اسحاق جهانگیری در جمع نخبگان کرمانشاه:

خالی کردن صحنه، هنر نیست باید ایستاد و خدمت کرد


معاون اول رئیس جمهوری بر اهمیت امیدواری مردم به آینده تأکید کرد و از همین منظر نسبت به آنها که تلاش دارند جامعه و بخصوص جوانان را مأیوس کنند انتقاد کرد. او ایران را اصلی دانست که هر چیز دیگری ذیل آن باید تعریف شود. اسحاق جهانگیری البته یک بار دیگر یادآوری کرد ناگفته‌هایی دارد که اگر لازم باشد بازگو خواهد کرد، خالی کردن صحنه را هنر ندانست.
 جهانگیری این مطلب را در سفر به استان کرمانشاه و در نشستی با جمعی از نخبگان این استان مطرح کرد. در این نشست که با پرسش‌های برخی از حاضران همراه بود، معاون اول رئیس جمهوری تصویر دیگری از چالش‌های دولت‌های یازدهم و دوازدهم و نیز وضعیت خود در این دوره‌های حساس و خطیر ارائه کرد، از جمله اشاره کرد که در مقطعی خیلی از دوستان به من می‌گفتند که الان زمان کناره‌گیری از دولت است، اما خالی کردن صحنه هنر نیست و اگر محبوبیتم به صفر هم برسد، حتماً پای کشور می‌ایستم.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، جهانگیری، ایران، جمهوری اسلامی، منافع ملی و مصلحت ملی را مهم‌ترین اصول پیش روی ملت ایران دانست و تأکید کرد: انسان باید در سختی‌ها خود را نشان دهد و اگر بتواند گره‌ کوچکی از زندگی مردم باز کند، باید پای نظام و کشور بایستد و خدمت کند. معاون اول رئیس جمهوری با تبریک ایام دهه فجر و اشاره به اهمیت جایگاه مردم نزد مرحوم امام(ره) با بیان اینکه باید باور داشته باشیم ایران اصل است و هر چیز دیگر ذیل آن تعریف می‌شود، اظهارکرد: جمهوری اسلامی، منافع ملی و مصلحت ملی اصل هستند و سایر موضوعات نظیر جریانات اصولگرا، اصلاح‌طلب و سایر جریان‌ها ذیل این اصول قرار می‌گیرند و اگر اصول را فراموش کنیم، ممکن است منافع خود را در رویدادهای مختلف در نظر بگیریم و تصور کنیم که موقعیت خود را از دست داده‌ایم و احساس شکست کنیم. اگر احساس کنیم ایران در خطر است باید از هر حزب و جریانی که هستیم، اجازه ندهیم ایران دچار آسیب شود.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ در شرایطی برگزار شد که هم ایران در تهدید بود و هم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از انتخابات کنار رفت، گفت: ممکن بود ما به‌عنوان جریان اصلاح‌طلب کاندیدای دیگری داشتیم؛ اما این باور وجود داشت که برای عبور دادن کشور از بحران باید از بخشی از خواسته‌های خود صرفنظر کرده و به سمتی برویم تا شاید بتوانیم اجماع بهتری برای رفع قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل فراهم کنیم.
جهانگیری درباره خطیر بودن شرایط کشور در آن زمان، تصریح کرد: قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ایران ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد وضع شده بود و اگر این قطعنامه‌ها که ایران را مخل امنیت جهانی معرفی کرده بود در اختیار آدم دیوانه‌ای مثل ترامپ قرار می‌گرفت، آیا تصور می‌کنید که فقط به شهید کردن سردار سلیمانی اکتفا می‌کرد؟
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: پس از خروج ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل، کشور در همه زمینه‌ها موفقیت‌هایی داشت که نباید آن را دست‌کم بگیریم. این دستاوردها متعلق به جریان اصلاح‌طلب، اصولگرا یا جریان دیگری نبود، بلکه دستاورد نظام جمهوری اسلامی است.
جهانگیری، رأی 24 میلیونی مردم به نامزد پیروز انتخابات 1396 را مهر تأییدی بر دستاوردهای برجامی دولت تدبیر و امید در زمینه اقتصاد و سیاست خارجی دانست و گفت: حرف‌های ناگفته زیادی دارم که اگر زمانی لازم شود بازگو خواهم کرد (از جمله اینکه) دولت از همان سال ۱۳۹۶ با مشکلات جدی مواجه شد و بسیاری از این مشکلات، دروغ، ساختگی و ظالمانه بود که باید در زمان لازم درباره آن صحبت شود.
او اضافه کرد: نمی‌خواهم درباره ظلم‌هایی که صورت گرفت تا دولت نتواند کار خود را انجام دهد، صحبت کنم. هنوز چند ماه از انتخابات سال ۱۳۹۶ نگذشته بود که عده‌ای راه افتادند و گفتند که این دولت باید برکنار شود و رئیس جمهوری باید استعفا دهد.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه ترامپ در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ جنگی اقتصادی علیه ایران را آغاز کرده تا ملت ایران جشن پیروزی انقلاب در سال ۱۳۹۷ را نبیند، گفت: اگر زمانی از این شرایط خارج شویم که امکان سوءاستفاده برای امریکا مهیا نباشد و بتوانیم این حقایق را برای مردم بازگو کنیم آن‌وقت مشخص می‌شود که چه اقداماتی انجام شده است.
جهانگیری تأکید کرد: باید روی مسائل اصلی کشور اجماع داشته باشیم و سرافرازانه اعلام کنیم توانسته‌ایم در این جنگ اقتصادی تاب‌آوری کنیم و در مقابل دشمن بایستیم. البته ملت ایران با بزرگواری تحمل کرد و اگر ذره‌ای در فشارهای اقتصادی بی‌تابی کرده بود و اعتراض می‌کردند، خواسته طراحان جنگ اقتصادی محقق می‌شد.
معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: چون به‌دلیل برخی ملاحظات، واقعیت‌ها به جامعه توضیح داده نشده است، عده‌ای در داخل از تمام ابزارها استفاده کردند تا مردم را مأیوس و ناامید کنند؛ شبکه‌های خارجی و دشمنان به نوعی و در داخل نیز عده‌ای که زدن دولت برایشان از همه چیز مهم‌تر بود، به نوعی دیگر.
او با اشاره به اینکه امروز با مقاومت مردم ایران سیاست فشار حداکثری امریکا شکست خورده است، اظهارکرد: مطالبه مردم در مقطع فعلی عبور از دو مشکل ناحق و ناخواسته تحریم و کرونا است. من روزنه‌های امید را می‌بینم و معتقدم باید تلاش کرد تحریم‌ها را بیش از پیش بی‌اثر کرد.
 جهانگیری ادامه داد: اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی ساخته شود حتماً باید تحریم‌ها لغو شود. نمی‌توان در تحریم باقی ماند. ما نیاز به داد و ستد خارجی داریم و حتی باید فناوری‌های روز را از دنیا بگیریم، فناوری که به‌عنوان مثال باعث می‌شود بتوانیم چاه‌های نفت را احیا کنیم.
معاون اول رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به حاضران در جلسه تصریح کرد: نگذارید کلمه ناامیدی و یأس در جامعه سایه بیافکند. ما آرام آرام می‌توانیم با عبور از شرایط تحریم در برابر مشکلات قد علم کنیم. دشمنان می‌خواهند فضای یأس را در جامعه ما پمپاژ کنند. کارهای کوچکی در این کشور انجام نشده است، مگر بازسازی حجم تخریب‌های زلزله کرمانشاه کار کوچکی بود؟ اما با همت و ایستادگی ملت، نخبگان و دولت، شهرهای زلزله زده از زیر آوار سر بیرون آوردند.
جهانگیری افزود: در مسائل کلان کشور فشاری ایجاد کردند تا ما را بشکنند، اما نتوانستند زیرا ما ناامید نشدیم و توانستیم دوباره آسیب‌ها را برطرف کنیم و راه بیفتیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7562/3/568949/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها