دفاع رئیس جمهوری از وزیر ارتباطات

روحانی : من را احضار کنید نه وزیرم را


- کسی را نمی‌توانند برای پهنای باند محاکمه کنند، دستور من بوده و اگر می‌خواهید محاکمه کنید مرا محاکمه کنید
- این آزار دهنده است که دیده می شود آنهایی که نسبت به دولت با لحن نادرست صحبت می‌کنند، هم آزادی بیان و هم مصونیت دارند
- می‌ترسم یک روز بعضی‌ها بخاطر اینکه از دولت حمایت می‌کنند، تحت فشار قرار بگیرند
- در شرایط کرونا فضای مجازی فضای تنفس برای مردم و بویژه برای مدارس و دانشگاه ها و کسب و کارها شده است؛ از کار بزرگ وزیر جوان ارتباطات و همچنین وزیر سابق تشکر می کنم. پهنای باند کار عظیم و افتخار برای کشور است
- از آنهایی که با دولت قهر و یا در رقابت هستند، خواهش می‌کنم اجازه دهند در این 6 ماه باقیمانده ما کارهای نیمه تمام خودمان را انجام دهیم
- دنیا با صدای واحد از امریکا می خواهد به تعهداتش بازگردد
- همیشه گفته ایم شما به تعهدات خود برگردید،ساعتی دیگر ما هم به تعهداتمان برمی گردیم

گروه سیاسی /  رئیس جمهوری با دفاع از وزیر ارتباطات کابینه یادآوری کرد آنچه آذری‌ جهرمی در حوزه افزایش پهنای باند انجام داده به دستور وی بوده و اگر قرار است کسی بابت این موضوع محاکمه شود باید رئیس جمهوری محاکمه شود نه وزیر.
 دفاع  حسن روحانی از وزیر ارتباطات در پی آن است که اخیراً محمدجواد آذری‌ جهرمی از سوی دستگاه قضایی احضار و بازجویی شده است. به نوشته سید جمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، اتهامات وزیر جوان کابینه علاوه بر فیلتر نکردن اینستاگرام، شکایت ۱۵۰ طلبه به خاطر فساد‌های فضای مجازی و مصاحبه وزیر درمورد صدا وسیما بوده است. پیش از این علی ربیعی سخنگوی دولت در یادداشتی در روزنامه ایران با دفاع از عملکرد آذری جهرمی در وزارت ارتباطات و بخصوص تلاش‌های او در حوزه اینترنت تأکید کرده بود که وزیر وظایف محوله از سوی دولت را انجام می‌دهد. حالا رئیس جمهوری هم همین نکته را با صراحت بیشتری یادآوری کرده است. دفاع رئیس جمهوری از وزیر خود در حالی است که در روزهای گذشته زمزمه شکایات دیگری از وزرای کابینه از سوی برخی نمایندگان مجلس هم شنیده می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه دیروز هیأت دولت، با اشاره به برخی آمارها از وضعیت واردات و ترخیص کالا در گمرکات کشور و نیز الکترونیکی شدن بخش عمده‌ای از تشریفات گمرکی گفت: افزایش پهنای باند اینترنت امروز علاوه بر گشایش در عرصه اقتصاد، به فضای تنفس مردم در شرایط همه‌گیری کرونا تبدیل شده است و این یکی از خدمات عظیم و ماندگار دولت بوده و بنده از وزرای ارتباطات دولت یازدهم و دوازدهم بابت تلاش‌هایشان سپاسگزاری می‌کنم.
رئیس‌ جمهوری تأکید کرد: نباید کسی را برای افزایش پهنای باند اینترنت محاکمه کرد، اگر قرار است کسی در این رابطه محاکمه شود، باید بنده را محاکمه کنند چرا که این اقدام به دستور شخص بنده انجام شده است. افزایش پهنای باند یعنی دیجیتال و شفاف شدن امور. پهنای باند یعنی آزادی مردم در کسب و کار الکترونیکی، پهنای باند یعنی اینکه از ثبت سفارش گرفته تا بانک مرکزی تا گمرک تا ورود کالا یا انبارها همه را مردم ببینند و این یعنی مبارزه با فساد؛ اگر قرار است کسی را بابت مبارزه با فساد محاکمه کنند باید بنده را محاکمه کنند، نه وزیر بنده را.رئیس جمهوری ادامه داد: اگر وزیر راه ما جاده و اتوبان درست کرده و در این اتوبان تصادف می‌شود، آیا وزیر راه را باید بگیرند؟ پلیس باید مراقبت کند، وظیفه پلیس را می‌خواهید به گردن وزیر راه بگذارید؟ هر کسی وظیفه و مسئولیتی دارد و باید به مسئولیت خودش عمل کند.
جاده باید باشد، اتوبان هم باید باشد، اتومبیل هم باید باشد، نمی‌توانیم اتومبیل را جمع کنیم و بگوییم خداوند خیلی چیزهای دیگر برای ما خلق کرده، مرکب‌ها، استر، اسب، قاطر، الاغ هست! وقتی ما ماشین می‌آوریم، وقتی ریل، هواپیما، فرودگاه، اتوبان می‌آوریم تصادف هم ممکن است بشود. تخلف هم ممکن است، همه باید تلاش کنیم که جلوی تخلف را بگیریم. باید فرهنگ‌سازی کنیم. در فضای مجازی هم همین است. مثل فضای حقیقی است، باید مراقبت و کوشش کنیم. بله بعضی‌ها تخلف می‌کنند، بعضی‌ها سوءاستفاده می‌کنند، بعضی‌ها دزدی می‌کنند، بعضی‌ها مال مردم را غارت می‌کنند، مثل فضای حقیقی. بعضی‌ها ایمان جوان‌ها را هدف قرار دادند، مثل فضای حقیقی که این کار را می‌کنند. البته ما باید مراقبت کنیم و نباید رها کنیم. رها کردن فضای مجازی اشتباه و غلط است. کنترل نکردن نادرست است، بستن هم غلط است. روحانی گفت: اگر این فضای مجازی نبود، همین افراد بیمار کرونا را با چه چیزی کنترل می‌کردیم؟ با همین اپلیکیشن‌ها کنترل می‌کنیم. فضای مجازی امروز به ما کمک زیادی کرده است. در بخش‌های مختلف، در سلامت مردم، در آموزش مردم، در نشاط مردم، باید مراقبت‌ها را انجام دهیم و حواس ما جمع باشد که در این زمینه مراقبت کنیم.
روحانی اظهار داشت: همه، حتی کسانی که با این دولت خوب نیستند، اجازه دهند دولت در این 6 ماه باقیمانده کار کند. خیلی کار برای انجام دادن داریم و وزرای دولت وقت ندارند که بین قوا گردش کنند. ما وزیر بین قوا نداریم.
هر‌چه متحد‌تر باشیم، جنگ اقتصادی کوتاه‌تر خواهد شد
رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: به حجم طرح‌هایی که در این روزها افتتاح می‌شوند نگاه کنید؛ این طرح‌ها در سخت‌ترین شرایط اقتصادی ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی تمام عیار و در شرایطی که همه‌گیری کرونا وضعیت را سخت‌تر کرده بود انجام شده و در حال افتتاح شدن هستند.وی با اشاره به برخی آمار و اطلاعات از پروژه‌های افتتاح شده و آماده افتتاح دولت خاطرنشان کرد: هر چه متحد‌تر باشیم، دوران تروریسم و جنگ اقتصادی تمام عیار کوتاه‌تر خواهد شد. در عوض هر چه اختلافات بیشتر باشد و بیشتر با حیثیت یکدیگر بازی کنیم سختی‌های جنگ اقتصادی طولانی‌تر خواهد بود. رئیس‌ جمهوری گفت: درست است که امروز توپ در زمین واشنگتن است، اما اگر خودمان در داخل یکصدا نباشیم، زمان پایان یافتن جنگ اقتصادی طولانی‌تر خواهد شد. روحانی در ادامه از وزرای دولت خواست همزمان با آغاز بررسی لایحه بودجه سال 99 در مجلس شورای اسلامی برای مردم توضیح دهند که چه تغییراتی در لایحه دولت ایجاد شده است. این حق مردم است که از این مسائل اطلاع داشته باشند. اگر شاکله بودجه به هم نخورد می‌توانیم با مجلس همکاری کنیم اما اگر به‌همین شکل جلو برود، ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم که امیدوارم اینچنین نشود.
تا روزی که رأی مردم همه کاره است، شکست نمی‌خوریم
روحانی با اشاره به فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی هم گفت: در ایام مبارزات انقلاب، هرگاه احساس می‌کردیم سختی‌های مبارزه زیاد شده است، خداوند گشایشی در مسیر مبارزه ایجاد می‌کرد. انقلاب اسلامی در شرایطی پیروز شد که امریکا و اروپا به حفظ رژیم پهلوی امید داشتند.
رئیس‌جمهوری افزود: انقلاب اسلامی در سایه روح بلند و فداکاری و اعتماد ملت به امام راحل به پیروزی رسید و تا روزی که در حکومت جمهوری اسلامی ایران همه کاره رأی مردم است، شکست نمی‌خوریم اما اگر خدای ناکرده سرِ رأی مردم اما و اگر درست کردیم و گفتیم خیلی مهم نیست که پای صندوق 50 درصد باشند یا 80 درصد، - که ان‌شاءالله آن روز هیچ وقت پیش نمی‌آید- ممکن است این لطف خدا را از دست بدهیم.روحانی با اشاره به اینکه امسال به‌دلیل شرایط ناشی از شیوع کرونا، شکل مراسم گرامید‌اشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی متفاوت از سال‌های گذشته است، اظهارداشت: امروز از جنبه‌ای دیگر نیز جشن پیروزی انقلاب اسلامی با چند سال گذشته متفاوت است. امسال کسانی که در چند سال گذشته می‌خواستند با تروریسم و جنگ اقتصادی این انقلاب را به زانو درآورند دیگر نیستند. رئیس‌ جمهوری تصریح کرد: امروز مطمئن‌تر از هر زمان دیگر هستیم که جنگ اقتصادی دشمن به شکست انجامیده و به روزهای پایانی‌اش رسیده است. این روزها به غیر از چند کشور همه دنیا یکپارچه از امریکا می‌خواهند که به تعهداتش در برجام بازگردد. تعامل طرف‌های تجاری ایران در منطقه نیز کاملاً تغییر کرده است و همه عرصه‌های اقتصادی کشور نسبت به یکی دو ماه گذشته شرایط بهتری دارند. روحانی همچنین با اشاره به اینکه اروپایی‌ها ممکن است ایرادهایی به ما بگیرند که این ایرادها درست نیست، افزود: در اصل ما از اروپایی‌ها طلبکار هستیم. ما صبر کردیم؛ صبرِ بزرگ، صبرِ جمیل. یک سال دست روی دست گذاشتیم و گوش کردیم و آنها وعده دادند که دو هفته دیگر، یک ماه دیگر، یک ماه دیگر وعده دادند و عمل نکردند یا نتوانستند عمل کنند. رئیس جمهوری با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران تصریح کرد: همیشه هم گفتیم که هر وقت شما به تعهدات برگردید ساعت بعد ما به کل تعهدات خود برمی‌گردیم. پس منطق ما یک منطق درستی است. آنها نمی‌توانند به ما ایراد بگیرند.
وی با بیان اینکه آن جنایتکار شرور و آزاردهنده مردم رفته است و امروز شرایط ایران اسلامی برای تحولات اقتصادی، کاملاً با یک ماه پیش متفاوت است، خاطرنشان کرد: درست است که مشکلاتی هم وجود دارد و تلویزیون و رسانه‌های دیگر گاهی بنگاه‌هایی را هم نشان می‌دهند که تعطیل شده‌اند، اما خوب است در گزارش وضعیت اقتصادی به مردم تعداد زیاد دیگری از بنگاه‌ها که فعالیت آنها رونق یافته و سه شیفت در حال کار بوده و آمار تولیدات آنها دو برابر شده است نیز لحاظ شوند.
 منتقدان دولت مصونیت دارند و حامیان نگرانی
رئیس‌ جمهوری گفت: نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد کسانی که با لحن نادرست علیه دولت سخن می‌گویند آزادی بیان و مصونیت داشته باشند و نه تنها کسی با آنها کاری نداشته باشد، بلکه گاهی پشت‌ پرده تشویق هم بشوند که عالی بود، ‌خوب و محکم گفتید اما اگر کسی خواست از دولت تعریف کند، آزادی بیان و مصونیت نداشته باشد و حتی تحت فشار قرار گیرد. رئیس‌ جمهوری ادامه داد: همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم و مشکلات را با هم حل کنیم؛ قرار نیست یک عده کنار بنشینند و چرتکه بیندازند و بدتر اینکه به نفع دشمن هورا بکشند.

بــــرش
آذری‌جهرمی: ممنونم آقای رئیس‌جمهور

وزیر ارتباطات از رئیس جمهوری بابت دفاع از برنامه‌های او در حوزه افزایش پهنای باند قدردانی کرد.
دیروز حسن روحانی بعد از سخنرانی در جلسه هیأت دولت در توئیتر با هشتگ محاکمه و پهنای باند نوشت: «آموزش در فضای مجازی، کسب‌وکارهای الکترونیکی، دسترسی آزاد به اطلاعات و مبارزه با فساد نیازمند پهنای باند کافی است که باید از اقدامات (آذری‌جهرمی) در این راستا تشکر کنیم. این افزایش با دستور رئیس‌جمهوری بوده؛ اگر می‌خواهید کسی را احضار یا محاکمه کنید، آن فرد من هستم نه وزیر جوان.» در پاسخ به پیام رئیس جمهور، محمد جواد آذری‌جهرمی هم در توئیتی نوشت: «ممنونم آقای رئیس‌جمهور؛ ارادتمند».





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7553/1/567686/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها