سفر به جزایر هرمزگان به شرط ارائه تست منفی کرونا


بندرعباس -  سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اجرای طرح تشدید نظارت بر مبادی ورودی استان هرمزگان با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ در استان خبر داد.
دکتر فاطمه نوروزیان  با اشاره به آغاز این طرح از ۱۳ بهمن ۹۹ تا ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ عنوان کرد: مجریان این طرح در استان با شعار (نجات هموطن مسئولیت اجتماعی) فرآیند اجرای طرح را با اطلاع‌رسانی، استقرار و پایش و نظارت پیگیری خواهند کرد.
نوروزیان با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات، گفت: برپا کردن هرگونه چادر در نوار ساحلی و حاشیه شهر ممنوع است و کسانی که قصد سفر به یکی از جزایر استان را دارند الزاماً باید در هر بندر نسبت به ارائه تست کووید ۱۹ با نتیجه منفی مکتوب اقدام کنند.
وی تصریح کرد: در صورت عدم ارائه نتیجه تست تشخیص کووید ۱۹ توسط مسافران، جهت انجام تست و اطمینان از سلامت، آنان باید به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده و با پرداخت هزینه هر تست RAPID به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان و هر تست (PCR)  300هزار تومان اقدام کنند.
نوروزیان اضافه کرد: در صورت مثبت شدن تست، بیمار و همراهانش می‌بایست به استان خود برگشته و یا فرد بیمار در قرنطینه اجباری با پرداخت هزینه شخصی به ازای هر نفر روزانه ۲۰۰هزار تومان مبادرت کند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7557/11/568269/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها