند که افزایشی در قیمت این واحدها ایجاد نشد و پروژه‌هایی مانند مسکن مهر پردیس که دچار افزایش قیمت شدند، بسیار محدود بودند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دلایل تأخیر در ساخت برخی از پروژه‌های مسکن مهر، گفت: تأخیر در اجرای این پروژه چند دلیل دارد. اول اینکه برخی از پروژه‌ها تأخیر در شروع ساخت به دلیل نبود زمین کافی داشتند و ثبت‌نام بیشتری صورت گرفته بود. از این رو چند سال طول کشید که زمینی رفع معارض شود و برای اجرا آماده‌سازی‌های لازم در آن زمین صورت گیرد. دلیل دیگر هم این بود که برخی از پروژه‌ها به مسائل حقوقی برخوردند.
معاون مسکن و امور ساختمان با اشاره به باقیمانده‌های مسکن مهر، گفت: طبق آخرین گزارش ارائه شده حدود 40 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که در شرف تکمیل است و بزودی حدود 35 هزار واحد مسکن مهر افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با پایین‌ترین عددی که در سطح کشور ممکن بوده برای اجرای مسکن مهر به جمع‌بندی رسیده و آن را ابلاغ کرده که البته نظر سازندگان این است که باید به این عدد اضافه شود اما به وکالت از مردم نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم، قیمت تمام شده برای متقاضیان پایین‌ترین عدد ممکن باشد.
محمودزاده افزود: اما می‌دانیم که سازنده باید مصالح را با قیمت روز بازار خریداری کند و قرار نیست هیچ یک از مصالح و خدمات متفاوت از قیمت بازار در این پروژه عرضه و استفاده شود. به همین دلیل از روز اول قرار شد که تحویل مسکن ملی براساس قیمت تمام شده باشد./ایلنا



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7562/7/568974/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها