بنگاه




بازخوانی هویت ملی در «ایران هم کیش»

رویداد ملی «ایران هم کیش» با رویکرد چیستی و چگونگی اعمال حاکمیت ملی و توجه به عناصر شکل دهنده هویت و وطن در عصر جدید در جزیره کیش برگزار شد. غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در همایش «ایران هم کیش»  گفت: وطن، تنها به عنصر جغرافیایی و قلمرو فیزیکی محدود نیست، بلکه در ساحت‌های مختلف زبانی، تاریخی، فرهنگی و هنری هم حضور جدی دارد و تلاش این رویداد برای بسط عناصر مقوم حاکمیت ملی از منظرهای گوناگون  با حضور نخبگان، قابل تقدیر است. وی افزود: برگزاری چنین همایشی در جزیره زیبای کیش و در میانه آب های خلیج همیشه فارس، انتخابی  شایسته برای توسعه کشور و اقدامی در جهت تقویت وفاق ملی است؛ جا دارد تمامی زوایا و گوشه‌های این رویداد متفاوت ضبط و ثبت شده و در معرض دید و استفاده علاقه‌مندان قرار گیرد. همچنین سعید رضادوست دبیرعلمی و اجرایی همایش گفت: هدف از این رویداد، معرفی ایران با تمام ابعاد ملی، دینی، قومی و زبانی بود؛ در این رویداد برجسته برای تعمیم مفاهیم مورد نظر از بزرگان حوزه حقوق، ادبیات، سینما، موسیقی و رسانه مدد جستیم تا هویت و حاکمیت ملی در ایران عزیز را در تمام دقایق باز بجوییم. وی افزود: عناصر سه‌گانه جمعیت دائمی، سرزمین و حکومت مهم‌ترین مؤلفه‌های برسازنده دولت ملت‌های مدرن به شمار می‌آیند. این رویداد سعی دارد، توجه‌ها را به این موضوع جلب کند که امروزه، موارد دیگری هست که باید به عنوان عناصر تشکیل دهنده هویت و حاکمیت ملی اضافه شود تا تنها به سه محور پیشین محدود نمانیم.

تصویب تسهیلات ودیعه مسکن هیأت علمی جوان

دبیر ستاد امور رفاهی اعضای هیأت علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت اعطای تسهیلات ودیعه مسکن به میزان ۲ میلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان) را برای اعضای هیأت علمی جوان تصویب کرد. جهانگیر حسن‌زاده درباره تسهیلات رفاهی ودیعه و خرید مسکن برای اعضای هیأت علمی، اظهار داشت: ستاد امور رفاهی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه دوم توسعه تشکیل شد؛ هدف این ستاد ارتقای منزلت و بهبود معیشت اعضای هیأت علمی است و در حوزه‌های مسکن، خودرو و تسهیلات رفاهی فعالیت می‌کند. وی افزود: در چارچوب مأموریت ستاد امور رفاهی، سال ۹۷ افزایش تسهیلات خرید مسکن از یک میلیارد ریال به ۲.۵ میلیارد ریال را از بانک مرکزی درخواست کردیم که با مساعدت رئیس کل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار این تسهیلات به مبلغ ۲.۵میلیارد ریال افزایش یافت و تاکنون حدود پنج هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.
حسن‌زاده اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت مسکن در یکی دو سال گذشته، سهم این تسهیلات در خرید مسکن کاهش یافت و تقریباً پاسخگو نبود. پس از در میان گذاشتن موضوع با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، درخواست دوباره‌ای به دولت برای افزایش مجدد سقف تسهیلات مسکن با سه بند پیشنهادی تقدیم شد. دبیر ستاد امور رفاهی اعضای هیأت علمی، گفت: بند نخست، افزایش تسهیلات مسکن به پنج میلیارد ریال، بند دوم کاهش سود تسهیلات و بند سوم که برای نخستین بار مطرح شد، تسهیلات ودیعه مسکن به میزان ۲ میلیارد ریال برای اعضای هیأت علمی جوان بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7554/9/567828/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها