اخبار




با حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب؛
نماینده رهبری در امور دانشجویان ایرانی اروپا منصوب شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی را به عنوان نماینده رهبری در امور انجمن اسلامی دانشجویان و دانشجویان ایرانی در اروپا منصوب کرد. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ احمد واعظی (دامت توفیقاته)
پس از درگذشت تأسفبار مرحوم حجت‌الاسلام آقای اژه‌ای (رحمة الله علیه) که برای دانشجویان عزیز ما در کشورهای اروپایی برادری دلسوز و خیرخواه در هدایت‌های معنوی و فکری بودند، لازم است این خلأ به‌گونه‌ای شایسته پر شود، لذا جنابعالی را که آراسته به زیور علم و اخلاق می‌باشید به نمایندگی خود در ارتباط با انجمن‌های اسلامی و دیگر دانشجویان ایرانی در اروپا منصوب می‌کنم و امیدوارم در ایجاد رابطه‌ فکری و معنوی و عاطفی با آن جوانان عزیز که در شمار امیدهای آینده کشورند موفق باشید.
والسلام علیکم و رحمة الله
سیدعلی خامنه‌ای
گفتنی است حجت الاسلام احمد واعظی هم‌اکنون رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.

قالیباف: اقتصاد به اعتماد و آرامش در جامعه نیاز دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی راه مقابله با دشمن را قوی شدن دانست و گفت: به قدرت‌هایی که خوی استکباری دارند نمی‌توان اعتماد کرد. به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در جمع نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به مشکل تحریم و کرونا  افزود: فکر می‌کنم همه این بحث‌ها یک درس بزرگ دارد و آن این است که نشان داده شد به قدرت‌های بزرگی که در آنها خوی استکباری، زور، تکبر و دوری از انسانیت است، نمی‌توان اعتماد کرد. نشان داد آن چیزی که ما درس می‌گیریم این است که باور کنیم خودمان باید قوی شویم و دست به زانوی خودمان بگیریم. قالیباف گفت: باید به تولیدکنندگان، جوانان ، علم ، اندیشه و خلاقیت مردم خودمان ایمان بیاوریم و به آنها اعتماد کنیم و فرصت بدهیم. همان طور که در سال‌های قبل در یک صحبتی رهبر انقلاب فرمودند که دشمن ما امریکاست، ولی فرمودند راه مبارزه با امریکا کار است.
وی با تأکید بر اینکه راه مقابله با امریکا شعار نیست، اظهار داشت: ما در جلسه امروز هم از کار، فعالیت، تولید و تلاش حرف می‌زنیم.
قالیباف تصریح کرد: بوروکراسی‌های حاکم بر کشور همانند غل و زنجیر بر دست و پای مردم و تولیدکننده‌ها بسته شده و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد. وی با اشاره به گفتمان بین دولت و مجلس یادآور شد: سلایق سیاسی متفاوت وجود دارد اما اقتصاد منطق خود را دارد، عزت کشور، منافع ملی و حل مشکلات مردم ذائقه سیاسی نمی‌شناسد و هر فرد با انصاف و باغیرت دلش به‌خاطر مردم می‌سوزد و شب خوابش نمی‌برد. رئیس مجلس با بیان اینکه فساد امروز در کشور ناشی از رفتار بخش خصوصی نیست، افزود: می‌توانیم تعرفه‌های بالا بگذاریم اما باید مسیر کاهندگی را در نظر بگیریم زیرا تعرفه رانت ایجاد می‌کند و مانع رشد تولید می‌شود یا موجب تبدیل تولید به رانت می‌شود لذا هر کجا در تنظیم‌گری بخواهیم محدودیت بگذاریم باید به سمت کاهندگی حرکت کنیم و حتماً باید مشروط و زمان‌دار باشد زیرا تعیین محدودیت‌های دائمی رانت ایجاد می‌کند و به همان فرهنگی برمی‌گردیم که چون سیستم دولتی ما به‌خاطر نفت بزرگ و رانتی شده، بخش خصوصی ما هم با تصمیمات بخشنامه‌ای تبدیل به همین وضع خواهد شد.
وی تأکید کرد: بن‌بستی روبه‌روی ما نیست، ما باید با رفتارهای معقول و برآمده از خرد در مجلس تصمیم بگیریم، ما نیازمند اعتمادسازی هستیم، اعتماد بزرگترین سرمایه اجتماعی هر جامعه‌ای است اما متأسفانه ما اعتمادسازی را نمی‌دانیم، اقتصاد بیش از هر چیزی به اعتماد و آرامش در جامعه نیاز دارد و ثبات در اقتصاد و سپس رشد اقتصادی و آسایش جامعه به همین موضوع برمی‌گردد که در یک قدمی ماست.


کنایه وزیر کار به صداوسیما

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توئیتی در واکنش به توهین به رئیس جمهور در صدا و سیما نوشت: وقتی منطق نقد فرو می‌پاشد، توهین، جای آن می‌نشیند. طبیعتاً توهین کننده نباید قدر ببیند و برصدرنشیند. زاویه و پس از آن رویکرد صدا وسیما اما نشان داد گویا بعضی نه در آزادی بیان که در آزادی توهین هم چک سفید امضا دارند.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7550/2/567326/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها