قالیباف پیش از عزیمت به مسکو:

حامل پیام مهمی در زمینه روابط راهبردی هستم


گروه سیاسی/ رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به روسیه در سخنانی افزایش روابط پارلمانی دوجانبه را موجب تعمیق روابط ایران و روسیه دانست و گفت که حامل پیام مهمی برای دولت روسیه در زمینه روابط راهبردی است.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف که در پاسخ به دعوت «ویچسلاو والادین» رئیس دومای روسیه عازم مسکو بود با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره بر روابط راهبردی با کشور روسیه تأکید داشته‌اند، اظهار کرد: این تأکیدات مستمر، موجب شد اولین سفر خارجی من در جایگاه ریاست مجلس با دعوت رسمی، به روسیه باشد لذا یکی از برجستگی‌های سفر این است که حامل پیام مهمی برای دولت روسیه در خصوص مسائل راهبردی هستم.
او ادامه داد: روابط تهران و مسکو در‌خصوص مسائل اقتصادی، سیاسی، دفاعی، امنیتی، فناوری، علمی و دانشگاهی بسیار مناسب و خوب است و روابط دوجانبه پارلمان‌های دو کشور خصوصاً کمیسیون عالی مشترک که با ریاست دو رئیس مجلس اداره می‌شود، روابط را عمق بخشیده و بسیار تأثیرگذار بوده است. قالیباف با اشاره به اشتراکات دو کشور در مسائل منطقه‌ای و جهانی گفت: این اشتراکات ما را به سمتی هدایت می‌کند که بتوانیم فرصت‌هایی را که در منطقه و جهان وجود دارد از طریق هماهنگی در چارچوب مشترک جدیدتر و ساختارهای مناسب‌تر به نفع دو کشور در منطقه و حرکت‌ به سمت طرح صلح جهانی پیش ببریم. رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملاقات با رؤسای دو مجلس دوما و سنای روسیه و مقامات عالیرتبه دولتی از دیگر برنامه‌های این سفر است که در این راستا رایزنی‌هایی را در رابطه با مسائل دوجانبه، منطقه و جهانی خواهیم داشت که امیدواریم سبب تعمیق روابط راهبردی شود.
پیام رهبری مهم بود یا حامل پیام؟!
سفر رئیس مجلس به روسیه و لغو دیدار وی با پوتین بازتاب‌ها و تحلیل‌های مختلفی را بخصوص در فضای مجازی بدنبال داشته است. در این میان سایت رجانیوز پایگاه خبری نزدیک به جبهه پایداری انتقاد شدیدی را علیه نزدیکان و حامیان محمد باقر قالیباف وارد کرده که چرا اصل و محتوای پیام رهبری را تحت‌الشعاع حامل پیام به روسیه کرده اند. در بخشی از این مطلب انتقادی با اشاره به اینکه ارسال پیام از سوی رهبری به سران حکومت‌ها یا بالعکس روالی طبیعی داشته، آمده است: لغو دیدار مستقیم قالیباف  با پوتین به دلیل پروتکل‌های بهداشتی کاخ کرملین از سوی منتقدین رئیس مجلس مورد تمسخر قرار گرفته و از سوی دیگر توسط تیم مشاوران و نزدیکان قالیباف به مانوری برای کسب اعتبار سیاسی تبدیل شده است. رجانیوز در ادامه به توئیت‌های احدیان و مهدی محمدی از مشاوران قالیباف اشاره کرده که در آنها به ارسال پیام رهبری از طریق «فقط» قالیباف برجسته شده است. نویسنده افزوده: این اغراق‌گویی با هشتگ معتمدنظام به گونه‌ای است که گویا اگر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نبود رهبرانقلاب هیچ فردی را برای انتقال پیام به مسکو نداشته و شخص ایشان از محتوای پیام مهم‌تر بوده است! به نظر می‌رسد رئیس مجلس باید در مقابل چنین حاشیه‌سازی‌هایی بایستد و مانع از تکرار این اشتباهات و کسب اندوخته سیاسی از موقعیت‌های مهم بین‌المللی شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7562/3/568950/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها