سقوط مرگبار دو کوهنورد


گروه حوادث/ اجساد زن و مرد کوهنورد که به دره سقوط کرده بودند از سوی امدادگران کشف شد.
محمد هادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در این باره گفت: ظهر جمعه 17 بهمن با اعلام خبر سقوط دو کوهنورد جوان از ارتفاعات کوه سرخ شیراز، بلافاصله گروه ویژه امداد و نجات کوهستان مستقر در ایستگاه آتش‌نشانی ۱۷ و ۲۲ با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی شیراز، به‌سمت ارتفاعات کوه سرخ، حرکت کردند.
 دو کوهنورد که مرد و زن ۴۰ ساله‌ای بودند در مسیر برگشت، از ارتفاع حدوداً ۱۰۰ متری ارتفاعات کوه سرخ به داخل یکی از دره‌ها سقوط کرده بودند.
وی افزود: آتش‌نشانان به همراه نیرو‌های هلال احمر و به‌صورت پیاده خود را به محل حادثه رساندند و هر دو کوهنورد را با استفاده از برانکارد و با عبور از مسیر‌های سخت و پلکانی، با حدود ۴ ساعت تلاش بی‌وقفه به پایین ارتفاعات کوه سرخ رسانده و تحویل عوامل اورژانس دادند اما پس از انجام معاینات پزشکی از سوی امدادگران اورژانس مشخص شد هر دو نفر بر اثر شدت جراحات وارده در همان لحظات اولیه جان خود را از دست داده‌اند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز تأکید کرد: این حادثه بر اثر بی‌‌توجهی به نکات ایمنی و عبور از مسیر‌های پرخطر و غیر عمومی بوقوع پیوست از این‌رو همواره به شهروندان توصیه می‌شود در هنگام کوهنوردی تجهیزات لازم را به‌همراه داشته باشند و از صعود‌های پر خطر و قدم نهادن در مسیر‌های غیر اصلی خودداری کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7561/12/568844/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها