اخبـــار




در دیدار معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و مدیر ارشد رسانه دفتر رئیس جمهوری ترکیه تأکید شد
توافق برای توسعه و تقویت مناسبات رسانه‌ای بین دو کشور

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر اخیر خود به ترکیه و دیدار با «چاغتای اوزدمیر»، مدیر ارشد رسانه‌ای دفتر رئیس‌ جمهوری ترکیه، ضمن انتقاد از ارتباطات اندک رسانه‌ای میان دو کشور، پیشنهاد داد: یک نشست همکاری‌های رسانه‌ای در ایران یا ترکیه با حضور برخی کشورهای منطقه برگزار شود تا از این طریق آشنایی بیشتری از ظرفیت‌های رسانه‌ای آنها حاصل شود. محمد خدادی، معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این دیدار، قدرت و موفقیت ترکیه را قدرت و موفقیت ایران توصیف و تصریح کرد: اگر با برخی از دیگر همسایگان اشتراکات 50 درصدی داریم، با ترکیه دارای اشتراکات 95 درصدی هستیم. ما با شما هم منافع مشترک داریم و هم دشمن مشترک. بنابراین اختلاف‌افکنی‌ها و تفرقه‌جویی‌های برخی از کشورهای منطقه و جهان، طبیعی است، چراکه منافع آنها از طریق ایجاد اختلاف میان ما تأمین می‌شود. به گفته خدادی، هدف این دیدارهای دوجانبه این است که جریان رسانه‌ای ایران و ترکیه، به دور از جریان‌سازی‌های منفی رسانه‌های غربی و منطبق بر واقعیات دو کشور باشد. وی در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون جریان‌سازی‌های رسانه‌ای گسترده‌ای علیه روابط دو کشور ایران و ترکیه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جعلی صورت می‌گیرد و تنها راه مقابله با این شبکه‌های جعلی و فیک، توسعه ارتباط مستقیم رسانه‌ای بین آنکارا و تهران است. وی با اشاره به فعالیت بخش‌های فارسی‌ زبان رسانه‌های ترکیه و همچنین بخش‌های ترکی‌ زبان رسانه‌های داخلی، بر تلاش و هم‌افزایی رسانه‌های دو کشور در معرفی واقعیات و ظرفیت‌های ترکیه و ایران به مخاطبان تأکید و از ضرورت حمایت ویژه معاونت مطبوعاتی و بخش رسانه‌ای دفتر رئیس جمهور ترکیه در جهت توسعه تعاملات رسانه‌ای میان دو کشور سخن گفت. چاغتای اوزدمیر، مدیر ارشد رسانه‌ای دفتر رئیس‌ جمهوری ترکیه نیز در این دیدار دوجانبه، با اشاره به روابط مطلوب و بهینه دو کشور در حوزه‌های مختلف، بر توسعه روابط و گفت‌و‌گوهای دوجانبه، فارغ از جریان‌سازی‌های رایج در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تأکید کرد. توسعه تعاملات رسانه‌ای از طریق تبادل خبرنگاران و گروه‌های رسانه‌ای، تمدید تفاهمنامه‌ها و تلاش در راستای اجرایی شدن بیشتر پروتکل‌های رسانه‌ای دو کشور و تعامل دو کشور در حوزه آموزش‌های رسانه‌ای از جمله دیگر موضوعات مطرح شده از سوی این مقام ارشد رسانه‌ای دفتر رئیس جمهوری ترکیه بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خبر داد
واریز «عیدی» فرهنگیان در بهمن ماه

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از افزایش
۳۰ درصدی حقوق معلمان خرید خدماتی خبر داد و در عین حال گفت: همچنین عیدی فرهنگیان در بهمن ماه به حساب آن‌ها واریز می‌شود. به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن از افزایش ۳۰ درصدی حقوق معلمان خرید خدماتی خبر داد که بر این اساس حقوق این معلمان از ۷۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. الهیار گفت: پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته ۹۸ کامل پرداخت شده است و در تلاش هستیم تا پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته سال ۹۹ را نیز اوایل سال آینده پرداخت کنیم. وی افزود: طرح رتبه‌بندی جدید معلمان از فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و براساس این طرح شاخص‌های آموزش کیفی معلمان ارزیابی خواهد شد.

افزایش ابتلا به کرونا در سنین زیر ۲۵ سال

معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران با بیان اینکه آمار ابتلا در تهران از حالت نزولی خارج شده و حتی در برخی بیمارستان‌ها مراجعات سرپایی دوبرابر شده است، گفت: لغو شتابزده محدودیت‌ها، ساده‌انگاری شرایط، بروز رفتارهای پرخطر و کاهش محسوس سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین علت افزایش مجدد آمار است. دکتر نادر توکلی در گفت‌و‌گو با ایسنا،  با اشاره به افزایش نرخ ابتلا و بروز بیماری در سنین زیر ۲۵ سال عنوان کرد: این مسأله علل مختلفی دارد که در دست بررسی است، با این حال طبق بررسی‌های صورت گرفته، به‌عنوان نمونه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در شهریور ماه ابتلای گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال ۸.۵ درصد کل بود که الان به ۹.۵ درصد افزایش یافته است، همچنین ابتلا در سنین پایین‌تر از ۲۵ سال ۰.۶ درصد بود که به ۱.۲۵ درصد افزایش یافته است، به عبارت دیگر در میزان ابتلای زیر ۲۰ ساله‌ها با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ابتلا روبه‌رو بوده‌ایم. وی با بیان اینکه رصد و بررسی شرایط نشان می‌دهد که متأسفانه طی چند هفته اخیر سطح رعایت پروتکل‌ها به میزان محسوسی افت پیدا کرده است، گفت: متأسفانه ترددهای شبانه، حضور در رستوران‌ها، مال‌ها و مراکز تجاری بزرگ، میادین تره‌بار و از همه مهمتر اجتماعات و دورهمی‌های خانگی مجدداً افزایش یافته که همین عدم رعایت‌ها بیشترین تأثیر را بر فعال شدن زنجیره انتقال بیماری و افزایش آمار ابتلا دارد.

زمستان ۱۴۰۰ فاز عمومی واکسیناسیون آغاز می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: واکسن کرونا هم با استفاده از توان داخلی و هم با خرید از دیگر کشورها تأمین می‌شود. زمستان آینده نیز واکسیناسیون عمومی آن شروع خواهد شد.
به گزارش ایسنا، مصطفی قانعی گفت: واکسیناسیون عمومی نیز اسفندماه سال آینده شروع خواهد شد. به گفته رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا، زمستان امسال کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، افراد مسن، معلولان و جانبازان مراکز نگهداری در اولویت واکسیناسیون قرار دارند. بهار و تیرماه سال آینده نیز افراد بالای ۶۵ سال، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال با بیماری زمینه‌ای و افرادی که به واسطه شغل خود با مردم در تماس هستند، واکسن دریافت می‌کنند.  وی همچنین بیان کرد: مرداد تا آذر ۱۴۰۰ نیز  ساکنان مراکز شلوغ، افراد ۵۵ تا ۶۵ سال فاقد بیماری زمینه‌ای و شاغلان ضروری و کارکنان بهداشتی که در خط اول مواجهه نیستند، واکسن می‌زنند؛ در نهایت نیز در فاز چهارم، با شروع زمستان ۱۴۰۰، همه مردم در مقابل این بیماری واکسینه خواهند شد. براساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، قانعی با اشاره به اینکه ۹ شرکت در حال تولید واکسن کرونا هستند، گفت: ۳ مورد از آنها به فاز بالینی رسیده‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7557/5/568251/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها