اخبار



اختلال در آنتن تلفن همراه با قطعی برق

طبق اعلام برخی شهروندان، آنتن موبایل تعدادی از مشترکان در برخی مناطق با قطعی مواجه شده که احتمال می‌رود ناشی از قطعی برق است.
به‌گزارش ایسنا، برخی از مشترکان تلفن همراه در مناطق مختلف عنوان کردند که با قطعی آنتن موبایل‌هایشان مواجه شده‌اند؛ پیگیری این موضوع از اپراتورها حاکی از آن است که این موضوع می‌تواند به قطعی برق در تهران ارتباط داشته باشد. سخنگوی صنعت برق اعلام کرده که در برخی از مناطق کشور محدودیت موقتی به‌ دنبال موضوع محدودیت سوخت نیروگاه‌ها اعمال شده است که باعث شده در برخی مناطق خاموشی مقطعی داشته باشیم. قطع برق در برخی بخش‌هایی از مناطق ۲، ۳، ۶، ۹، ۱۱، ۱۳ و ۱۴ تهران اتفاق افتاده و این محدودیت موقتی به‌ دنبال موضوع محدودیت سوخت نیروگاه‌ها اعمال شده است که باعث شد در برخی مناطق خاموشی مقطعی داشته باشیم. به‌گفته مسئولان صنعت برق، به محض اینکه مشکل سوخت و محدودیت تأمین گاز برطرف شود، خاموشی هم نخواهیم داشت. باتری‌های سایت‌های BTS، وظیفه تاب‌آوری برای تأمین برق تجهیزات و آنتن را دارند که البته تاب‌آوری سایت‌ها به بازه دو تا چهار ساعته محدود است و اگر قطعی برق ادامه پیدا کند، این سایت‌ها هم خاموش می‌شوند. البته در شرایط خاص و حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله، برای سایت‌ها از دیزل ژنراتور هم استفاده می‌شود، اما اگر از موتور برق یا دیزل ژنراتورها در سطح گسترده استفاده شود، آن هم با این حجم از آلودگی، زیان زیادی به طبیعت وارد می‌کند. در حالی که شرکت توانیر اعلام کرده امکان اطلاع‌رسانی درباره خاموشی و قطعی برق وجود نداشته، به نظر می‌رسد این اتفاق پیش از این هم تکرار شده است. این در حالی است که اپراتورها معتقدند وظیفه‌ای برای تأمین برق ندارند و اگر برنامه قطعی برق، از قبل به شرکت‌هایی مثل اپراتورها که زیرساخت ارتباطی را فراهم می‌کنند، اطلاع‌رسانی شود، با برنامه‌ریزی بهتر می‌توان از بروز گسترده قطعی موبایل هم جلوگیری کرد.

 تعداد کاربران تلگرام از مرز 500 میلیون گذشت

شمار کاربران پیام رسان تلگرام در چند روز گذشته در پی انتقاد از تغییرات جدید حریم خصوصی در واتس اپ، بیش از ۲۵ میلیون نفر افزایش یافت و از مرز ۵۰۰ میلیون نفر عبور کرد. به گزارش ایسنا، تلگرام با رشد کاربران جدید، خبر عبور شمار کاربرانش  را از مرز نیم میلیارد نفر اعلام کرد. تغییرات در شرایط و خدمات واتس اپ که از هشتم فوریه اجرایی می‌شود به این اپلیکیشن اجازه می‌دهد اطلاعات کاربران را با شرکت فیس بوک به اشتراک بگذارد. کاربران باید با شرایط جدید که به آنها اجازه می‌دهد هدف تبلیغات هدفمند قرار گیرند موافقت کنند در غیر این صورت دسترسی به اکانت‌هایشان در واتساپ را از دست می‌دهند. این پیام رسان محبوب در روزهای اخیر هدف انتقادات گسترده قرار گرفته و مجبور شده توضیح دهد که تغییرات مذکور شامل پیام های خصوصی کاربران با دوستان و خانواده‌شان نمی‌شود.
ویل کت کارت، مدیرعامل واتساپ در توئیتر اعلام کرد باید روشن کنیم که این آپدیت ارتباط تجاری را توصیف می‌کند و شیوه اشتراک‌گذاری اطلاعات با فیس بوک را تغییر نمی‌دهد. این آپدیت روی نحوه ارتباط خصوصی مردم با یکدیگر در هر جای جهان که باشند تأثیر نمی‌گذارد.  تلاش فیس بوک برای بهره‌برداری از واتساپ با افت رشد درآمد این شرکت شبکه اجتماعی جدی‌تر شده است. طبق اعلام این شرکت، پیام رسان بیش از ۵۰ درصد در بسیاری از کشورهایی که از شیوع ویروس کرونا بشدت آسیب دیده‌اند رشد داشته است اما این رشد به درآمد تبلیغاتی بیشتری منجر نشده است زیرا واتساپ در میان پلتفرم‌هایی نبوده که فیس بوک در آنها کسب و کاری تجاری قوی داشته است.
براساس گزارش بیزنس اینسایدر، اپلیکیشن پیام رسان سیگنال هم در پی انتقادات گسترده از تغییرات واتساپ، شاهد رشد ۴۲۰۰ درصدی کاربرانش بوده است و طبق آمار سنسور تاور، از ششم تا دهم ژانویه، این اپلیکیشن ۷.۵ میلیون بار دانلود شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7543/10/566473/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها