روایتی داستانی از زندگی حضرت فاطمه(س) برای کودکان



گروه فرهنگی / حسین فتاحی سال‌هاست برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد؛ به‌ویژه در حوزه ادبیات دینی. پیش‌تر درباره مجموعه داستان‌هایی که درباره پیامبران نوشته گفته‌ایم، امروز به سراغ اثر دیگری از این نویسنده می‌رویم؛ مجموعه‌ای 14 جلدی که دربردارنده قصه‌هایی از 14 معصوم است.
مجموعه‌ای که یکی از جلدهای آن درباره حضرت فاطمه(س) است و فتاحی در خلال تألیف آن به بیان فرازهای مختلفی از زندگی بانوی اسلام پرداخته که تصویرگری آن‌ها را محمدرضا دادگر به عهده داشته است.  
فتاحی این داستان را با ذکر نکاتی درباره معرفی حضرت فاطمه(س) آغاز کرده، او درباره چرایی تألیف این قصه‌ گفته: «زندگی حضرت فاطمه(س) پر از حادثه‌های پندآموز است که مطالعه آن‌ها ما را با زندگی‌اش آشنا می‌کند.»
نکته مشترک اغلب معرفی‌هایی که درباره این مجموعه نوشته اند تأکید بر دقتی است که فتاحی بر ساده‌نویسی داستان‌ها، آن‌هم با توجه به گروه سنی مجموعه مذکور به‌کار برده است. برخورداری این مجموعه از زبان ساده‌ای در کنار نکاتی که فتاحی برای هر چه جذاب‌تر شدن داستان‌ها به‌کاربرده آن‌ها را برای کودکان قابل ‌درک کرده است. از دیگر نکات این کتاب می‌توان به دقتی اشاره کرد که نویسنده در استفاده از مستندات تاریخی به خرج داده، البته فتاحی ضمن رعایت سندیت وقایع تاریخی هر داستان و ذکر نام دقیق شخصیت‌ها، مکان‌ها و تاریخ‌ها سعی کرده تا جنبه داستانی آثار مورد نظر را هم نادیده نگیرد. از این طریق علاوه بر بازنگری حوادث و شرح بخش هایی از زندگی این چهارده معصوم، خواننده به پیگیری هر داستان و مراجعه به کتاب بعدی تشویق می‌شود. این مجموعه هم در قالب چهارده جلد جداگانه و هم در خلال یک مجلد از سوی نشر قدیانی منتشرشده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند.
14 قصه، 14 معصوم
نویسنده:حسین فتاحی
ناشر: قدیانی

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7543/19/566517/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها