دیگه چه خبر؟




ایران جزو 18 کشور بزرگ جهان

 خبر اول اینکه،رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته است که ایران جزو 18 کشور بزرگ جهان است. به‌گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی افزوده: در ۴۲ سال گذشته اتفاقات زیادی به ما گذشت که روی اقتصاد ما اثر گذاشت. با همه مشکلاتی که داریم و رنج و فشار اقتصادی روی مردم، باید بپذیریم براساس معیارهای قدرت اقتصاد، ما جزو ۱۸ کشور بزرگ جهان هستیم.به گفته وی همه شاخص‌های ما نشان می‌دهد رشد قابل توجهی داشتیم. اگر رفاه به معنای امکانات دسترسی است باید بگوییم امروز حتی یک روستا هم بدون برق نیست و همه جاده‌ها آسفالت هستند. چیزی که امروز در اختیار مردم است نسبت به گذشته خیلی بیشتر است. امکانات اینترنتی، بهداشتی، شبکه حمل‌ونقل و... امروز در اختیار روستاییان قرار دارد.نوبخت گفته است که به خیلی از اسرار کشور دسترسی دارم اما نمی‌توانم درباره محدودیت‌ها با مردم صحبت کنم. اگر قرار است به دولت نمره بدهیم باید به این ۸ سال نمره بدهیم.تلاش می‌کنیم در بخش زیر پوشش دولت، دهک‌های پایین جامعه را پوشش دهیم و گاه رقم دریافتی این دهک به ۵ تا ۶ برابر رسید. تلاش می‌کنیم به مردم کالاهای اساسی را بدهیم.

اروپا می‌خواهد با دولت فعلی ایران در برجام به نتیجه‌برسد

 خبر دیگر اینکه،نشریه آلمانی «زوددویچه سایتونگ» نوشت که اروپایی‌ها می‌خواهند پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و پایان کار دولت کنونی درمورد برجام و بازگشت امریکا به این توافق به نتیجه ‌برسند. به گزارش ایرنا، زوددویچه سایتونگ افزود:اروپایی‌ها می‌دانند ممکن است آخرین فرصت آنها برای رسیدن به یک نقطه اتکا و دمیدن روح حیات به برجام باشد چرا که دولت آینده ایران بدون شک با رویکردی بازتر از دولت کنونی به موضوع نگاه نخواهد کرد. این نشریه با بیان اینکه «ایران و ایالات متحده خواهان بازگشت به توافق هسته‌ای هستند، اما هر یک از آنها خواستار برداشتن گام اول از سوی طرف مقابل هستند»، اضافه کرد که «در این شرایط اروپا اکنون باید میانجی‌گری کند».

ادامه بازداشت اعضای متخلف شوراهای شهر

 دست آخر اینکه،در راستای رسیدگی به پرونده تخلفات در شهرداری آبسرد، چهارمین عضو از شورای پنج نفره شهر آبسرد نیز بازداشت شد. محمدتقى تقى‌زاده دادستان عمومى و انقلاب دماوند گفت: تاکنون در خصوص این پرونده مجموعاً ٢٧ نفر بازداشت شدند که شامل چهار عضو شورای شهر، شهردار، ۵ پیمانکار، یک دهیار و
۱۶ نفر از کارمندان شهرداری آبسرد می‌شود. دیروز همچنین اعلام شد که دو نفر از اعضای شورای شهر لواسان به‌همراه یک نفر از کارمندان شهرداری لواسان دستگیر شدند.به گزارش ایلنا، رئیس حوزه قضایی لواسانات در استان تهران گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) این افراد رابه دلیل تخلفات مالی و ساختمانی دستگیر کردند.  دادستان شهر «دورود» در استان لرستان هم از بازداشت ۲ شهردار سابق این شهر به اتهام اختلاس خبر داده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7562/3/568955/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها