خبــر



حج ۱۴۰۰ در بلاتکلیفی

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در خصوص وضعیت حج در سال آینده گفت:‌ با توجه به اینکه هنوز تفاهمنامه حج ۱۴۰۰ با عربستان به امضا نرسیده، نمی‌توانیم وضعیت روشنی درباره آن ترسیم کنیم. به گزارش ایرنا، اکبر رضایی در مورد برگزاری حج تمتع ۱۴۰۰ و لزوم انجام مذاکرات و امضای یادداشت تفاهم اظهار کرد: انتظار می‌رود عربستان هر چه زودتر تاریخ مذاکرات حج تمتع سال آینده کشورهای اسلامی را اعلام کند. رضایی افزود: رنامه‌ریزی‌های لازم در حوزه مسائل اجرایی را آغاز کرده و آمادگی لازم را برای برگزاری حج ۱۴۰۰ داریم. معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه کرونا همه دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده، گفت: مهم‌ترین مسأله در حج تمتع سال آینده سلامت زائران است. به همین دلیل مباحث اجرایی حج نیز متناسب با این امر پیگیری خواهد شد تا زائران بدون دغدغه به این حج تمتع مشرف شوند.

لزوم برخورد قانونی با سایت‌های همسریابی

محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره سایت‌های همسریابی گفت: از حدود سه ماه پیش تاکنون که نامه‌ای را به دادستان کل کشور و پلیس فتا درباره مسدود کردن سایت‌ها و کانال‌های همسریابی ارسال کردیم و چندین بار پیگیر آن بودیم، متأسفانه به نتیجه خاصی نرسیدیم. یک الی دو مرتبه نامه‌هایی برایمان ارسال شد مبنی بر اینکه معاونت جوانان موارد شناسایی شده از این کانال‌ها و سایت‌های همسریابی را به پلیس فتا و دادستانی اعلام کند تا نهادهای ذیربط به طور جزء به جزء با موارد برخورد کنند.  به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان اظهار داشت: پایش و نظارت فضای مجازی و پیدا کردن مواردی از سایت‌ها و کانال‌های همسریابی جزء شرح وظایف و حوزه اختیارات این معاونت نیست. اگر دادستانی به عنوان مدعی‌العموم در راستای این موضوعات اجتماعی و بزرگ ورود کند، دستور برخورد با تمام افراد متخلف را به پلیس فتا بدهد و مدیریت شود، می‌توان گفت آن موقع با توجه به اشراف پلیس فتا به فضای مجازی می‌توان به سرانجامی در این موضوعات رسید.

خیز جدید موارد سرپایی کرونا در کشور

وزیر بهداشت با تأکید بر پرهیز از هرگونه عادی‌انگاری و ساده‌انگاری از سوی مردم و مسئولان نسبت به کاهش موارد بیماری کرونا در کشور و با بیان اینکه این عادی‌انگاری همکاران ما را نگران کرده است، گفت: متأسفانه مواردی را از خیز جدید بیماری در کشور بخصوص در موارد سرپایی بیماری داریم و می‌بینیم که این موارد می‌تواند بعد از چند روز به افزایش موارد بستری و بعد از آن به افزایش موارد مرگ‌و‌میر بدل شود.
به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی از رصدخانه طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: علی‌رغم فشارها و گرفتاری‌ها و مشکلات ویروس در جهان، اما تعداد مرگ‌های روزانه ناشی از این بیماری در کشور ما زیر ۱۰۰ نفر نزول یافت؛ هرچند که هر تعدادی از موارد مرگ و میر ملال‌آور و غم‌انگیز است. وزیر بهداشت به سفر اخیر خود به استان مازندران اشاره کرد و افزود: استانی که ما را تقریباً بیش از همه گرفتار کرده، استان مازندران است. نقشه کشور در تاریخ‌های متفاوت را که می‌بینید، مشاهده می‌کنید که امروز تنها استانی که بیشترین گرفتاری را داریم، مازندران است و در ۲۴ساعت گذشته متأسفانه ۲۱ هموطن به دلیل ابتلا به بیماری و بستری در بیمارستان در این استان جان باختند. وی تأکید کرد: اگر این مرگ‌ها در استان مازندران نبود، به سمت مرگ‌های پایین‌تر از ۵۰ می‌رفتیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7543/5/566449/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها