مونسان خبر داد

افتتاح ۱۴۰۰ میلیارد تومان پروژه گردشگری و میراث فرهنگی


بوشهر- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی روز «سه‌شنبه» در آیینی ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهوری در کشور افتتاح می‌شود.
به‌ گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان در آیین افتتاح موزه منطقه‌ای خلیج فارس در بوشهر افزود: در دولت دوازدهم تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بهره‌برداری رسیده‌ است و با افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال ارزش پروژه‌های افتتاحی در این بخش به ۲۳هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد که یک رکورد در این بخش به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده روند افتتاح پروژه‌ها تا پایان دولت دوازدهم در بخش میراث فرهنگی و گردشگری ادامه خواهد داشت.
مونسان بیان کرد: وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقشی مهم در ارزآوری کشور داشته به نحوی که در سال ۲۰۱۹ که اوج گردشگری کشور بود، سهم این وزارتخانه از جی‌تی‌پی کشور به ۱۱.۸ میلیارد دلار به‌صورت مستقیم رسید که عدد بسیار قابل توجهی است.
وی یادآور شد: در ۱۰ ماه سال ۹۸ تا قبل از کرونا رکورد گردشگری خارجی در کشور شکسته شد و به عدد هشت میلیون و ۸۶۰هزار گردشگر خارجی رسید.
مونسان با بیان اینکه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بهره‌وری بسیار بالا جایگاه خوبی در کشور دارد، گفت: این وزارتخانه با کمترین بودجه دولتی و تکیه بر اقتصاد مردمی موفق به اجرای این پروژه‌ها شده و در زمان حاضر نیز ۱۶۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کشور در دست اجرا دارد. وی ادامه داد: در ایام کرونا با‌وجود همه خسارت‌ها اما باز هم گردشگری کشور زنده و پویا است و پروژه‌ها پرتوان در دست اجرا هستند.
مونسان گفت: در بدترین شرایط کشور با وجود کرونا، سیل ۹۸ و حوادث داخلی که هر کدام به‌عنوان مؤلفه‌های منفی می‌توانست گردشگری کشور را به طور کامل زمین‌گیر کند اما می بینیم که باز هم این صنعت در حال فعالیت است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: خوشحال هستیم که بگوییم با کمترین تکیه بر امکانات دولتی به‌جای اینکه توان خود را برای جذب بودجه دولتی بگذاریم به‌ سمت اقتصاد مردمی حرکت کرده و با بهره‌گیری از مردم اتفاق‌های خوبی افتاده‌ است.
مونسان اضافه کرد: با توجه به حجم موافقتنامه‌های اصولی که در کشور صادر می‌شود حتی اگر ۵۰ درصد این موافقتنامه‌ها عملیاتی شود نشان می‌دهد مردم دریافته‌اند که می‌توانند از این محل کسب و کار داشته باشند. مونسان یادآور شد: یکی از دغدغه‌هایی که در نظام اسلامی مطرح بوده مهاجرت از روستا به شهر است اما امروز با توجه به موضوع گردشگری این امر برعکس شده و روستاهای ما بشدت رونق گرفته به نحوی که امروز تعداد بوم‌گردی‌ها در کشور از ۲هزار و ۲۰۰ واحد عبور کرده‌ است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7557/11/568270/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها