تبرئه 4 مأمور پلیس از اتهام کوری چشم مرد معتاد



گروه حوادث/   چهار افسر پلیس که به اتهام سنگ پرانی و کور کردن یک معتاد محاکمه شده بودند با نظر قضات دادگاه کیفری از این اتهام تبرئه شدند.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده از سال 98 به‌دنبال شکایت مرد معتادی به‌ نام سیامک آغاز شد. وی در حالی که چشم راستش تخلیه شده بود به پلیس آگاهی رفت و از چهار افسر پلیس شکایت کرد و در توضیح ماجرا گفت: چند سالی است که اعتیاد دارم. چند وقت پیش در منطقه باقرشهر به همراه چند نفر دیگر در حال مصرف مواد مخدر بودیم که چهار افسر پلیس به قصد دستگیری به سراغ‌مان آمدند. همراهان من همگی دستگیر شدند و من تلاش کردم تا از دستشان فرار کنم اما آنها با پرتاب کردن سنگ به طرف من باعث شدند چشمم آسیب ببیند اما من بازهم فرار کردم. چند ساعت بعد که متوجه شدم چشم راستم خیلی درد دارد و باز نمی‌شود به بیمارستان رفتم و در آنجا گفتند که چون شدت جراحت زیاد بوده باید چشمم را تخلیه کنم. حالا هم یک چشمم را از دست داده‌ام و از آن چهار افسر پلیس شاکی هستم.
با طرح این شکایت، پلیس موضوع را مورد بررسی قرار داد و چهار افسر پلیس ردیابی و بازداشت شدند. اما هر چهار نفر موضوع پرتاب سنگ و کور کردن چشم شاکی را انکار کردند. ضمن اینکه شاکی نمی‌دانست که کدامیک از مأموران سنگ را پرتاب کرده است. با این حال کیفرخواست علیه آنها صادر و رسیدگی به پرونده هر 4 مأمور پلیس به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای این جلسه شاکی گفت: من نمی‌دانم کدام یک از مأموران سنگ را به سمت من پرتاب کرده اما از قضات درخواست اشد مجازات را برای مأموران دارم.
در ادامه چهار افسر پلیس که همگی با قرار وثیقه آزاد بودند یک به یک به دفاع از خودشان پرداختند و منکر اتهام‌شان شدند.
یکی از آنها گفت: هوا تاریک بود که به تعقیب معتادان پرداختیم. آنجا خیلی شلوغ بود و ممکن است در شلوغی شخص دیگری اقدام به سنگ پرانی کرده باشد یا در یک حادثه این اتفاق رخ داده باشد.
پس از اظهارات مأموران قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و هر 4 مأمور پلیس از اتهام کوری چشم مرد معتاد تبرئه شدند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7554/12/567841/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها