رئیسی: اجرای سند تحول قضایی نیازمند اصلاح قوانین و مقررات است



دومین جلسه ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی که یک ماه از ابلاغ و انتشار نسخه ارتقا یافته آن می‌گذرد، با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد و آیت الله سیدابراهیم رئیسی در سخنان خود اعلام کرد که قوه قضائیه برای اجرایی شدن آن نیازمند اصلاح قوانین و مقررات است.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، رئیسی در این جلسه گفت: اجرای بخش عمده‌ای از سند تحول قضایی، نیازمند اصلاح قوانین و مقررات است و لازم است با همکاری قوای مقننه و مجریه، زیرساخت‌های قانونی فراهم شود تا بر مبنای قوانین اصلاح شده، سند قابلیت اجرایی پیدا کند. وی با اشاره به ابلاغ عمومی سند تحول قضایی گفت: هم اکنون مطالبه عمومی برای اجرای این سند شکل گرفته است و همه بخش‌های قوه قضائیه باید با همکاری نخبگان و صاحبنظران، اجرای سند را پیگیری کنند.
رئیس قوه قضائیه افزود: برای ایجاد تحول قضایی و کسب رضایت عمومی و اجرای عدالت، هوشمندسازی فرآیند‌ها در دستور کار قرار گرفته است؛ لذا پشتیبانی لازم برای ایجاد زیرساخت‌های توسعه فناوری و نوآوری باید از سوی قوای مقننه و مجریه فراهم شود.
او که ریاست ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی را برعهده دارد با اشاره به زمانبندی ذکر شده در سند تحول قضایی گفت: برای اجرای راهکار‌ها در موعد زمانی مقرر، باید بسیج امکانات در قوه قضائیه، مقننه و مجریه و تمهید زیرساخت‌های حقوقی و مالی لازم انجام شود. وی افزود: به منظور رصد دقیق اجرای راهکار‌ها و برنامه‌های عملیاتی، در ساختار ستادی قوه قضائیه، مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی تشکیل شده است و همه بخش‌های قوه قضائیه موظف به همکاری با این مرکز هستند. رئیسی با اشاره به لزوم همفکری با صاحبنظران حوزه و دانشگاه در فرآیند اجرای سند تحول قضایی گفت: در آینده نشست‌های تخصصی با موضوع محور‌های اولویت‌دار سند تحول قضایی و با حضور صاحبنظران برگزار خواهد شد و از نظرات آن‌ها برای اجرای سند تحول قضایی استفاده خواهیم کرد. وی با اشاره به اهمیت مفاد سند تحول قضایی گفت: این سند برنامه چند سال آتی قوه قضائیه است و همه دستورالعمل‌ها و مقررات و مصوبات در قوه قضائیه باید با این سند انطباق داشته باشد و معاونت راهبردی باید جلسات منظمی با بخش‌های قوه قضائیه برای هماهنگی امور تشکیل دهد.
همچنین در جلسه دوم ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی، گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس و معاونت مالی، پشتیبانی و امور عمرانی و حوزه ریاست در اجرای سند تحول قضایی مطرح شد و رئیس قوه قضائیه، دستورات لازم را برای پیگیری سریعتر راهکار‌ها صادر کرد. در این جلسه، معاون اول قوه قضائیه، رئیس دیوان عالی کشور، رئیس حوزه ریاست، معاون حقوقی و امور مجلس، معاون مالی، پشتیبانی و امور عمرانی، معاون راهبردی، رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و دکتر جمشیدی، نظرات خود را برای تسریع در اجرای سند تحول قضایی مطرح کردند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7550/3/567329/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها