امضای قرارداد همکاری ایران و تاجیکستان برای تکمیل «تونل استقلال»


قرارداد اجرای مرحله دوم احداث تونل «استقلال» با حضور مقامات جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان در شهر «دوشنبه» به امضا رسید.
طی مراسمی که با حضور مقامات تاجیک، سفیر جمهوری اسلامی ایران، معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مدیرعامل یک شرکت ایرانی برگزار شد، قرارداد انجام مرحله دوم پروژه تونل «استقلال» بین شرکتی ایرانی و وزارت حمل‌ونقل تاجیکستان به امضا رسید.
عظیم ابراهیم، وزیر حمل‌ونقل تاجیکستان در افتتاحیه این مراسم، امضای قرارداد انجام مرحله دوم تونل «استقلال» را رویدادی مهم توصیف کرد و گفت: تونل «استقلال» تاریخ طولانی داشته و ساخت آن در زمان شوروی آغاز شده بود ولی به دلایل مختلف نتوانست به اجرا برسد.
پس‌از آنکه با دوستان ایرانی قرارداد امضا کردیم و مرحله اول ساخت این تونل اجرا و برخی مشکلاتی که بعداً پیش آمد به شمول ریزش آب از سقف تونل رفع شد، مردم توانستند از آن استفاده کنند.
این مقام تاجیک با اشاره به آنکه اجرای مرحله دوم پروژه بنابر دلایلی به تأخیر افتاد، اظهار داشت: مهم این است که امروز به‌منظور امضای قرارداد اینجا حضور یافته‌ایم و قرار است در چارچوب این سند اقداماتی از قبیل تأمین روشنایی، تهویه، آتش‌نشانی، نصب دوربین‌های نظارتی و غیره که برای عملکرد مؤثر تونل مهم هستند، انجام شود.
بهروز مرادی، معاون برنامه‌ریزی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با مهم و تاریخی خواندن این روز و ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم گفت: بسیار مسرور هستم که در راستای یادداشت تفاهمی که در ۲ ژانویه سال ۲۰۲۰ بین شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به نمایندگی از وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران  و وزارت حمل‌ونقل جمهوری تاجیکستان امضا شد، با وجود شیوع کووید ۱۹ تلاش‌های بی‌وقفه طرفین، هم اکنون به ثمر نشسته و شاهد انعقاد قرارداد همکاری جهت انجام مرحله دوم پروژه تونل «استقلال» بین شرکتی ایرانی و وزارت نقلیات تاجیکستان هستیم.
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه گامی دیگر در راستای تقویت روابط میان دو کشور دوست و هم زبان می‌شود، بیان کرد: با توجه به اینکه این شرکت ایرانی از تجربه و امکانات مالی و فنی مورد نیاز جهت اجرای پروژه‌های بزرگ زیرساختی برخوردار بوده و یکی از پیمانکاران بزرگ وزارت نیروی ایران محسوب می‌شود، امیدواریم که اجرای بموقع و با کیفیت اقدامات تکمیلی تونل موجبات تحکیم روابط بین دو دولت را فراهم کند و شرکت‌های ایرانی در احداث پروژه‌های مختلف در تاجیکستان حضور مؤثر دارند./مهر


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7550/10/567371/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها