نوسازی ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان کار دولت



به منظور عملیاتی کردن دستور رئیس جمهوری مبنی بر تجهیز حمل‌ و‌ نقل درون‌شهری کشور، با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی کشور، تفاهمنامه ساخت و خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری به امضای طرفین رسید.
به گزارش وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام گرفته در‌خصوص تجهیز حمل‌و‌نقل درون شهری گفت: از محل انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۳۲۰۰ میلیارد ریال برای ۹ شهرداری، اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس انتشاریافت و تاکنون خرید ۳۸۰ دستگاه اتوبوس از اعتبارات مذکور عملیاتی شده و ۲۲۰ دستگاه دیگر در حال انجام است.
او گفت: طبق توافق انجام گرفته، امسال نیز تأمین مالی خرید اتوبوس به میزان حدود ۱۵هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد و پیش‌بینی انجام شده در این زمینه، تأمین مالی خرید ۱۰۰۰دستگاه اتوبوس تا پایان دولت از محل انتشار اوراق مشارکت در سه سال است.
جمالی‌نژاد با اشاره به موافقت سازمان برنامه و بودجه برای بازسازی ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس شهری تصریح کرد: با فعالیت‌های انجام شده در دولت دوازدهم، بازسازی ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات دولت و شهرداری‌ها انجام شده و با تحقق بازسازی ۴۸۰۰ دستگاه اتوبوس از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و بازسازی ۵۰۰ دستگاه از محل کمک‌های مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال ۱۳۹۹، در مجموع بازسازی ۵۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دولت عملیاتی خواهد شد.
او گفت: واقعیت این است که ناوگان حمل و نقل عمومی کشور علی‌رغم تمام اقدامات خوبی که طی سال‌های اخیر انجام گرفته، فرسوده بوده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارد و در این راستا سازمان شهرداری‌ها با تمام توان آماده حرکت در این مسیر است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7543/5/566447/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها