بازداشت سارق تلفن همراه گردشگـــــر چینی


گروه حوادث / سارق تلفن همراه مرد چینی در تهران با ردیابی‌های 8 ماهه پلیسی دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، خرداد سال گذشته یک مسافر چینی با حضور در کلانتری 122 دربند  از سرقت تلفن همراه گران قیمتش خبر داد و گفت: چون گردشگر هستم و با شهر تهران آشنایی ندارم روی تلفن همراهم راهنمای نقشه شهر را نصب کرده بودم با این حال برای پیدا کردن مسیرم دچار مشکل شدم و از یک مرد جوان رهگذر کمک خواستم اما وقتی گوشی تلفنم را به دستش دادم او تلفنم را دزدید و فرار کرد.
 سرهنگ کارآگاه «احمد نجفی» معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران در توضیح این خبر بیان داشت: پس از این شکایت بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه یک تهران دستور داد تا تیمی از کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری سارق وارد عمل شوند.
کارآگاهان در تحقیقات ابتدایی به محل سرقت رفته و تصویر سارق موبایل قاپ را به دست آوردند اما با توجه به اینکه تصویر سارق واضح نبود فقط مشخص بود که سارق با موتور قرمز رنگ دست به این سرقت زده است بنابراین تحقیقات پلیسی در مسیر دیگری برای دستگیری متهم قرار گرفت. در حالی که ردی از متهم در دست نبود با گذشت چند ماه مأموران اطلاع پیدا کردند که گوشی سرقتی در اختیار مردی به‌نام فرزین است که مخفیگاه وی را شناسایی و او را بازداشت کردند.
 فرزین در اظهاراتش مطرح کرد، گوشی موبایل را از مرد جوانی به‌نام مراد خریده و از سرقتی بودن آن اطلاعی نداشته است. بدین ترتیب کارآگاهان با اقدامات پلیسی و تحقیقات میدانی موفق به شناسایی محل زندگی سارق در منطقه سعادت آباد شدند و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه سارق را در روز اول بهمن دستگیر کردند.
معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران گفت: متهم در ابتدا تأکید بر بیگناهی داشت اما وقتی در برابر شاکی پرونده و تصاویر دوربین مداربسته قرار گرفت به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت وقتی مرد چینی از وی خواسته، برای راهنمای نقشه گوشی موبایلش، او را کمک کند، با دیدن گوشی گران قیمت وی در یک لحظه وسوسه شده و گوشی موبایل را قاپیده و پا به فرار گذاشته است.
سرهنگ نجفی در پایان اضافه کرد: متهم برای تحقیقات بیشتر و شناسایی دیگر جرایم احتمالی اش در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7557/12/568275/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها