دیگه چه خبر؟


اجرای حکم یک داعشی در خوزستان

 خبر اول اینکه، دادگستری استان خوزستان از اجرای حکم اعدام یک «قاتل وابسته به داعش» خبر داد. به گزارش ایسنا، روابط عمومی دادگستری خوزستان اعلام کرد: علی مطیری، تروریست عضو گروهک داعش، در 17 اردیبهشت سال 97 در یک اقدام تروریستی به پایگاه بسیج منطقه شیبان استان خوزستان حمله کرد و در نتیجه آن، دو بسیجی فعال در پایگاه مزبور با نام‌های «بشیر حمیدی» و «حسن کارون بهمنشیر» را به شهادت رساند. مطیری در جریان رسیدگی به پرونده ضمن اعتراف به قتل دو بسیجی، انگیزه جنایت ارتکابی خود را مسائل اعتقادی اعلام کرده و اظهار داشته شیعیان کافرند و جهاد علیه آنها واجب. دادگاه کیفری یک اهواز پس از برگزاری جلسات رسیدگی متعدد در نهایت در تاریخ 17 بهمن 97 حکم علی مطیری را به قصاص و به اعدام با چوبه دار محکوم کرد. وکیل متهم از حکم صادر شده تقاضای فرجام خواهی می‌کند و پرونده به شعبه 33 دیوان عالی کشور ارجاع می‌شود. قضات پس‌ از بررسی محتویات پرونده در تاریخ 23 تیر 98 حکم صادره در مورد علی مطیری را تأیید می‌کنند.

 نظر گوترش درباره برجام

 خبر دیگر اینکه، دبیرکل سازمان ملل از ایران و امریکا خواست تا از بن‌بست فعلی بر سر توافق هسته‌ای خارج شوند اما اعلام کرد که انتظار نتیجه سریع ندارد. به گزارش ایسنا آنتونیو گوترش، روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری در پاسخ به احتمال میانجیگری میان ایران و امریکا اعلام کرد: «کارهای زیادی باید انجام شود» اما «انتظار راه حل سریع ندارم». گوترش ادامه داد: من باور دارم که همگی یعنی تمام کسانی که وارد برجام شده‌اند و دیگر طرفین باید با یکدیگر برای کاهش تردیدها به‌منظور مواجهه با دشواری‌ها و موانع همکاری کنند. وی بدون اشاره به احتمال میانجیگری گفت که این مسأله دارد «در جهت رسیدن به راه‌حلی حرکت می‌کند که در آن ما توافقی خواهیم داشت که برای صلح و ثبات در خلیج (فارس) و جهان ضروری است.» دبیرکل سازمان ملل با ابزار تأسف نسبت به «زیر سؤال رفتن توافق هسته‌ای» بیان کرد: برجام یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک و عنصری ضروری برای صلح و ثبات در خلیج(فارس) بود. وی ادامه داد: واضح است که دشواری‌ها و موانعی وجود دارد. مسائل پیچیده‌تر شده‌اند چرا که امریکا توافق را ترک و اقدامات بیشتری اتخاذ کرد. در این زمان ایران نیز گام‌هایی برای توسعه توانایی‌های هسته‌ای خود برداشته است.

منش مجلس اصولگرایی نیست

 شنیدیم که، عضو جامعه روحانیت مبارز کشور، نمایندگان مجلس یازدهم را بی‌توجه به شرایط موجود کشور دانست و گفت: دو سوم این نمایندگان نسبت به مسئولیت تقنینی و نظارتی خود بی‌تجربه هستند و حاضر نیستند بپذیرند در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا قرار داریم. به گزارش جماران، سیدرضا اکرمی افزود: متأسفانه این نمایندگان هتک حرمت و بی‌احترامی را برگزیده‌اند و مصوباتی را ارائه می‌کنند که دولت نمی‌تواند آن را اجرا کند. این امر سبب دعوا می‌شود. به‌گفته وی، روش و منش نمایندگان مجلس یازدهم نشانی از اصولگرایی ندارد.  همزمان رئیس کمیته انتخابات خانه احزاب هم درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: متأسفانه بعضی از کارهای مجلس تبدیل به شعارهای توخالی شده است که واقعاً زیبنده مجلس انقلابی نیست. امیرمیثم نیکفر به ایرنا گفت: از جمله دادن کارت‌های زرد بی‌اساس به وزرا یا شکایت از وزیر سابقی که مسئولیت ندارد. این فعال اصولگرا یادآور شد: وزیر سابق راه و شهرسازی سه بار (در مجالس نهم و دهم) استیضاح شد و رأی اعتماد گرفت و همان زمان مخالفان استیضاح عباس آخوندی برخی اصولگرایان بودند.

فریدون عباسی: قیمت آب و برق باید واقعی شود

 دست آخر اینکه، رئیس کمیسیون انرژی مجلس دلایل کمبود گاز را عدم صرفه‌جویی ازسوی مردم و نبود مدیریت منسجم در حوزه انرژی دانست و گفت: راه مقابله با آلودگی ناشی از سوختن مازوت حذف این سوخت نیست بلکه باید مسأله فیلترینگ در نیروگاه‌ها جدی گرفته شود. به گزارش خانه ملت، فریدون عباسی گفت: با‌ وجود افزایش تولید گاز نسبت به سال گذشته، به‌دلیل افزایش مصرف در دوران شیوع کرونا و سرد شدن هوا، با کمبود گاز رو به رو شده و گاز نیروگاه‌ها و صنایع قطع شدند تا گاز خانگی برقرار بماند. در این شرایط نیروگاه‌ها مجبور به سوزاندن مازوت و گازوئیل هستند. عباسی با بیان اینکه راه مقابله با آلودگی ناشی از سوختن مازوت حذف این سوخت نیست، توضیح داد: با توجه به اینکه گوگرد موجود در سوخت مازوت بالاست باید مسأله فیلترینگ در نیروگاه‌ها و کارخانه‌هایی -که مازوت می‌سوزاند- جدی گرفته شود تا از دودکش آنها دودی بیرون نیاید. رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه درصورت تخصیص تمام درآمد حاصل از قبض‌های آب و برق به وزارت نیرو، باز هم بودجه کافی برای بازسازی و گسترش شبکه آب‌رسانی و برق‌رسانی بسیار اندک است، گفت: به‌همین دلیل معتقدم باید قیمت حامل‌های انرژی از جمله آب و برق واقعی شود، در واقع باید هزینه تمام شده آن از مصرف‌کننده دریافت شود تا بتوان آن را در حوزه ایجاد زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7554/3/567905/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها