اخبار




<آرامش >پلیس در غرب استان تهران

گروه حوادث/ طرح آرامش پلیس با هدف مبارزه با سرقت، مقابله با سارقان، مالخران و قاچاقچیان موادمخدر در 6 شهرستان تابعه غرب استان تهران اجرا و با دستگیری 533 مجرم پایان یافت.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سردار «کیوان ظهیری» فرمانده انتظامی غرب استان تهران در حاشیه این طرح گفت: در جریان این طرح 15 قبضه سلاح سرد و گرم کشف و 15 قاچاقچی اسلحه نیز دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.
وی با اشاره به دستگیری 154 خرده فروش موادمخدر در این عملیات توسط مأموران پلیس، گفت: 131 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و 148 نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری و تحویل کمپ‌های ترک اعتیاد شدند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در جریان اجرای این طرح 572 فقره پرونده سرقت کشف شد، بیان داشت: با اجرای 170 حکم قضایی 253 سارق و مالخر دستگیر و 5 باند بزرگ سرقت منهدم و اموال مسروقه به ارزش 13میلیارد ریال از سارقان و مالخران کشف شد.
سردار ظهیری در پایان با اشاره به اینکه اجرای طرح عملیاتی «آرامش 2» در غرب استان تهران به‌طور مستمر و جدی در حال پیگیری است، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با مقام قضائی، تمامی متهمان پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شدند تا به جرایم آنها رسیدگی شود.
رئیس پلیس غرب استان تهران ارتقای احساس امنیت مردم را مهم‌ترین اولویت خود مطرح کرد و گفت: اجرای طرح‌های عملیاتی تا زمانی‌که یقین داشته باشیم مردم از احساس امنیت پایدار بهره‌مند هستند با قوت هر چه بیشتر ادامه دارد.

سرقت از انباری‌، فروش در فضای مجازی
در این طرح یک زن و دو مرد که با تشکیل باند از انباری‌های مجتمع‌های مسکونی سرقت می‌کردند دستگیر شدند.
زن جوان که بدنبال جدایی از همسرش بود در حالی که دو فرزند دارد پس از دوستی با دو مرد غریبه نقشه سرقت از انباری‌های مجتمع را طراحی و اجرایی کردند.
دو مرد که قبلاً کارشان جوشکاری بوده پس از سرقت اموال همسایه‌ها از انباری مجتمع آنها را در آپارتمان این زن نگهداری می‌کردند و زن جوان نیز اموال مسروقه را از طریق نمایش در سایت‌های مجازی می‌فروخت.
این باند سه نفره که 36 انباری را خالی کرده بودند به‌دنبال شکایت ساکنان مجتمع مسکونی در محدوده اندیشه شهریار با تلاش مأموران دایره مبارزه با سرقت غرب استان تهران دستگیر شدند.

سوءقصد به مدیر برق ناحیه جنوب

گروه حوادث/ مدیر اداره برق ناحیه جنوب که از سوی دو موتورسوار هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود از این سوء قصد جان سالم به در برد.
به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، صبح دیروز اکبر ناصری، مدیر برق ناحیه جنوب با خودروی شخصی در حال ورود به اداره برق در حد فاصل جاده آبادان – خرمشهر بود که از سوی افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
ضاربان سوار بر موتورسیکلت در حالی که صورت خود را پوشانده بودند با سلاح نیمه جنگی «وینچستر» به سمت خودروی وی 3 گلوله شلیک کردند.
انگیزه ضارب یا ضاربان هنوز مشخص نیست و از سوی مأموران نیروی انتظامی خرمشهر در دست بررسی است.

سرقت های زوج تبهکار از زنان سالخورده

گروه حوادث/ زوج تبهکار که به بهانه کمک به نیازمندان طلاهای افراد سالخورده را سرقت می کردند، از سوی پلیس دستگیر شدند.
 به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، بیست و سوم آذر امسال پرونده ای از کلانتری 136 فرجام به پایگاه چهارم پلیس آگاهی رسید که از یک زن و مرد به نام های ناهید و محمد به اتهام سرقت شکایت شده بود.
 زنی سالخورده که به عنوان شاکی در کلانتری حضور داشت گفت:  به درمانگاه رفته بودم  که دارو بگیرم هنگام برگشتن یک دستگاه پژو 405 به بهانه پرسیدن آدرس توقف کرد یک زن و مرد داخل خودرو بودند. راننده به من گفت، ساکن اهواز است و در کار خیر و کمک رسانی به فقرا فعالیت دارد. در حالی که داشت به من می گفت که  این بسته لباس ها را به قیمت هشتصد هزار تومان بگیر و صرف امور خیریه کن ناگهان مأموران کلانتری رسیدند و آنها را دستگیر کردند.
سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح این ماجرا گفت: محمد در بازجویی ها مدعی شد هر بسته لباس  تاناکورا را از مولوی به مبلغ 5 یا 8 هزار تومان می خرم و بعد در خیابان پیرمردها و پیرزن های مسن را صدا می زنم و هر بسته را 100 هزار تومان به آنها  می فروشم.اما در ادامه مشخص شد وی با این روش طلاهای بانوان مسن را سرقت می کرده است . پس از هماهنگی با سرپرست  دادسرای ناحیه 15 تهران تعدادی از شاکی ها را  که به روش متقلبانه و انداختن طلا در کیسه از آنها سرقت شده بود برای شناسایی متهمان به این پایگاه دعوت کردند  که همگی محمد را بعنوان سارق اموال خود مورد شناسایی قرار دادند.
 شاکیان اظهار داشتند:در خیابان در حال تردد بودند که محمد به آنها مراجعه می کرده و به این بهانه که  قصد کمک به افراد فقیر و نیازمند را دارد  مقداری لباس و پول را به آنها می داده تا به نیازمندان برسانند.  اما در ادامه  پس از جلب اعتماد آنها عنوان می کرده که  قصد خرید طلا برای عروس و دختر خود را دارد و برای اینکه  طلای بدل به او نفروشند خواهان دیدن طلاهای زنان که اغلب مسن بودند می شد و وقتی طلاها را از آنها می گرفت در یک لحظه با طلاهای بدلی جا به جا می کرد و بعد طلاها را داخل همان کیسه لباس ها می انداخت و پس می داد و فرار می کرد.
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: با تکمیل تحقیقات پرونده به دادسرای ناحیه 15 تهران ارسال و دستور شناسایی سایر شاکی ها و انجام تحقیقات از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 15 تهران صادر شد و  تاکنون هفت نفر از شاکی ها هر دو متهم را به عنوان سارقان اموال خود شناسایی و معرفی  و ارزش اموال خود را بالغ بر 100 میلیون تومان اعلام کردند .


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7543/12/566486/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها