اخــــــــــبار



انتقال یک میلیون تن کالا میان ایران و ترکیه

به‌ گفته مقامات ترکیه‌ای، حدود یک میلیون تن کالا از طریق خط آهن میان ایران و ترکیه در سال‌جاری حمل می‌شود و عصر جدیدی برای ترانزیت ریلی آغاز خواهد کرد. وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد، یادداشت تفاهم اخیر امضا شده در نشست نمایندگان راه‌آهن دو کشور در آنکارا در 12 و 13 ژانویه، عصر جدیدی برای ترانزیت ریلی آغاز خواهد کرد.
در ادامه اعلام این وزارتخانه آمده است، باوجود همه‌گیری ویروس کرونا، 3 سرویس قطار روزانه در میان ترکیه و ایران در سال گذشته رفت و آمد داشت و 564 هزار تن محموله را میان دو کشور حمل می‌کرد.
قطارهای باری نیز میان ترکیه و پاکستان از طریق ایران با تعرفه مشترک در میان این سه کشور حرکت می‌کنند./فارس

تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای مالیاتی ۱۰ ماهه

یک مقام مسئول مالیاتی گفت در ۱۰ ماه امسال وصولی‌های مالیاتی تحقق یافت.  یک مقام آگاه مالیاتی با اشاره به وضعیت درآمدهای مالیاتی وصول شده طی ۱۰ ماهه امسال اظهار داشت: در مجموع ۱۰۲ درصد درآمدهای مالیاتی سال ۹۹ وصول شد که شامل مالیات‌های مستقیم و مالیات ارزش افزوده می‌شود. وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها بر این است بتوان تا پایان امسال درآمد ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی مصوب سال‌جاری را به‌طور کامل محقق کرد. این مقام مسئول مالیاتی در مورد وصولی مالیات ارزش افزوده گفت: مصوب مالیات ارزش افزوده حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان است که در ۱۰ ماهه امسال، ۵۶ هزار میلیارد تومان از این محل به‌دست آمده که حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد رقم مصوب آن محقق شده و تا پایان سال پیش‌بینی‌ها بر همین روال خواهد بود. وی افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رقم ۲۲۵ هزار میلیارد تومان برای درآمدهای مالیاتی مفروض شده که مجلس نظرش حدود ۲۴۷ هزار میلیارد تومان است./فارس

2/2 میلیارد دلار داخلی‌سازی محقق شد

معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال برنامه داخلی‌سازی 3.2میلیارد دلاری در دستور کار است که در ۹ ماهه امسال با پروژه‌های اجرا شده در استان‌ها و برگزاری میزهای تعمیق داخلی‌سازی، 2.2 میلیارد دلار معادل 68.7 درصد برنامه به ثمر نشست. مهدی صادقی نیارکی افزود: یکی از مأموریت‌های وزارت صنعت بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود کشور برای ارتقای فناوری‌های موجود، توسعه و تعمیق ساخت داخل، افزایش بهره‌وری و غیره است. وی با اشاره به نهضت ساخت داخل، تصریح‌کرد: این مهم با هدف ارتقای تاب‌آوری در مقابل تکانه‌های اقتصادی و رفع نیاز واحدهای تولیدی مورد تأکید وزارتخانه است. صادقی نیارکی توضیح ‌داد: تاکنون در مجموع ۲۴۰ میلیون دلار در قالب میزهای ساخت داخل در حوزه‌های خودرو و قطعه‌سازی، پتروشیمی و پالایشگاهی، منجر به عقد قرارداد بین سازندگان داخلی و مجموعه‌های صنعتی شده است. وی یادآور شد: امروز در سایت بهین‌یاب وزارت صنعت نیز ۲۱۰ گروه کالایی و اقلامی که با تولید داخلی، جایگزین واردات خواهند شد، مشخص شده است.
این مقام مسئول تصریح‌ کرد: کشور با صادرات غیرنفتی اداره می‌شود و بر این اساس باید درآمدهای حاصله با اولویت، صرف خرید دانش فنی و فناوری شود؛ بخشی که در اختیار نداریم‌./ایرنا

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7553/8/567740/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها