تیم محبوب 98 یکی از ستاره‌هایش را برای همیشه از دست داد

شماره 25 در قطعه 255 آرام گرفت


گروه ورزشی/ چهارشنبه شب اتفاق تلخی افتاد و جامعه ورزش بخصوص فوتبال را سیاهپوش کرد. مهرداد میناوند به‌دلیل ابتلا به ویروس کووید۱۹ در بیمارستان بستری شده بود و در حالی که شرایطش رو به بهبودی بود به یکباره خبر درگذشتش فوتبالدوستان را در بهت فرو برد. حالا تیم محبوب 98 که مردم و فوتبالدوستان خاطرات بسیار خوبی از آن دارند، یکی از ستاره‌های خود را برای همیشه از دست داد. ستاره سابق پرسپولیس و تیم ملی بعد از دوران زودهنگام خداحافظی از فوتبال به چهره‌ای قابل اعتنا در بحث‌های فوتبالی تبدیل شده بود و خبر درگذشت او برای باشگاه و پیشکسوتان استقلال هم غیرقابل باور بود. تعدادی از استقلالی‌ها با انتشار پیام‌هایی احساسی از میناوند درخواست کردند که بلند شود و برای آنها کری بخواند. بلافاصله پس از انتشار خبر تلخ درگذشت چپ پای محبوب تیم ملی، علی کریمی، جواد کاظمیان، بهنام ابوالقاسم‌پور و جمعی از پیشکسوتان پرسپولیس خود را به بیمارستان لاله رساندند. علاوه بر این جمعی از هواداران پرسپولیس هم در اطراف بیمارستان لاله حاضر شدند و با شعار «خداحافظ مهرداد باتعصب» برای پیشکسوت محبوب خود گریستند. نکته مهم برگزاری مراسم خاکسپاری میناوند و خطر ابتلا به کرونا بود و به همین منظور خانواده آن مرحوم از همه طرفداران و دوستداران وی درخواست کردند در این مراسم شرکت نکنند. ابتدا قرار شد خاکسپاری مهرداد جمعه(دیروز) باشد اما پدر، مادر و خانواده مهرداد تصمیم گرفتند که پیکر مهرداد پنجشنبه به خاک سپرده شود.
غیبت بازیکنان پرسپولیس در مراسم
بالاخره چهارشنبه شب تلخ فوتبال ایران به پایان رسید و پنجشنبه مراسم خاکسپاری این پیشکسوت فوتبال برگزار شد. پیش‌تر قرار شده بود پیکر میناوند در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شود و به‌همین منظور علی‌ کریمی که تا پاسی از شب همراه خانواده میناوند بود، به‌همراه جمعی از دوستان در قطعه نام آوران حضور یافت و در گوشه‌ای مستقر شد. همچنین علی پروین اسطوره فوتبال ایران هم خود را به بهشت زهرا(س) رساند تا در مراسم حضور داشته باشد. جعفر سمیعی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس نیز در این مراسم حضور یافت و مراسم خاکسپاری میناوند با حضور دوستداران و تعدادی از چهره‌های سرشناس برگزار شد و در این میان غیبت بازیکنان فعلی پرسپولیس نکته عجیبی بود.
برگزاری مراسم خاکسپاری با استقبال اهالی فوتبال
مراسم خاکسپاری میناوند با وجود شرایط کرونا تا حدودی با رعایت پروتکل‌ها و به شکلی شایسته و با حضور گرم چهره‌های مطرح فوتبال و هنر در بهشت زهرا برگزار شد. در مراسم خاکسپاری مهرداد همه بودند و هیچکس باور نداشت که چپ پای شوخ طبع و خوش صحبت فوتبال ایران به کام مرگ رفته اما آمدند و خداحافظی او را گرم و باشکوه کردند. چهره‌هایی مثل علی پروین، علی دایی، یحیی گل‌محمدی، کریم باقری، مهدی محمد‌نبی، محمد خاکپور، افشین پیروانی، جواد کاظمیان، محمدرضا مهدوی، محمد پنجعلی، مجید صدری رئیس هیأت مدیره، جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، ابراهیم شکوری، حمیدرضا گرشاسبی، مصطفی قنبرپور، بهنام ابوالقاسم‌پور، اشپیتیم آرفی، حمید درخشان و... در این مراسم حضور داشتند تا وداعی گرم با یکی از چهره‌های خاطره ساز فوتبال ایران داشته باشند.
ثبت تصاویر تلخ در بهشت زهرا
تصاویری تلخ در بهشت زهرا ثبت شد که گریه و زاری پدر مهرداد میناوند در سوگ فرزندش یکی از این تصاویر تلخ بود؛ فرزندی که سال‌ها چه در چمن و خارج از آن به محبوبیتی قابل توجه بین فوتبالدوستان دست یافته بود. حقیقتاً پوسترهای مشکی منقش به چهره مهرداد میناوند برای مراسم خاکسپاری وی کاملاً غیر باور و شوکه کننده بود و با وجود انتقال پیکر میناوند به قطعه هنرمندان کماکان هواداران فوتبال درگذشت میناوند را باور نداشتند. هوادارانی که با حضور در بهشت زهرا برای شماره 25 محبوب سنگ تمام گذاشتند و اینچنین چپ پای اسبق پرسپولیس را بدرقه کردند. لحظات احساسی و متأثرکننده‌ای در قطعه هنرمندان بهشت زهرا سپری شد؛ همبازیان میناوند برای آخرین دیدار با او آمدند و برای آخرین بار او را بدرقه کردند. بالاخره پیکر مهرداد میناوند در کنار ابراهیم آشتیانی در قطعه 255 بهشت زهرا به خاک سپرده شد تا مدافعان راست و چپ سابق پرسپولیس کنار یکدیگر آرام بگیرند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7554/18/567856/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها