با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس جمهوری انجام می‌شود

بهره‌برداری از ۱۸ پروژه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد انزلی


رشت - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: ۱۸ طرح سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تولیدی-صنعتی، زیرساخت‌های بندری و گردشگری امروز به‌صورت ویدیوکنفرانسی توسط رئیس جمهوری بهره‌برداری می‌شود.
به‌گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی، محمد ولی روزبهان با بیان اینکه این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری ۸ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریالی بخش خصوصی به انجام رسیده که زمینه اشتغال یک هزار و ۱۹۳نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است. وی اظهار داشت: چهار طرح سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری کاسپین افتتاح می‌شوند که مشتمل بر اسکله شماره ۱۳ به همراه زیرساخت‌های پسکرانه آن یعنی انبار سرپوشیده پنج هزار متر مربعی، پسکرانه یک هکتاری و مخزن روغن هفت هزار تنی است که در قالب قرارداد BOT منعقده میان این سازمان و سرمایه‌گذار بخش خصوصی، شرکت محور طلایی کاسپین به‌صورت رسمی در مدار ارائه خدمات قرار می‌گیرند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه برای این طرح‌ها ۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده و برای ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است، اضافه کرد: از سوی دیگر بلوک B مجتمع مسکونی طاووس با ۲۵۶ واحد مسکونی و فاز اول مجتمع پردیس تجاری و خدماتی با مجموع سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی توسط شرکت انبوه سازان منطقه آزاد انزلی آماده بهره‌برداری شده و برای ۲۶۵ نفر ایجاد شغل کرده است. وی با بیان اینکه همچنین ۱۰ پروژه تولیدی - صنعتی که شامل شروع به کار ۶ طرح سرمایه‌گذاری جدید و ۴ طرح توسعه در واحدهای تولیدی فعلی است، در مدار تولید قرار می‌گیرند، افزود: برای این پروژه‌ها ۷۵۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و برای ۴۵۶ نفر نیز اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم شده است. روزبهان از آغاز بهره‌برداری مخازن ۶ هزار تنی روغن خام که در قالب قرارداد BOT اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت آگروتأمین احداث شده خبر داد و گفت: در این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی برای ۶۰ نفر فرصت اشتغال ایجاد شده است.
رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه فاز اول از دو مجتمع مسکونی و اقامتی بخش خصوصی که با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد ریالی برای ۱۱۲ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، تصریح کرد: افزایش تعداد اسکله‌های مجتمع بندری به چهار پست در کنار افزودن بر امکانات بندری، انبارداری و مخازن نگهداری کالا یعنی ارتقای توان و ظرفیت خدمات بندری منطقه برای فعالان بخش خصوصی و ظرفیت‌سازی برای سرعت بخشیدن به فرآیندهای تخلیه و بارگیری، تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه بیشتر برای واحدهای تولیدی منطقه و کشور، موضوعی که پیامد مستقیم آن تولید و صادرات بیشتر به بازارهای حوزه خزر و اوراسیا خواهد بود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7543/11/566477/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها