توضیحات حناچی درباره بودجه افشای فساد در لایحه شهرداری



دیروز بودجه سال 1400 از سوی شهرداری تهران به شورای شهر ارائه شد. رقم بودجه برای سال آینده شهرداری بیش از 38 هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با بودجه سال گذشته، حدوداً 20 تا 25 درصد متناسب با تورم افزایش پیدا کرده است. پیروز حناچی، شهردار تهران در حاشیه جلسه شورای شهر تهران پس‌از ارائه لایحه بودجه سال آینده به شورا در جمع خبرنگاران گفت: نخستین بودجه قرن را به شورا ارائه دادیم، بودجه اصلی و ردیف‌های آن حدود ۳۶ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان است. اگر این بودجه در شورای شهر به تصویب برسد رقمی معادل ۲۲۷۴ میلیارد برای ۳۲ پروژه اولویت دار اختصاص پیدا می‌کند. رویکرد تدوین بودجه اجتماعی است و ارتقاء برای توسعه پروژه‌های محله‌ای، توجه به شرایط کرونایی و توجه به بخش‌های آسیب پذیر از ویژگی‌های این بودجه است. تلاش شده به موضوع دستفروشان و کسانی که معیشت آنان به‌صورت روزانه تأمین می‌شود توجه ویژه‌ای داشته باشیم. او درباره بدهی‌های شهرداری تهران گفت: رقم بدهی‌های شهرداری ثابت نیست، اما بخش عمده‌ای از بدهی‌های ما بدهی‌های بانکی است که وقتی از مهلت آن می‌گذرد، میزان بهره پرداختی بسیار بالا می‌رود. فقط به یکی از بانک‌ها بیش از ۲۰ هزار میلیارد بدهی داشتیم.
حناچی درباره بودجه مترو که با اوراق مشارکت افزایش پیدا کرده، گفت: مشکل این است که می‌خواهیم پروژه‌های باقیمانده را تکمیل کنیم، اما نمی‌شود. با این وضعیت کار بزرگی انجام دهیم و این موضوع را به دولت نیز اعلام کرده‌ایم. وی با اشاره به بودجه افشای فساد در لایحه بودجه سال آینده نیز گفت: این قانون سوت زنی است که اگر شورا به تصویب برساند بخشی از آن به کسانی که فساد را افشا می‌کنند اختصاص پیدا می‌کند.
حناچی درباره شهرداران بازداشت شده دو منطقه تهران نیز گفت: منتظر هستیم دستگاه قضایی نظر خود را اعلام کند. هم اکنون شهرداران در اختیار دستگاه قضایی هستند و شعبه بازپرسی کارکنان دولت در حال بررسی موضوع است. موارد در حد اتهام است و هر چه دستگاه حقوقی و قضایی تصمیم بگیرد تابع آن هستیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه سعی می‌کنیم تا ۱۵ اسفند ماه، بودجه سال ۱۴۰۰ در صحن شورا به تصویب برسد گفت: بودجه سال آینده به نوعی انقباضی تدوین شده و بر اساس تورم موجود در کشور است. محسن هاشمی درباره بودجه حمل‌ونقل عمومی گفت: اصولاً بودجه مترو و اتوبوس و حمل‌ونقل عمومی دوگانه است که در مورد مترو ۵۰ درصد بودجه را باید دولت بدهد و در مورد اتوبوس‌ها باید ۸۲.۵ درصد بودجه را دولت بدهد. وی افزود: متأسفانه وضعیت حمل‌ونقل عمومی کلانشهر‌ها نگران کننده است و این در حالی است که ما در کشور متخصص، کارخانه، نیرو و صنعت کم نداریم، اما مشکل اصلی این است که مصوبات دولت اجرایی نمی‌شود. محمد جواد حق شناس نیز دراین جلسه گفت: بیش از 95 روز از تاریخ ابلاغ مصوبه نامگذاری معبری به نام مهندس بازرگان می گذرد و شهردار تهران بدون هیچ دلیل روشنی از اجرای این مصوبه قانونی شورا تهران خودداری و به رأی نمایندگان مردم تهران تمکین نمی کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7550/5/567343/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها