اخبار



وزیر آموزش و پرورش:
 ۲۵ هزار معلم غیررسمی امسال استخدام می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۲۵ هزار معلم غیررسمی امسال استخدام می‌شوند و پرونده استخدام معلمان غیررسمی سال آینده بسته می‌شود.
محسن حاجی میرزایی در نشستی با رئیس بنیاد شهید درباره حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت: آمار حضور دانش‌آموزان در مدارس این هفته اعلام می‌شود و حضور دانش‌آموزان در مدارس کاملاً اختیاری و الزام حضور تخلف است.
وی اضافه کرد: هیچ مورد ابتلای دانش‌آموزی گزارش نشده است. واریز نشدن حق‌التدریس معلمان را پیگیری می‌کنم. وزیر آموزش و پرورش درباره مدارس فرسوده هم افزود: با نوسازی مدارس فرسوده، آمار مدارس فرسوده را امسال ۱۰ درصد کاهش داده‌ایم.

افزایش ۲۰ درصدی تعرفه خدمات مراقبت در منزل معلولان و سالمندان

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی تعرفه‌های خدمات مراقبت در منزل و خدمات توانبخشی در منزل را اعلام کرد. ‌
مصطفی سراج در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه خدماتی که سازمان بهزیستی در منزل به مددجویان خود ارائه می‌کند به دو بخش مراقبت در منزل و ارائه خدمات توانبخشی در منزل تقسیم‌بندی می‌شوند، گفت: تعرفه خدمات مراقبت در منزل به ازای هر فرد، در سال گذشته حدود ۵۶۰ هزار تومان بود که امسال با افزایش ۲۰ درصدی به ۶۷۲ هزار تومان رسیده است.
در واقع به ازای هر مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی که نیازمند خدمات مراقبت در منزل است، ۶۷۲ هزار تومان یارانه به مراکز پرداخت می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان تهران:
فقط درحد۵ روز ذخیره خونی داریم

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: ذخایر خون استان تهران در حد پنج روز و قابل قبول است، اما به علت سردی و آلودگی هوا و شیوع کرونا با کاهش سطح ذخایر خون در روز‌های آینده مواجه هستیم و از مردم می‌خواهیم برای اهدای خون اقدام کنند.
به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدرضا مهدی زاده گفت: همه ساله با سردی هوا و افزایش میزان آلودگی هوا شاهد کاهش مراجعه کنندگان برای اهدای خون بودیم، اما امسال در فصل سرد سال علاوه بر آلودگی و سردی هوا، شیوع کرونا نیز در جامعه مزید برعلت و منجر به این شده است که میزان اهدای خون کاهش یابد.
وی ادامه داد: در این شرایط با ارسال پیامک برای اهداکنندگان خون و تماس‌های تلفنی از اهدا کنندگان خون خواسته شده یاریگر انتقال خون برای تأمین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها ومراکز درمانی باشند و همچنین از رسانه‌ها نیز می‌خواهیم اطلاع‌رسانی مناسب در این خصوص انجام شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7550/5/567347/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها