آغاز نهضت ساخت داخل در صنعت لوازم ‌خانگی



معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر بسترسازی برای تحقق نهضت ساخت داخل در صنعت لوازم‌خانگی، گفت: محدودیت‌های بین‌المللی فرصتی در اختیار قرار داد که باید با استفاده از آن توان تولید در صنایع راهبردی را بیش از پیش افزایش دهیم.
مهدی صادقی ‌نیارکی در نشست بررسی وضعیت زنجیره ارزش صنعت لوازم‌خانگی تصریح کرد: ایجاد همکاری مشترک و تقسیم کار در بخش تشکل‌ها، صنایع پیش‌ران و دستگاه‌های اجرایی، از جمله رویکردهای وزارت صنعت برای توسعه صنعت لوازم خانگی است.
وی با تأکید بر تجمیع تقاضا در کل زنجیره، بیان ‌داشت: درصدد هستیم با همکاری صاحبنظران صنعت لوازم‌خانگی و با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در این بخش، نقشه‌راه مشخصی برای حداکثرسازی تولید و صادرات در این صنعت تدوین شود.
معاون امور صنایع وزارت صنعت تأکید کرد: باید مسیر منسجمی طراحی شود و نگاه تأمین و لجستیک مشترک در این صنعت شکل بگیرد.
وی افزود: پیش‌تازان این صنعت باید در قالب مجموعه‌ای منسجم، برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه توسعه ساخت داخل، توسعه برند، نوآوری رسوخ فناوری و دانش فنی و غیره طراحی کنند.
صادقی‌ نیارکی تصریح ‌کرد: «جهش تولید» در انواع لوازم خانگی با رعایت الزام‌ها و استانداردهای مصرف انرژی و زیست‌محیطی، توسعه صادرات برخی لوازم‌خانگی به کشورهای همجوار و توازن و پایداری نسبی زنجیره تأمین در این صنعت متناسب با شرایط موجود، از جمله اهدافی است که در این برنامه اجرایی دنبال می‌شود.
وی اظهار داشت: در زنجیره صنعت لوازم‌خانگی، باید پیش‌ران‌ها را تعریف کنیم تا با توجه به توانایی‌هایشان‌ حرکت کنند، همچنین مراکز تحقیق و توسعه در این واحدها ایجاد شود و توسعه یابد و صنایع کوچک‌تر در ذیل آنها اقداماتی براساس منافع جمع انجام دهند.
/وزارت صمت  


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7543/7/566458/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها