صدرنشین درگیر حواشی؛ بازیکنان علیه مدیریت، مدیریت علیه بازیکنان

خودزنی استقلالی‌ها


گروه ورزشی/ پرونده هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال عصر جمعه با تقابل استقلال و نساجی در ورزشگاه آزادی بسته شد. در حالی که استقلالی‌ها تصور پیروزی آسانی مقابل نساجی داشتند، قائمشهری‌ها با یک بازی منظم و منسجم در دفاع میزبان خود را تا دقایق پایانی بازی در تهران متوقف کردند. از دست رفتن 3 امتیاز این بازی مساوی با از دست دادن صدر برای استقلال بود. احتمالاً این شرایط باعث شد شاگردان فکری دقایق پایانی را با تمرکز و آرامش کمتری پشت سر بگذارند و شاید بتوان عصبی‌ترین استقلالی داخل زمین را وریا غفوری دانست. او که دقیقه 71 از داور کارت زرد گرفت، دقیقه 75 از سوی محمود فکری تعویض و جای خود را به سید احمد موسوی داد. نکته عجیب اینکه کاپیتان آبی‌پوشان به جای نیمکت، راهی رختکن شد و سپس ورزشگاه را هم ترک کرد. دقایقی بعد فرشید اسماعیلی گل زد و استقلال این دیدار را با برد پشت سر گذاشت اما مصاحبه بازیکنان پس از پایان بازی نشان داد که شرایط در اردوگاه آبی‌پوشان چندان مناسب نیست. در میان اظهار نظرهای مختلف که عمدتاً مدیریت را نشانه گرفته بود، رشید مظاهری تأکید کرد سبکی که فکری در استقلال اجرا می‌کند، فشار زیادی به دروازه‌بان‌ها می‌آورد. او در واقع به سیستم و سبک بازی استقلال اشاره کرد که مورد انتقاد بسیاری از کاشناسان و پیشکسوتان و حتی هواداران استقلال نیز است.
شرایط مالی استقلال وخیم‌تر از مسائل فنی است
شرایط استقلال وخیم‌تر و پیچیده‌تر از این موضوعات است و به نظر می‌رسد آبی‌ها از نظر مالی اصلاً شرایط مناسبی ندارند. ارسلان مطهری، مهاجم استقلال گفت: «شرایط افتضاح است. نمی دانم آقای مددی، مدیرعامل باشگاه چه می‌کند. حداقل بیاید با بچه‌ها صحبت کند. ما رفتیم هتل و گفتند به خاطر هزینه غذا، فقط یک نوع غذا می‌توانیم بدهیم.» گرچه اکثر بازیکنان استقلال بعد از بازی از شرایط موجود ابراز نارضایتی کردند اما رفتار وریا باعث شد بیشتر نگاه‌ها معطوف به کاپیتان آبی‌ها شود. وریا غفوری دیروز در تمرین استقلال شرکت نکرد و گفته می‌شود اعتراض او به مسائل مالی و البته فنی بوده و از تصمیم‌های سرمربی تیم ناراحت است. طرفداری در گزارشی در این خصوص نوشت: «وریا برای رفتار خود دلایل مشخصی داشته، اول اینکه او نسبت به سیستم محمود فکری اعتراض دارد و معتقد است در سیستمی که او پیاده می‌کند، مدافعان کناری چندان به چشم نمی‌آیند. دوم هم این است که غفوری مدت‌هاست نسبت به مسأله مالی اعتراض دارد، او چند فصل پیش آپشنی در قراردادش وجود داشت که هرگز نتوانسته آن را نقد کند و بارها مدیران باشگاه را در این باره تهدید کرده است. در این بین اما شنیدیم که نهادهای نظارتی باشگاه را از پرداخت چنین مبلغی منع کرده‌اند اما حالا ظاهراً وریا در بازی جمعه شب کارد به استخوانش رسید و ترجیح داد استادیوم را ترک کند. یکی از مدیران استقلال می‌گوید افزایش بی رویه قرارداد بازیکنان استقلال این روزها برای این باشگاه به دردسری بزرگ تبدیل شده است. بازیکنان استقلال می‌گویند تاکنون بین 10 تا 15 درصد از قراردادهای خود را دریافت کرده و این موضوعی است که آن‌ها را در آستانه پایان نیم فصل اول نگران کرده است. این در حالی است که گفته می‌شود  10 درصد پرداختی به بازیکنان استقلال به اندازه 50 درصد سال گذشته است.»
رقم قرارداد وریا  لو رفت
کاپیتان استقلال در شرایطی جمعه شب بعد از تعویض خود آن حرکات دور از انتظار را انجام داد که در ابتدای همین فصل قرارداد خود را چند برابر کرد که البته این موضوع بعدها صدای بازیکنانی مثل فرشید اسماعیلی و محمد دانشگر را هم درآورد. نزدیکان باشگاه معتقدند در آن زمان به آنها وعده‌هایی داده شده اما تا امروز محقق نشده است. بعد از بازی با نساجی هم مهدی قایدی به این موضوع معترض شد و ادعا کرد احمد سعادتمند، مدیرعامل سابق به او قول داده قراردادش را اصلاح می‌کند. در این میان اوج هنرنمایی مدیریت باشگاه در جایی رقم خورد که رقم قرارداد غفوری برای این فصل حدود 3 برابر و برای فصل آینده 4 برابر شده است! به گزارش فارس، غفوری فصل گذشته قراردادی دو ساله با امیرحسین فتحی منعقد کرد که آن قرارداد 2 ساله به مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان بود و برای این فصل قرارداد این بازیکن به 2 میلیارد و 700 میلیون به صورت خودکار افزایش پیدا می‌کرد اما در کمال تعجب و بعد از جدایی فتحی، غفوری شبانه به همراه خسرو حیدری و آرش برهانی که هنوز نقش آنها در نقل و انتقالات این فصل مشخص نشده، راهی هتل آزادی شده و قرارداد قبلی را فسخ و قرارداد جدید را با رقمی معادل 8 میلیارد تومان منعقد کردند. اما با ورود احمد مددی به استقلال (که به این انتخاب هم انتقادات زیادی وارد است) و صحبت‌های جمعه شب بازیکنان این تیم که خود نشان‌دهنده ضعف این مدیر است، بلافاصله روی این قرارداد اقدام و به آن معترض شد. مددی با ارسال نامه‌ای به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرد که قرارداد وریا غفوری به صورت غیرقانونی در ابتدای فصل فسخ شده و رقم آن به شکل عجیبی افزایش پیدا کرده است. در نامه مدیر استقلال اعلام شده غفوری بابت قرارداد قبلی از باشگاه دریافتی داشته و بدون هیچ دلیلی قرارداد قبلی وی فسخ و قرارداد جدید منعقد شده است. در این بین عارف غلامی و مهدی قایدی هم دو بازیکنی هستند که با فسخ قرارداد، قرارداد جدیدی با چند برابر ارزش نسبت به قرارداد پیشین امضا کرده‌اند که البته مددی نسبت به قرارداد این 2 بازیکن هم به کمیته انضباطی شکایت کرده و خواهان رسیدگی به این موضوع شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7561/18/568867/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها