اخبـــار



کشف 400 قربانی داعش در گور دسته جمعی

اجساد 400 قربانی جنایات گروهک تروریستی داعش در گوری دسته جمعی در استان نینوای عراق پیدا شد. به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، بنابر اعلام فرمانده پلیس نینوا، این گور که دومین گوری است که در ماه‌های اخیر کشف شده است، در شهرستان تلعفر در غرب این استان قرار دارد.
این 400 جسد در حالی کشف شده‌اند که دولت عراق از چند روز قبل جمع آوری اطلاعات و تحقیقات برای یافتن دو گور جمعی قربانیان داعش در شهر نینوا را آغاز کرده اما زمان نبش قبرها را اعلام نکرده بود.

انتقاد تند مسکو از مداخله‌جویی واشنگتن

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد کرملین به مواضع مداخله‌جویانه امریکا در قبال اعتراضات غیرقانونی در روسیه توجه نخواهد کرد.
به گزارش ایرنا، «دیمیتری پسکوف» در این باره به خبرنگاران گفت: ما آماده نیستیم اظهارات مقام‌های امریکایی در مورد اعتراضات مخالفان دولت در شهرهای روسیه را بپذیریم و به آن توجه کنیم. در بسیاری از کشورهای اروپایی در همان روز، اعتراضات غیرقانونی برگزار شد و سازمان‌های امنیتی تلاش گسترده‌ای کردند تا امنیت و نظم عمومی را تأمین کنند.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا در ادامه دخالت‌های واشنگتن در امور داخلی مسکو، در چند روز گذشته در حمایت از «الکسی ناوالنی» سیاستمدار غرب‌گرا و منتقد اصلی دولت روسیه موضع‌گیری کرد و در توئیتی، دولت روسیه را به دلیل بازداشت ناوالنی و سرکوب حامیان او محکوم کرد.
سفارت امریکا در مسکو هم پیش‌تر در توئیتی نوشته بود: دولت روسیه پیش از اعتراضات جدید شماری از فعالان سیاسی را بازداشت کرده بود. ما از روسیه می‌خواهیم تا به تعهدات بین‌المللی خود در عرصه حقوق بشر عمل کند.

از سرگیری روابط رسمی فلسطین و امریکا

نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین پس از تماس تلفنی با مسئول پرونده این کشور و رژیم صهیونیستی در وزارت خارجه امریکا از برقراری مجدد روابط با امریکا خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از سایت العین الاخباریه، «محمد اشتیه» گفت: روابط با امریکا به ریاست «جو بایدن» را پس از توقف مقطعی آن در دوران «دونالد ترامپ» رسماً از سر گرفتیم.
در نشست هفتگی در رام الله راه‌های از سرگیری روابط تشکیلات خودگردان فلسطین و امریکا بویژه بازگشایی مراکز دیپلماتیک و کنسولگری و همچنین ازسرگیری کمک‌های امریکا و حمایت از آژانس کار و امداد آوارگان فلسطین (آنروا) مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام در گفت‌وگو با‌ هادی عمرو مسئول پرونده فلسطین و رژیم صهیونیستی در وزارت خارجه امریکا، آمادگی محمود عباس برای آغاز روند سیاسی مبتنی بر قوانین بین المللی و با نظارت کمیته صلح چهارجانبه اعلام شد.
تشکیلات خودگردان فلسطین اوایل خرداد در اعتراض به انتقال سفارت واشنگتن از تل‌آویو به قدس رسماً روابط خود را با دولت امریکا قطع کرده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7557/4/568243/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها