اخبار




بازگشت ملوانان آزاد شده  به کشور

گروه حوادث/ 15 ملوان ایرانی ساکن جنوب سیستان و بلوچستان که یک سال و نیم در هند زندانی بودند صبح دیروز وارد شهرستان کنارک شدند.
به گزارش ایرنا، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار در این‌باره  گفت: این ملوانان ایرانی ساکن سیستان و بلوچستان  بودند که حدود یک سال و نیم  پیش به علت خرابی لنج و ورود به آب‌های سرزمین هند توسط گارد ساحلی این کشور دستگیر و زندانی شده بودند که بعد از این موضوع  با پیگیری‌های به‌عمل آمده توسط وزارت امورخارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در منطقه آزاد چابهار آزاد شدند.
حمیدرضا طوسی افزود: طی این مدت سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی و نیز سرکنسولگری کشورمان در حیدرآباد هند تلاش‌های زیادی را برای آزادی زندانیان انجام داد.
 با آزاد شدن این ملوانان و برگشت آنان به کشور حدود هشت زندانی در آن کشور داریم که امیدواریم با پیگیری‌های در حال انجام موجب تسریع در فرآیند رسیدگی قضایی به پرونده آنان و شاهد آزادی همه ملوانان باشیم.
طوسی اظهار کرد: صیادان باید توجه داشته باشند رفتارهای مجرمانه و همچنین تجاوز به حریم و قلمرو آب‌های ساحلی کشورها جرم است و مشکلاتی را برای خود، خانواده و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور به‌وجود خواهد آورد و در این زمینه باید آموزش‌های لازم توسط دستگاه‌های ذیربط به آنان داده شود.
علی چگنی ، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو  روز جمعه گذشته از آزادی ۱۵ زندانی ایرانی در هند خبر داده و گفته بود که  ‌در سال گذشته بر اثر طوفان ۱۵ نفر از شهروندان و ماهیگیران منطقه چابهار که در آب‌های آزاد مشغول ماهیگیری بودند، دچار حادثه شدند و به منظور درخواست کمک وارد آب‌های سرزمینی هند شدند که به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های هند، در این کشور زندانی شدند.
وی با اشاره به اینکه این افراد مدت‌ها دچار مشکل شده و حتی در این مدت لنج آن‌ها غرق شده بود، افزود: این افراد که اول در بنگلور بودند و در آنجا در بازداشت قرار داشتند، در شرایط خیلی بغرنجی قرار داشتند و بعد از چند دور محاکمه و اخذ وکیل بالاخره تبرئه شدند.

کودک کار ماهشهری خودکشی کرد

گروه حوادث/ یک کودک کار که توپ جمع کن تیم فوتبال ماهشهر خوزستان نیز بود صبح دیروز خودش را به دار آویخت.
به‌گزارش ایلنا، محمد ۱۴ ساله، با سه‌چرخه‌ آب تصفیه شده می‌فروخت اما بعد از کرونا کارش را از دست داد.یکی از دوستان محمد می‌گوید، او به‌دلیل مشکلات مالی، سال گذشته ناچار به ترک تحصیل شد. فقر و تنگدستی علت تصمیم محمد برای پایان دادن به زندگی‌اش بوده است. محمد به شغل دستفروشی‌ مشغول بوده و این اواخر با سه‌چرخه‌ای‌ که از سوی بستگانش در اختیار او گذاشته شده بود، به فروش‌ آب تصفیه شده روی آورده بود که با شیوع بیماری کرونا دیگر کسی حاضر به خرید آب از این کودک دستفروش‌ نبوده‌است.
او در سال‌های گذشته در کنار‌ دستفروشی‌، برای تأمین هزینه‌های تحصیل به توپ‌جمع‌‌ کنی در زمین فوتبال ماهشهر مشغول بوده است.
محمد که در منطقه‌ای‌ فقیرنشین در بافت قدیمی ماهشهر مرکزی همراه پدر و مادر پیر خود زندگی می‌کرد، بامداد گذشته خود را به دار آویخت.

مرگ سارق فراری با شلیک پلیس

گروه حوادث/  تعقیب و گریز پلیس گلپایگان با سارقانی که پس‌از سرقت یک خانه قصد فرار داشتند با مرگ یکی از سارقان پایان یافت.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت ۶ بعد ازظهر روز یکشنبه سرقت پلاک یک خودرو در حوزه استحفاظی پاسگاه انتظامی «کنار رودخانه» اعلام شد که موضوع به‌صورت ویژه در در دستور کار گشت انتظامی قرار گرفت.
 تیم‌های محسوس و نامحسوس پلیس هنگام گشت و انجام مأموریت در محدوده میدان گل‌ها، پلاک مسروقه را در حالی مشاهده کردند که روی یک پژو ۲۰۶ نصب شده بود بنابراین بلافاصله به راننده دستور ایست دادند اما وی بی‌توجه به این دستور با سرعت فرار کرد. وی در مسیر به‌علت سرعت زیاد و نداشتن کنترل روی خودرو با چندین خودروی دیگر تصادف و به آنها خسارت زیادی وارد کرد.سرهنگ علی سبحانی، فرمانده انتظامی گلپایگان در این باره گفت: مأموران پلیس با رعایت قانون بکارگیری سلاح و به‌منظور پیشگیری از آسیب رساندن این افراد به شهروندان چندین تیر هوایی شلیک کردند که راننده باز هم توجهی نکرد و همچنان به فرار خود ادامه داد. این بار مأموران لاستیک‌های خودرو را مورد اصابت گلوله قرار دادند که با پنچر شدن لاستیک خودرو راننده قصد هدایت خودرو به‌سمت جمعیت و مردم را داشت.  برای جلوگیری از فرار سارقان و پیشگیری از آسیب رساندن به مردم در نهایت مأموران حاضر در صحنه خودرو را مورد هدف گلوله قرار دادند که در این تیراندازی یکی از سارقان که در صندلی عقب قرار داشت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و یک نفر دیگر نیز دستگیر شد.
سرهنگ علی سبحانی در پایان اظهار کرد: پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سارقان پس‌از سرقت پلاک و نصب روی خودرو اقدام به سرقت از یک خانه مسکونی در شهر گلپایگان کرده‌اند که با هوشیاری پلیس زمین گیر شدند. طی هماهنگی به‌عمل آمده با مراکز امدادی، عوامل اورژانس در محل حاضر شدند و متهمی را که گلوله به او اصابت کرده بود به بیمارستان منتقل کردند اما وی بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت.

برخورد خونین قطار با عابر

گروه حوادث /  برخورد قطار با یک عابر، در نزدیکی ایستگاه آبیک منجر به مرگ این مرد شد.
سهیل سلطانی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قزوین در این ‌باره گفت:  ساعت ۰۷:۵۰ صبح دیروز در تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس قزوین گزارش برخورد قطار با عابر پیاده در 500 متری ایستگاه آبیک اطلاع داده شد و بلافاصله آمبولانس فوریت‌های پزشکی آبیک به محل حادثه اعزام شد اما  فرد مصدوم پس از قطع عضو علائم حیاتی‌اش را هم از دست داده بود. وی افزود: متوفی تحویل عوامل انتظامی شد و علت حادثه در دست بررسی است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7557/12/568277/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها