خبرخوان




ارزش واقعی سهام عدالت چقدر است؟
ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه حدود ۵۰۰ هزار تومان که چندی پیش به زیر ۱۰ میلیون تومان رسیده بود، دوباره تحت تأثیر روند صعودی بازار تا حدود ۱۳ میلیون نیز افزایش یافت.
البته این رقم طی هفته‌های قبل و به‌دلیل روند نزولی بورس کاهشی بود و تا روز گذشته زیر ۱۰ میلیون تومان بود.
پس‌از آزادسازی سهام عدالت، مشمولان این سهام که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.sahamedalat.ir ارزش واقعی سهام و جزئیات دارایی خود را مشاهده کنند.
البته ارزش این سهام تحت تأثیر نوسانات بازار سرمایه افزایشی یا کاهشی می‌شود و در هفته گذشته ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۵۳۲ هزار تومان حتی تا هشت میلیون تومان هم کاهش یافت.
البته طی روزهای چهارشنبه و دیروز، با روند صعودی بازار سرمایه، ارزش واقعی سهام عدالت نیز رو به افزایش رفت.
البته این مباحث درحالی مطرح می‌شود که سهامداران شخاص امکان معامله سهام خود را ندارند./ایسنا

ادامه ممنوعیت پرواز به انگلستان و ژاپن و قرنطینه مسافران اروپایی
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تمدید ممنوعیت پرواز به انگلستان و ژاپن تا پایان بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: قرنطینه ۱۴ روزه مسافرانی که از مقاصد اروپایی و با دلایل توجیه‌پذیر به ایران می‌آیند نیز همچنان انجام می‌شود. تورج دهقان زنگنه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، اظهار کرد: با توجه به درخواست ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت پرواز به انگلستان و ژاپن برای چندمین بار تا پایان بهمن ماه تمدید شد و هیچ پرواز مسافری به این مقاصد انجام نمی‌شود. وی افزود: تا هر زمانی که به ما بگویند این محدودیت‌ها را ادامه خواهیم داد و پروتکل‌های بهداشتی را به دقت اجرایی خواهیم کرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: با توجه به پروتکل‌های ابلاغ شده جدید، هر مسافری از اتحادیه اروپا به ایران سفر کند باید تا ۱۴ روز در قرنطینه باقی بمانند. در متن این پروتکل تأکید شده که مسافرانی که از اتباع جمهوری اسلامی ایران هستند و با توجیه سفرشان توسط سفارت ایران در کشورهای مبدأ تأیید شده باشند می‌توانند از مقاصد اروپایی به ایران سفر کنند. همچنین مسافران اروپایی وارده باید متعهد به قرنطیه ۱۴ روزه به محض ورود به کشور و همکاری کامل با تیم‌های بهداشتی و امنیتی طبق دستورات باشند. دهقان زنگنه گفت: این مسافران باید قبل از حرکت به سمت ایران نتیجه منفی تست کووید ۱۹ را با تاریخ کمتر از ۹۶ ساعت قبل از پرواز انجام داده باشند./ایسنا

ادامه روند صعودی شاخص کل بورس با رشد ۱۲ هزار واحدی
شاخص کل در بازار بورس روز گذشته۱۲ هزار و ۵۹۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۲۳۴ هزار واحد رسید.  در معاملات روز یکشنبه بیش از ۱۷ میلیارد و ۲۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۶ هزار و ۵۲۱ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم  وزن) با ۲ هزار و ۸۱۶ واحد کاهش به ۴۳۷ هزار و ۵۷۰ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۸۴۲ واحد افت به ۲۸۶ هزار و ۱۸۱ واحد رسید. شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۹۷۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲ هزار و ۳۴۴ واحد افزایش داشتند./ایرنا

امضای پیش‌نویس ساخت خط آهن شلمچه-بصره در بغداد
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: پیش‌نویس احداث خط آهن شلمچه-بصره ماه جاری در بغداد امضا می‌شود.  عباس خطیبی درباره آخرین وضعیت راه‌آهن شلمچه - بصره و هماهنگی با طرف عراقی برای احداث این خط ریلی استراتژیک اظهار داشت: پیش از این توافقی با طرف عراقی داشتیم، مبنی بر اینکه مذاکرات درباره خط آهن شلمچه - بصره را جدی‌تر دنبال کنند.
خطیبی اضافه کرد: همچنین مباحث مرتبط با شروع موارد اجرایی خط آهن شلمچه - بصره و در دست گرفتن سایت پروژه برای احداث خط آهن بررسی شد، هماهنگی‌ها برای احداث پل این خط ریلی روی اروند انجام شد، مذاکراتی در این باره انجام شد و این مذاکره‌ها صورتجلسه شد.
وی ادامه داد: مقرر شد جلسه بعدی اواخر ماه جاری (بهمن ماه) در بغداد برگزار شود و پیش‌نویس تفاهم‌نامه مرتبط با شروع عملیات اجرایی پروژه، در عراق نهایی شود که پیش‌بینی می‌شود گام نهایی برای آغاز عملیات اجرایی خط آهن شلمچه - بصره در عراق آغاز شود.
وی در تشریح جزئیات فنی و مالی اجرای این پروژه اظهار داشت: تأمین مالی و اجرای این خط آهن با ایران است، ما ملاحظات فنی طرف عراقی را رعایت می‌کنیم، سرمایه‌گذاری هم با کشور ایران است و طبیعتاً هزینه سرمایه‌گذاری با بهره‌برداری از خط به صورت BOT برمی‌گردد. /فارس


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7550/7/567358/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها