واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری:

گسترش فضای مجازی سیاست دولت است




محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری اظهارات رئیس جمهوری در حمایت از وزیر ارتباطات را یک امر معمول و به دلیل اجرای سیاست‌های دولت دانست و تأکید کرد که گسترش فضای مجازی و زیرساخت‌ها جزو سیاست‌های دولت بوده است و به همین دلیل هم رئیس جمهوری اعلام کردند که اگر قرار است آقای آذری جهرمی محاکمه شود، درواقع من باید محاکمه شوم.
به گزارش «ایران»، واعظی روز گذشته در حاشیه نشست هیأت وزیران در تبیین اظهارات رئیس جمهوری گفت: سیاستگذاری‌ها در اختیار دولت و رئیس‌جمهوری است و وزیران، مسئولان و استانداران در سراسر کشور باید بدانند که اگر سیاست‌های دولت اجرا می‌شود رئیس جمهوری حامی آنان است.
او با تأکید بر اینکه رئیس جمهوری حامی آن چیزی است که سیاست دولت خوانده می‌شود، افزود: چیزی که رئیس جمهوری بیان کردند، همین است که فضای مجازی و زیرساخت‌ها گسترش پیدا کند و این جزو سیاست‌های دولت بوده است و گفتند اگر قرار است آقای آذری ‌جهرمی برای این موضوع محاکمه شود، در واقع من باید محاکمه شوم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره موضع دولت نسبت به فیلترینگ نیز با بیان اینکه موضع ما از سال ۹۲ این بوده که فضای مجازی می‌تواند در خدمت مردم و فعالیت‌های اقتصادی باشد، ادامه داد: در دنیا بحث فضای مجازی صرفاً این نیست که کسی کلیپ یا فیلمی را ببیند، بلکه فضای مجازی بخشی از زندگی مردم شده است، کما اینکه اگر از سال 92 فضای مجازی گسترش پیدا نکرده بود، کسب و کار مردم یا دریافت خدمات از سوی آنان با مشکل مواجه می‌شد.
واعظی با اشاره به اینکه نباید فضای مجازی را صرفاً از یک بعد ببینیم، تصریح کرد: دولت همواره با فساد در فضای مجازی مخالف بوده و در این زمینه با قوه قضائیه همکاری می‌کنیم، کما اینکه آقای آذری ‌جهرمی هم بارها همه کانال‌هایی که کار خلاف انجام می‌دهند را احصا کرده و آنها را برای نیروی انتظامی و مراکز دیگر فرستاده تا برخورد شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اعلام آمادگی دولت برای همکاری در فرهنگ سازی، تأکید کرد: درعین حال باید اجازه بدهیم فضای مجازی فعالیت خود را داشته باشد.
 دعوت صدا و سیما از افراد مخالف دولت
واعظی در بخش دیگری از اظهارات خود، نسبت به دعوت شدن یا نشدن رئیس صدا و سیما به جلسه چهارشنبه هیأت دولت و ارتباط آن با توهین به رئیس جمهوری ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: صدا و سیما در برخی‌ از برنامه‌های زنده و برنامه‌های دیگر، اغلب افرادی را دعوت می‌کند که تابلو و مخالف دولت هستند.
او تأکید کرد: در شرایطی که بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت و انسجام داریم، صدا و سیما با مستندهایی که ساخته می‌شود یا برنامه‌هایی که می‌گذارد، نباید مردم را ناامید کند، بلکه باید به گونه‌ای عمل کند که آدرس انسجام و وحدت بدهد.
واعظی اظهار کرد: در برنامه زاویه که یک روحانی را دعوت کرده بودند، به طور صریح و با لحن بسیار بد به رئیس جمهوری توهین شد که این امر برای وزرا قابل قبول نبود و گفتند درست نیست صدا و سیمایی که متعلق به نظام هست این‌طور عمل کند. از این رو نتیجه این شد که باید این مسائل را مقداری ساماندهی کنیم.
 ورود واکسن روسی قبل از 22 بهمن
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر تأیید واکسن روسی «اسپوتنیک» برای مقابله با کرونا، با اشاره به اینکه ازبیش از دو ماه پیش با روس‌ها، چینی‌ها و هندی‌ها مذاکره می‌کنیم، گفت: سرعت مذاکرات با روس‌ها بیشتر شده است. آنان اسناد خود برای تأیید واکسن را برای ما فرستادند و گروه علمی وزارت بهداشت آنها را بررسی کرد که در نتیجه در روزهای اخیر این واکسن تأیید شد که این تأییدیه برای روس‌ها نیز فرستاده شد.
واعظی ضمن ابراز امیدواری به اینکه قرارداد دو طرف همین روزها امضا شود و اولین محموله واکسن روسی قبل از ۲۲ بهمن به تهران برسد، ادامه داد: دو میلیون دوز واکسن ظرف ۳ ماه از روسیه وارد کشور می‌شود. محموله اول آن احتمالاً قبل از ۲۲ بهمن است و محموله دوم و سوم در فوریه و قبل از عید است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه اولویت و سیاست ما، حمایت از واکسن‌های داخلی مانند واکسن بنیاد برکت، واکسن مؤسسه رازی و واکسن پاستور است، اضافه کرد: باوجود این نمی‌توانیم مردم را تا اواخر بهار منتظر نگه داریم، به همین دلیل قراردادی با کواکس سازمان بهداشت جهانی منعقد شد و در کنار آن با سه کشور چین، روسیه و هند نیز قرارداد می‌بندیم. اما قرارداد با روس‌ها مقداری از چین و هند جلوتر است.او با اشاره به اینکه از هر واکسنی که زودتر به دست ما برسد، استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: در ایران بنیاد برکت، رازی، پاستور و میلاد در زمینه واکسن کرونا به مرحله تست انسانی رسیده‌اند، اولویت ما هم حمایت از آنان است، اما چون خود آنان گفته‌اند که اواخر بهار یا تابستان این کار انجام می‌شود، ما نباید اجازه دهیم تا که آن زمان جان افراد مسن و بیماران زمینه‌ای به خطر بیفتد و دولت وظیفه دارد که برای آنان واکسن تهیه کند.
واعظی گفت: ما ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن از کواکس خریداری کردیم و در حال رایزنی هستیم که بخش اول آن را زودتر به ما بدهند.
سیلی به صورت سرباز محکوم است
او در پاسخ به سؤال دیگری، ضمن ابراز تأسف نسبت به سیلی زدن به صورت یک سرباز، این اقدام را از نظر افکار عمومی و نیز از سوی دولت محکوم دانست و گفت: همان‌طور که هم رئیس مجلس و دیگران گفتند که به این مسأله می‌پردازیم، امیدوار هستم این فقط در حد یک حرف نباشد بلکه عکس‌العمل جدی باشد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه بلافاصله پس از وقوع این حادثه، فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد شکایت خواهیم کرد، تصریح کرد: عکس‌العمل مردم در فضای مجازی و نیز واکنش مسئولان کشور نسبت به این اتفاق ناخوشایند قابل تقدیر است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7553/2/567703/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها