سرقت سیم و نگرانی مردم از خاموشی‌های شبانه در هرمزگان



بندرعباس- خاموشی‌های گاه و بی‌گاه شبانه معابر شهری و محلات بافت‌های فرسوده هرمزگان براثر سرقت کابل‌ها و فرسودگی تیرهای برق و همچنین تعدیل چراغ‌های روشنایی معابر، مردم را نگران و کلافه کرده است.
 به گزارش ایرنا، سرقت کابل‌ها و فرسودگی تیرهای برق این روزها به مهم‌ترین معضل شهری و دغدغه شبکه توزیع برق در هرمزگان و بویژه شهر بندرعباس درآمده است، چرا که ایجاد جرم و ناامنی را در شهر و بویژه محلات حاشیه‌ای گسترش می‌دهد.  از ابتدای سال جاری تاکنون طبق اعلام دفتر ایمنی و کنترل ضایعات توزیع برق هرمزگان سرقت کابل‌ها، سیم‌های مسی و حتی آلومینیومی و درِتابلوهای برق در هرمزگان افزایش‌ یافته و مرگ چند سارق را بر اثر برق گرفتگی به دنبال داشته است. از طرفی  شرکت توزیع برق هرمزگان برای کاهش بار مصرفی برق در فصل زمستان و صرفه جویی در مصرف سوخت نیروگاه‌ها اقدام به تعدیل روشنایی معابر به صورت یک در میان کرده که این خود نیز به دلیل نداشتن روشنایی مناسب، امنیت و آرامش شهروندان را برهم زده است.
 اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در هفته گذشته در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اعلام کرده بودند که خاموشی‌ها در محلات بافت فرسوده و کمتربرخوردار این شهر مردم را با مشکل مواجه کرده و باعث ایجاد جرم وناامنی شده است؛  هرچند احداث شبکه زیرزمینی برق هزینه بردار است و اعتبارات مجموعه شرکت برق جوابگوی اجرای گسترده این موضوع نیست اما شورای شهر بندرعباس برای رفاه حال مردم و اجرایی شدن سریع‌تر این طرح، آمادگی خود را اعلام کرده که هزینه‌های حفاری برق حذف شود تا شرکت توزیع بتواند زودتر این مشکل را برطرف کند.    شرکت توزیع برق استان نیز برای افزایش قابلیت اطمینان و جلوگیری از سرقت، پروژه تبدیل شبکه هوایی به زمینی را آغاز کرده است.
هاجرعبدی مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان دراین رابطه گفت: تبدیل شبکه هوایی به زمینی موجب پایداری شبکه برق و زیباسازی آن می‌شود و با این کار هم زیبایی بصری شهر حفظ می شود و هم سرقت تأسیسات برق کاهش می یابد. او افزود: شبکه‌های هوایی قدیمی هرمزگان نیز در برنامه شرکت توزیع برق استان قرار دارد که به شبکه زمینی تبدیل شود. وی اضافه کرد: همچنین مشترکان با اقداماتی ساده مانند خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات و استفاده بهینه از آبگرمکن، بخاری برقی و اتو می‌توانند علاوه برکاهش هزینه برق مصرفی، تولید مصرف سوخت نیروگاه‌ها را کاهش دهند که با این کار مشکلی در تأمین گاز و برق در روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اظهارداشت: در کنار این اقدام، کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان با مراجعه به اداره‌ها و دستگاه های دولتی و عمومی، مصرف برق آن‌ها را بررسی کرده و در صورت رعایت نکردن، برخورد لازم را انجام می‌دهند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7553/6/567730/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها