ایران به جمع 5 کشور تولیدکننده موشک‌های دوش‌پرتاب پیوست


روز گذشته با آغاز به‌ کار و بهره‌برداری از خط تولید انبوه موشک‌های دوش پرتاب پیشرفته پدافند هوایی، ایران به جمع معدود کشورهای تولید کننده این نوع از موشک‌ها پیوست. به گفته سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، تا پیش از افتتاح خط تولید این موشک‌ها در ایران، تنها 3 یا 4 کشور در جهان توانایی تولید آن را داشتند. روز گذشته کارخانه‌های تولید سوخت جامد مرکب با هدف تأمین سوخت همه موشک‌های حوزه رزم زمینی هم افتتاح شد که نقش زیادی در توانایی مسلح کردن و افزایش قدرت رزم موشک‌های ایرانی خواهد داشت.
به‌گزارش روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سرلشکر باقری در این مراسم با بیان اینکه تجربه 4 دهه عمر پربرکت نظام اسلامی به ما آموخته که تنها راه پیشرفت و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی قدرتمند شدن است، گفت: این خط تولید در واقع یکی از منحصر به فردترین خطوط تولید موشک‌های پدافند هوایی برد کوتاه در منطقه است که با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین لیزری، اپتیک، هدایت و کنترل می‌تواند نیاز عملیاتی نیروهای مسلح را برطرف کرده و در مقابل تهدیدات، سلاح ارزشمندی محسوب می‌شود.
او با اشاره به اینکه این موشک‌ها در نسل‌های اولیه از کشورهای خارجی وارد می‌شد، اظهارکرد: اما امروز نسل پیشرفته آن در برد حدود ۵ کیلومتر و در انواع گوناگون برای مقابله با اهداف با سرعت‌های مختلف و در حالت‌های دور شونده و نزدیک شونده توانست در آزمایش‌های سطح پیشرفته با تعداد بسیار بالا مورد تست قرار بگیرد.
 سرلشکر باقری درباره افتتاح کارخانه‌های تولید سوخت جامد مرکب نیز گفت: افزایش برد و سرعت موشک‌های مورد استفاده در رزم زمینی از نیاز‌های نیروهای مسلح بود و امروز سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع با آماده‌سازی زیرساخت‌های فناورانه لازم به‌خوبی توانست با تولید سوخت جامد مرکب برای سلاح‌های رزم زمینی بویژه موشک‌های زمین به زمین تاکتیکی، ضد زره و پدافند هوایی ارتفاع پست، دست نیروهای رزمنده را نسبت به گذشته بازتر کند.
امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در این مراسم، تاب‌آوری در مقابل اخلالگر‌ها، درگیری با انواع اهداف هوایی ارتفاع پست نظیر بالگردها، پهپادها و موشک‌های کروز را از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوش پرتاب‌ها برشمرد و گفت: قطعاً قدرت دفاعی نیروهای مسلح در نبردهای نامتقارن ارتفاع پست افزایش می‌یابد.
 او تأکید کرد: امروز به سبب آمادگی سرشار نیروهای مسلح و اقتدار مثال زدنی ملت بزرگ ایران اسلامی، هیچ قدرتی در دنیا جرأت تعدی و تجاوز به میهنمان را ندارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7561/3/568805/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها