وزیر فرهنگ در تبریک سالروز تولد استادان امیرخانی و فرشچیان:

خوشنویسان و نگارگران ثروت تاریخی ایران اند



گروه فرهنگی/ عصر روز شنبه 4 بهمن ماه به مناسبت زادروز تولد استاد محمود فرشچیان نشست آنلاین «تجربه استاد شاگردی» با حضور استاد فرشچیان، محمدباقر آقامیری، علی اصغر تجویدی، عباس جمال‌پور، محمدعلی رجبی سرپرست دانشگاه استاد فرشچیان، بهمن نامور مطلق  معاون علمی و هنری دانشگاه استاد فرشچیان و میثم یزدی در واحد دانشگاهی هنرهای اسلامی – ایرانی استاد محمود فرشچیان برگزار شد.
استاد فرشچیان مینیاتوریست و هنرمند پیشکسوت که بیشتر مردم او را با تابلوی معروف عصر عاشورا و سایر کارهای معروفش می‌شناسند، آثار مهمی با مضامین معنوی خلق کرده که اغلب روایتگر رویدادهای مهم مذهبی و عرفانی هستند.
سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در توئیتی سالروز تولد این هنرمند را تبریک گفت. در متن پیام توئیتری وزیر آمده است: «خوشنویسان و نگارگران دو ثروت تاریخی ایران‌اند، غزل ایرانی را در رقص کلمات و نقوش رقم زدند و تابلوی جان ساختند و آویزه عرش داشتند. استادان امیرخانی و فرشچیان ستارگان معاصر این کهکشانند. سالروز تولدشان را در نخستین روزهای بهمن تبریک می‌گویم.»
همچنین دکتر مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیام تبریک خود به مناسبت تولد این هنرمند او را عصاره هنر معنوی اسلامی- ایرانی و شاهدی بر اصالت و صلابت هنرمندان این مرز و بوم خواند که آثارش پیوندی عمیق میان اسلام و ایران، معنویت و مهارت، زیبایی و شکوه، زندگی و هنر را به نمایش می‌گذارد.
در ادامه این پیام او به نقاشی کوثر استاد فرشچیان اشاره کرده است: «نقاشی کوثر او بیانگر نقش بی‌مانند بانوی بزرگ عالم امکان حضرت زهرا سلام‌الله علیها و شفاعت سخاوتمندانه بانو از همگان است. در همه این صحنه‌ها خیر و روشنایی، امید و رستگاری در هم تنیده شده‌اند، او فلز را به واسطه حب و عشق تبدیل کرده چنانچه ضریح امام حسین علیه السلام پیوند‌دهنده دست‌ها و لب‌های شیفتگان و عاشقان با عالم مثال محسوب می‌شوند.»
پیشنهاد تشکیل این دانشگاه در سال 83 از سوی فرهنگستان هنر به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شد و در اواخر مهرماه 97 به دانشگاه آزاد ابلاغ شد تا این دانشگاه تأسیس شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7550/19/567412/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها