جهانگیری در افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی:

مهارت گفت‌و‌گو و مدارا کردن مهم است


گروه سیاسی/ معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه همه در یک کشتی نشسته‌ایم و یک سرنوشت داریم، گفت که نیازمند کسب مهارت تاب‌آوری، آینده‌اندیشی و مهارت‌های اخلاقی هستیم.
به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش‌آموزی افزود: اکنون در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، افراد بسیاری جانفشانی کردند تا این انقلاب به پیروزی برسد. برای همه مردم و بویژه این نسل، نسبت به آینده نظام دغدغه‌هایی وجود دارد. همچنین افرادی که بعد از پیروزی انقلاب در روزگارهای سختی چون جنگ قرار گرفتند، نیاز بود نه در حرف و شعار، بلکه در عمل از کیان کشور و نظام دفاع کنند و شهید بدهند، عده‌ای بسیار مردانه ایستادند. یک عده اکنون هم شعار می‌دهند، اما عده‌ای در دوران سختی مرد میدان بوده‌اند، ایستاده‌اند و شهید داده‌اند. اینها نسبت به آینده با حساسیت نگاه می‌کنند.
جهانگیری ادامه داد: مجلس دانش‌آموزی در یک دوره‌ای شکل گرفت و باید به بانیان آن تبریک و دستمریزاد گفت که بنیان کار خوبی را گذاشتند. این مجلس در دوران آقای خاتمی شکل گرفت و کار ارزشمند و ماندگاری شد که آثار مبارک آن در ارتقای توان و فرهنگ شهروندی هویدا شده است. آموزش مردمسالاری، تقویت روح همکاری، بالا بردن مهارت مشارکت، رقابت مؤثر اجتماعی و سیاسی از جمله ضروریاتی است که انتظار می‌رود همراه با آموزش دروس، به فرزندان منتقل شود.معاون اول رئیس جمهوری گفت: مهارت گفت‌و‌گو با یکدیگر بسیار مهم است. بارها تأکید کردیم که گفت‌و‌گوی ملی راهکار حل مشکلات کشور است، اما بسیاری نتوانستند موضوع را به رسمیت بشناسند. مهارت گفت‌و‌گو و مدارا کردن مهم است. نباید وقتی به هم می‌رسیم با زبان خشونت با همدیگر سخن بگوییم. ما دشمنان هم نیستیم، یک ملتیم، در یک کشتی نشسته‌ایم و یک سرنوشت داریم. تاب‌آوری عامل موفقیت است. مردم ایران در دوران اخیر که امریکایی‌ها جنگ اقتصادی را شروع کردند و بسیار هم جدی بود توفیق یافتند و آنچه امریکایی‌ها را تسلیم کرد، مقاومت ملت ایران بود.
وی ادامه داد: اینکه چه کنیم انتخابات موجب همبستگی بیشتر شود و هرکسی با هر تفکر و جریانی در آن حضور داشته باشد را می‌توان در دوره دانش‌آموزی آموزش داد و تمرین کرد. اینکه چه کنیم که با انتخابات امید مردم به آینده بیشتر شود و روح جدیدی به جامعه تزریق شود. وقتی مردم شما را به عنوان نماینده انتخاب می‌کنند وکیل مردم هستید، قیم آنها نیستید؛ باید نظر اکثریت کسانی را که به شما رأی داده‌اند در جامعه اجرا کنید. به گفته جهانگیری، آینده کشور درخشان است و نباید اجازه دهیم عده‌ای از روی ناآگاهی نسل جوان را نسبت به آینده ناامید کنند. ده‌ها و صدها مریم میرزاخانی در میان شما هست و هرکدام استعدادی برای توسعه ایران هستید. بدخواهانی در منطقه هستند که ایران پیشرفته را نمی‌خواهند، باید با تدبیر از همه مشکلات عبور کنیم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7553/3/567708/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها