گلر عوض شد، استقلال نبرد


هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر دیروز با انجام 3 مسابقه از ساعت 15 آغاز شد که در یکی از آنها و در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان، نفت و استقلال برابر هم قرار گرفتند. در این بازی که با یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت مهرداد میناوند آغاز شد، محمود فکری در شرایطی آبی‌پوشان را به میدان فرستاد که سیدحسین حسینی بعد از 10 هفته نیمکت‌نشینی درون دروازه این تیم قرار گرفت و محمدرشید مظاهری از روی نیمکت تماشاگر بازی بود. همچنین عارف غلامی و سیاوش یزدانی به خط دفاعی این تیم اضافه شدند تا سرمربی استقلال تغییرات عمده ای را در یک سوم دفاعی تیمش ایجاد کرده باشد. ضمن اینکه شیخ دیاباته هم به دلیل مصدومیت در این مسابقه غایب بود. این مسابقه در دقایق اول در میانه میدان در جریان بود و دو تیم سعی داشتند موقعیت‌های مختلفی روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند ولی تلاش دو تیم در اوایل بازی راه به جایی نبرد.  در این میان و دقیقه ۱۸ پاس بیرون‌پای آرش رضاوند در میانه میدان به مهدی قایدی رسید و او هم دروازه نفت را باز کرد اما پیام حیدری داور مسابقه، این گل را آفساید اعلام کرد. دقیقه ۲۶،‌ شوت رضاوند از پشت محوطه جریمه نفت، با واکنش فرهاد مجد کرمانشاهی دروازه‌بان میزبان به کرنر رفت. دقیقه ۳۲ و برخلاف جریان بازی، نفت صاحب یک کرنر از سمت چپ شد که اشتباه حسینی در دفع کرنر نیما انتظاری باعث شد گل اول بازی با گل به خودی دروازه بان استقلال به ثمر برسد و نفت از حریف خود پیش بیفتد. پس از این گل، استقلالی‌ها سعی داشتند به سرعت گل خورده را جبران کنند ولی دقیقه ۳۶ شوت قایدی به تیر دروازه نفت برخورد کرد و در ادامه هم تلاش دو تیم ثمری نداشت تا این بازی در نیمه اول با برتری شاگردان سید مجتبی حسینی به پایان برسد. با شروع نیمه دوم، استقلال به قصد جبران گل خورده به میدان آمد ولی تا اواسط نیمه دوم نتوانست کاری از پیش ببرد. دقیقه 68 فکری دو تعویض همزمان انجام داد و بابک مرادی به جای محمد نادری و مهدی مهدی‌پور به جای داریوش شجاعیان به میدان آمدند. تعویض‌هایی که نتیجه داد و دقیقه 70 نفوذ مرادی از جناح چپ و سانتر زیبای او به محوطه جریمه نفت را وریا غفوری در محوطه 6 قدم با ضربه سر تبدیل به گل کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. در ادامه حملات استقلال افزایش یافت و دقیقه 74 دو سر توپ پیاپی و چشم‌نواز قایدی و سانتر کوتاه او با ضربه سر فرشید اسماعیلی همراه شد که توپ بعد از برخورد به تیر افقی دروازه نفت به بیرون رفت. دقیقه 80 هم نفوذ سریع غفوری از سمت راست محوطه جریمه و پاس در عرض او با ضربه بغل پای مرادی همراه شد که توپ او بعد از برخورد به پای مجتبی مقتدایی مدافع نفت و تیر دروازه به بیرون رفت. دقیقه 87 محمدحسین فلاح بازیکن جوان استقلال جای امیر ارسلان مطهری را گرفت اما استقلال در ادامه نتوانست به گل دوم برسد و این بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید تا آبی ها برای دومین بازی پیاپی از رسیدن به پیروزی محروم شوند و در صدر جدول 23 امتیازی شوند.
پیروزی نوبرانه ذوب آهن و برتری گل‌گهر
در ادامه بازی‌های دیروز، سایپا در ورزشگاه شهید دستگردی میزبان گل‌گهر بود که این دیدار را 1-0 و با گل یونس شاکری(75) به سود میهمان سیرجانی خود واگذار کرد تا شاگردان قلعه نوعی پس از 4 هفته ناکامی به پیروزی برسند و شاگردان ابراهیم صادقی هم بعد از 2 برد پیاپی، شکست دیگری را تجربه کنند. همچنین نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف ذوب آهن رفت که این مسابقه را 3-2 واگذار کرد تا به این ترتیب ذوبی‌ها به اولین برد خود در لیگ بیستم دست یابند. در این مسابقه مارکو بیدف بازیکن ذوب آهن (ثانیه 15) سریع‌ترین گل این فصل را به ثمر رساند و سید عبدالله حسینی(27) و میلاد جهانی(56) زننده دیگر گل‌های اصفهانی‌ها بودند و مهدی نظری (4) و ایوب کلانتری(51) برای نساجی گل زدند اما در نهایت مجید جلالی دومین شکست خود در دومین بازی‌اش روی نیمکت نساجی را تجربه کرد. ضمن اینکه رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن هم توسط داور در جریان بازی اخراج شد.
پرسپولیس، مشکی‌پوش به یاد مهرداد
هفته سیزدهم لیگ برتر امروز با برگزاری 5 دیدار دیگر به پایان می‌رسد. از ساعت 15 تراکتور و آلومینیوم در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برابر هم قرار می‌گیرند. یاران مسعود شجاعی در بازی قبل خود به پیروزی خوبی دست پیدا کردند و توانستند گل‌گهر را در سیرجان 2-1 شکست دهند. سرخپوشان تبریزی حالا باید برابر آلومینیومی قرار بگیرند که رسول خطیبی بازیکن و سرمربی سابق تراکتور را روی نیمکت خود دارد که این موضوع به جذابیت‌های این بازی می‌افزاید. اراکی‌ها در بازی قبل خود به یک برد مهم دست یافتند و پرسپولیس را 2-1 شکست دادند و نشان دادند که حرف‌هایی برای گفتن دارند و حالا باید دید چه عملکردی را به نمایش می‌گذارند. در دیگر دیدار، مس از ساعت 15:30 در ورزشگاه شهدای مس رفسنجان پذیرای صنعت نفت است. شاگردان محمد ربیعی که در 3 بازی قبلی خود نباخته‌اند، 2 برد پیاپی کسب کردند که آخرین آن پیروزی 3-2 مقابل پیکان بود اما در مقابل شاگردان سید سیروس پورموسوی در بازی قبل‌شان مقابل سپاهان اولین شکست خانگی خود در آبادان را متحمل شدند و حالا برای جبران مافات به رفسنجان سفر کرده‌اند.
پرسپولیس در حالی از ساعت 16:55 دقیقه امروز در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ماشین‌سازی می‌رود که به‌خاطر درگذشت مهرداد میناوند، قرار است این تیم با لباس‌های مشکی پا به میدان بگذارد. دیداری که در آن تنها برد هواداران پرسپولیس را راضی نگه می‌دارد. چرا که این تیم در بازی مقابل آلومینیوم شکست غیرمنتظره‌ای را متحمل شد.  با این حال، پرسپولیس که به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در لیگ بیستم حضور دارد، هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند و تنها کسب 3 امتیاز برابر حریف تبریزی‌اش است که اوضاع را برای این تیم آرام می‌کند. ماشین‌سازی که در بازی قبل خود برابر فولاد 1-0 شکست خورد، تیم آخر جدول لیگ برتر است که بدون برد و صاحب ضعیف‌ترین خط دفاع و خط حمله لیگ هم است اما پرسپولیسی‌ها بخوبی می‌دانند که شاگردان سعید اخباری انگیزه زیادی دارند که در این بازی به موفقیت برسند و اگر شاگردان یحیی مقابل ماشین‌سازی هم امتیاز از دست بدهند شرایط‌‌شان بسیار سخت‌تر خواهد شد. پرسپولیس در این بازی هم محمدحسین کنعانی‌زادگان را ندارد ولی گویا سید جلال حسینی با وجود اینکه باید هنوز استراحت کند، به احتمال زیاد در این بازی در ترکیب قرار می‌گیرد تا در کنار سید احسان حسینی مدافعان میانی این تیم باشد. ضمن اینکه با 4 اخطاره بودن حامد لک، در این بازی شاهد حضور بوژیدار رادوشوویچ پس‌ از مدت‌ها درون دروازه پرسپولیس خواهیم بود. در آن سوی میدان هم، پیمان بابایی بهترین گلزن ماشین‌سازی با 4 گل زده سبزپوشان تبزیزی روی او حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.  در سایر دیدارها و از ساعت 17، سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان رودرروی شهرخودرو قرار می‌گیرد. شاگردان محرم نوید کیا پس از بردی که برابر صنعت نفت به دست آوردند، خود را به رده دوم جدول رساندند و حالا در فکر رسیدن به صدر هستند. در سمت مقابل، شاگردان سیدمهدی رحمتی هم مقابل نساجی به پیروزی 1-0 رسیدند و می‌خواهند برای رسیدن به رده‌های بالاتر تلاش کنند. فولاد هم از ساعت 17:10 دقیقه برابر پیکان قرار می‌گیرد. شاگردان جواد نکونام در هفته یازدهم برابر ماشین‌سازی به برتری رسیدند تا به روند تساوی‌های خود پایان دهند. در مقابل شاگردان مهدی تارتار هم بعد از باخت مقابل مس می‌خواهند جبران کنند و رقیب آسانی برای اهوازی‌ها نخواهند بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7554/19/567868/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها