شورای نظارت درباره توهین علیه رئیس جمهوری به صداو‌سیما تذکر داد

عذرخواهی رئیس صدا و سیما از رئیس جمهوری و مردم


گروه سیاسی/ بالاخره رئیس سازمان صدا و سیما از شخص رئیس جمهور عذرخواهی کرد. رئیس رسانه ملی در عین حال تأکید کرد که مسئولیت اظهارنظر در برنامه‌های زنده برعهده کارشناس مدعو است و به این ترتیب در قبال اظهارات اهانت‌آمیزی که در برنامه زاویه علیه رئیس جمهوری و مسئولان بیان شد میهمان برنامه یعنی احمد جهان بزرگی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی را متهم دانست. اقدام به عذرخواهی عبدالعلی علی‌عسگری در حالی انجام شد که شورای نظارت بر سازمان صداوسیما نیز در تذکری مکتوب به او با توهین‌آمیز خواندن ادبیات یکی از میهمانان برنامه «زاویه» شبکه چهار خواستار برخورد قاطع رئیس سازمان با عوامل در این ماجرا شد.
با این حال علی‌عسگری عذرخواهی خود را نه در یک نامه رسمی بلکه در خلال نشست هفتگی‌اش با معاونان و مدیران شبکه‌های سیما مطرح کرد. او در حالی که تأکید داشت صداوسیما باید در همه برنامه‌ها همدلی و وحدت را در اولویت کاری خود قرار دهد و در مسیر تقویت آن گام بردارد در اشاره به اظهارات نسنجیده و دور از شأن میهمان برنامه زاویه گفت: «این اظهارات باعث تکدر خاطر بینندگان فهیم شبکه چهار سیما و خدمتگزاران دلسوز نظام شد و اینجانب با ابراز تأسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی می‌کنم.» او سپس رعایت اخلاق اسلامی، اصول حرفه‌ای و پرهیز از اهانت در عین نقد سازنده را رویکرد محوری و همواره مورد تأکید رسانه ملی دانست و افزود: «هر چند بارها تأکید شده مسئولیت اظهارنظر در برنامه‌های زنده برعهده کارشناس مدعو است، اما بیان چنین اظهاراتی از آنتن صداوسیمای جمهوری اسلامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با هرگونه قصور و تقصیر برخورد قاطع می‌شود». به گزارش ایلنا، روز گذشته شورای نظارت بر صداو سیما هم در نامه به علی‌عسگری ضمن تأکید بر رعایت موازین قانونی و اخلاق حرفه‌ای و دینی در رسانه ملی و لزوم تفکیک بین نقد و تحلیل با تخریب و توهین و تضعیف، نسبت به اظهار نظر یکی از میهمانان برنامه «زاویه» شبکه چهار در به کار بردن اظهاراتی سخیف و وهن‌آلود واکنش نشان داد و ضمن تذکر قاطع، خواستار رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی در تولید و پخش برنامه‌ها شد. این نامه تذکر در حالی است که شورای نظارت پیشتر نیز در تذکری دیگر مبتنی بر تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد رعایت حرمت مسئولان و آحاد مردم خواستار تدابیر جدی‌تر جهت عدم تکرار چنین موضوعاتی در برنامه‌ها شده بود.
حوزه علمیه حامی مسئولان است
در عین حال از آنجا که میهمان توهین‌کننده برنامه زاویه ملبس به لباس روحانیت است یک عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز به اظهارات اعتراض‌برانگیز او واکنش نشان داد و تأکید کرد که برخی حرکات و اظهارنظرهای اختلاف‌برانگیز علیه مسئولان کشور، ارتباطی با حوزه علمیه ندارد و حوزه حامی مسئولان است. به گزارش ایرنا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی با بیان اینکه در گوشه و کنار حوزه، افرادی هستند که تفکرات خاص خود را دارند و این تفکرات را گاهی بروز می‌دهند، افزود: حوزه علمیه هر کجا احساس کند مشکلی وجود دارد، آنچه را از دستش برآید برای کمک به نظام و مسئولان انجام خواهد داد و در این زمینه کوتاهی نمی‌کند و برخی موضعگیری‌ها و صحبت‌ها از طرف برخی افراد و گروه‌هایی که ممکن است حوزوی هم باشند، اینها مربوط به حوزه نیست. او در ادامه افزود: به این افراد نصیحت می‌کنم که شما هم به امت اسلامی و به مسئولان محترم که همه در مقام حمایت دین، نظام و حفظ وحدت هستند، کمک کنید و کاری نکنید که باعث اختلاف و دودستگی بین مردم، مسئولان و نظام شوید.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7550/2/567325/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها