دیگه چه خبر؟



۱۵ سال حبس برای پوری حسینی

 خبر اول اینکه، رئیس اسبق سازمان خصوصی‌سازی به ۱۵ سال حبس محکوم شد.به گزارش ایسنا، «میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی» رئیس پیشین سازمان خصوصی‌سازی در دی ماه سال ۹۷ ممنوع‌الخروج شد و در تاریخ ۲۳ مرداد ۹۸ با دستور مقامات قضایی و با اتهام خصوصی‌سازی‌های بدون ضابطه و افسارگسیخته و واگذاری‌های رانتی به افراد خاص بازداشت و در چندین جلسه در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی جواهری با عنوان اتهامی «اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور به‌طور عمده از طریق عدم رعایت تشریفات قانونی در واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی» محاکمه شد. در کیفرخواست بیش از ۲۰۰ صفحه‌ای وی آمده بود در زمان تصدی پوری حسینی بر سازمان خصوصی‌سازی، بخش زیادی از واگذاری‌ها بدون رعایت تشریفات قانونی انجام شده و شرکت‌ها بدون رعایت مقررات به افرادی واگذار شده که صلاحیت اداره این شرکت‌ها را نداشتند. واگذاری بنگاه‌هایی مانند آلومینیوم المهدی هرمزگان، آلومینیم ایران (ایرالکو)، پالایشگاه کرمانشاه، شرکت کشت و صنعت کارون خوزستان، شرکت کشت و صنعت مغان، کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در شوش، مجتمع گوشت اردبیل و موارد دیگر از جمله اقدامات رئیس سازمان خصوصی‌سازی بوده که با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه بوده‌ است.

امریکا در پی توقیف نفتکش «آکیلیاس»

 خبر دیگر اینکه، خبرگزاری بلومبرگ از تلاش امریکا برای توقیف حدود دو میلیون بشکه نفتی خبر داد که تصور می‌کند متعلق به ایران است. به گزارش ایسنا این خبرگزاری به نقل از منابع آگاه که مایل نبودند نامشان فاش شود، نوشت: این محموله نفتی پس از اینکه وزارت دادگستری امریکا فرمان توقیف آن را صادر کرد، در کشتی آکیلیاس با پرچم لیبریا به سمت امریکا حرکت می‌کند. این دستور پیش از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور جدید امریکا در ۲۰ ژانویه صادر شد. واشنگتن در دوران ترامپ، تحریم‌ها علیه فروش نفت ایران را تشدید کرد. شرکت «کپیتال شیپ منیجمنت»، مالک یونانی آکیلیاس به مقامات امریکایی درباره اینکه احتمالاً محموله این کشتی نفت ایران است، خبر داده و اعلام کرده بود در ابتدا تصور می‌کرد این نفت از عراق است. طبق اسناد کشتی آکیلیاس، این کشتی کاملاً پر بوده و حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت است. طبق اسناد کشتیرانی، قرار بود آکیلیاس به سمت مسقط، پایتخت عمان حرکت کند. طبق آمار گردآوری شده از سوی بلومبرگ، سیستم ردیابی این کشتی از اول تا ۱۳ ژانویه که نزدیک آفریقای جنوبی حرکت می‌کرد، خاموش بود. این کشتی اکنون در حال عبور از جنوب اقیانوس آتلانتیک است.

26 بازداشتی در پرونده شهرداری آبسرد

 دست آخر اینکه، شمار بازداشت‌شدگان در پرونده شهرداری آبسرد به 26 نفر رسیده است. به گزارش فارس، محمدتقی تقی‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند از بازداشت ۸ نفر دیگر در ارتباط با پرونده تخلفات شهرداری آبسرد دماوند خبر داد و گفت: در راستای رسیدگی به پرونده تخلفات مالى و ساختمانى در شهرداری آبسرد، یکی از اعضای شورای شهر آبسرد، یک دهیار، یک کارمند شهرداری و دو پیمانکار که واسطه بودند، بازداشت شدند. چند روز قبل نیز دو پیمانکار و یک کارمند شهرداری بازداشت شده بودند. تقی‌زاده یادآور شد: تاکنون در خصوص این پرونده مجموعاً ۲۶ نفر بازداشت شدند که شامل سه عضو شورای شهر، شهردار، ۵ پیمانکار، یک دهیار و ۱۶ نفر از کارمندان شهرداری آبسرد می‌شود. وی تأکید کرد: رسیدگی به این پرونده به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد و تحقیقات در مورد تخلفات ادامه خواهد داشت.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7553/3/567711/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها