آخرین وضعیت حادثه دیدگان مدرسه کانکسی دزفول

2 دانش‌آمــوز و 2 معلم در بخش مراقبت‌های ویژه


گروه حوادث/ رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اهواز روند درمانی سه معلم و سه دانش‌آموزی را که در حادثه آتش‌سوزی مدرسه کانکسی در منطقه چشمه شیرین بخش سردشت دزفول دچار سوختگی شده بودند، تشریح کرد.
دکتر پیمان نجاتی درباره وضعیت جسمانی این 6 معلم و دانش‌آموز گفت: «این 6 مصدوم به بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز منتقل شدند. روزهای اول یکی از معلمان با رضایت شخصی به یکی از بیمارستان‌های اصفهان اعزام شد و در حال حاضر سه دانش‌آموز و دو معلم در بیمارستان طالقانی اهواز بستری هستند. دو دانش‌آموز که دچار سوختگی ۸۵ درصدی و دیگری ۵۷ درصدی شده و یک معلم که 37 درصد سوختگی دارد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و یک معلم و یک دانش‌آموز دیگر نیز در بخش سوختگی مردان هستند و حال عمومی خوبی دارند، اما درباره وضعیت آنها در آینده نمی‌توان نظری داد. »
این حادثه شامگاه دوشنبه 29 دی رخ داد و 3 معلم به نام های حسین رضائی میرقائد، علی مرادی و مجید ایسپره و 3 دانش آموز 14 ، 16 و 17 ساله بر اثر آتش سوزی مصدوم شدند.
در همین رابطه حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: این یک حادثه بود و ممکن است در هر زمانی و در هر نقطه از کشور چنین حادثه‌ای اتفاق بیفتد. ما اولویت اول ما این است که همه دانش‌آموزان از امکان آموزش برخوردار باشند حتی اگر در چادر یا کانکس و واحد استیجاری است. در درجه اول باید اطمینان یابیم هیچ دانش‌آموزی از آموختن محروم نخواهد شد؛ در گام دوم باید برای اصلاح فضای آموزشی اقدام کنیم.
در ادامه وزارت آموزش و پرورش نیز اطلاعیه‌ای صادر کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: «این حادثه   بر اثر برخورد صاعقه به کانکس محل اسکان فرهنگیان  رخ داد که سه نفر از معلمان در منطقه چشمه‌شیرین و کنگرستان بخش سردشت دزفول دچار سوختگی شدند. یکی از فرهنگیان آسیب‌دیده در این حادثه از معلمان عشایری و دو نفر دیگر نیز از معلمان روستایی بودند که شب حادثه برای اقامت در این کانکس مستقر شده بودند.
وزیر آموزش و پرورش به کورش مؤدت - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان - مأموریت داد که این موضوع را مورد پیگیری جدی قرار دهد. در عین حال مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان به نیابت از وزیر آموزش و پرورش مأموریت یافت که نسبت به انتقال یکی از فرهنگیان آسیب‌دیده در این حادثه با رضایت خانواده ایشان به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اقدام کند.وزیر همچنین در نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خواهان بررسی دقیق و کارشناسی این موضوع با قید فوریت شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7550/12/567384/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها