دیگه چه خبر؟




اعلام آمادگی دوحه برای وساطت میان تهران و ریاض

 خبر اول اینکه، نماینده ویژه وزیر خارجه قطر تاکید کرد که کشورش آماده میانجیگری بین ایران و عربستان است. به گزارش ایسنا، «مطلق القحطانی»، نماینده ویژه وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد که دوحه آماده میانجیگری میان ایران و عربستان و عربستان و ترکیه است و این اقدام در راستای حل منازعات منطقه است. اعلام آمادگی قطر برای میانجی‌گری منطقه ای پس از آن است که این کشور پس از حدود سه سال قطع رابطه سیاسی و تجاری با عربستان و سه عضو دیگر شورای همکاری خلیج فارس  به تازگی در مسیر حل تنش با این کشورها قرار گرفته است.

برادر غلامرضا منصوری: تماس‌های برادرم در روزهای آخر مانند یک گروگان بود

 خبر دیگر اینکه، برادر غلامرضا منصوری، قاضی بازنشسته‌ای که یکی از متهمان اصلی پرونده اکبرطبری بود در گفت‌وگویی یکبار دیگر ماجرای پرونده خودکشی برادرش در رومانی را مشکوک عنوان کرد. به گزارش ایلنا، برادر قاضی منصوری مدعی شد: «یقین داریم، ایشان به جد قصد و تلاش داشت به کشور بازگردد و خودکشی هم نکرده است.» او درباره چرایی این ادعا توضیح داد: تماس‌های برادرم در دو، سه روز آخر به صورتی بود که به نظر می‌رسید در اختیار خود او نیست و مثل اینکه گروگان افرادی باشد، عمل می‌کرد و مانند کسانی که محدودیت گفتار و رفتار دارند و آزاد نیستند، بود... در مکالمات در پاسخ انگشت اشاره‌شان را به معنی اینکه محدودیت دارند مقابل دهانشان می‌گذاشتند... در حین صحبت صورتشان را مقابل دوربین موبایلشان می‌آوردند که اطرافشان دیده نشود و در نیمه‌‌های شب در چند تکه کاغذ پاره کوچک وصیت نامه خودشان را نوشته و برای چند نفر از بستگان از طریق واتس‌اپ فرستادند... در دو روز آخر که وضعیت ارتباطی ایشان احتمالاً به خاطر افرادی که وی را تهدید می‌کردند اضطراری شده بود» او در ادامه اضافه کرد: «هیچ فیلمی که مربوط به خودکشی باشد ارسال نشده حتی گفته شده دوربین طبقه‌ای که حادثه در آن اتفاق افتاده در آن روز سالم نبوده که منطقی به نظر نمی‌رسد».

دبیرکل حزب اعتماد ملی بار دیگر استعفا کرد

 دست آخر این که، دبیرکل حزب اعتماد ملی بار دیگر در نامه‌ای به قائم مقام خود استعفا کرد و  خواستار موافقت اعضای حزب با استعفای خود شد.  به گزارش ایرنا، مهدی کروبی در نامه به الیاس حضرتی قائم مقام این تشکل اصلاح‌طلب نوشت: پیرو دو نامه پیشین‌ام در ششم دی ماه ۱۳۹۵ و نهم خرداد ماه ۱۳۹۷ مبنی بر استعفا از دبیرکلی حزب اعتمادملی و در پی تصمیم اخیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور در مورد اینجانب و سه عضو لایق و ارزشمند این حزب که از بدو تأسیس، حضوری فعال در این مجموعه داشتند، بار دیگر از اعضای محترم شورای مرکزی می خواهم با تصویب درخواست استعفای اینجانب، هرچه سریعتر مطابق موارد پیش‌بینی شده در اساسنامه نسبت به انتخاب دبیرکل جدید اقدام کنند. وی در این نامه تأکید کرد : مبارزه حزبی باید جایگزین انفعال و شخص محوری میان جریان‌های سیاسی کشور به ویژه جریان اصلاحات شود. کمیسیون ماده ۱۰ احزاب  که یک نهاد فراقوه‌ای و متشکل از نماینده دادستان کل، نماینده رئیس قوه قضائیه، دو نماینده از میان دبیران کل احزاب ملی و استانی، معاون سیاسی وزارت کشور و دو نماینده مجلس است مهر ماه سال جاری صلاحیت در مجموع هفت تن از اعضای منتخب حزب اعتماد ملی برای عضویت در شورای مرکزی این حزب را رد کرد و خواهان جایگزین شدن اعضای علی‌البدل به جای آنها شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7543/3/566436/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها