از جشنواره‌ها چه خبر؟


کیومرث مرادی کارگردان تئاتر، نمایشنامه «آژی دهاک» را به سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر می‌برد. این کارگردان بر این نظر است با همکاری فرشاد فزونی نوازنده و آهنگساز، به شکل و شیوه‌ای مدرن، این نمایشنامه بهرام بیضایی را برخوانی کند. به گفته او طی صحبت‌هایی که با دبیر این دوره ازجشنواره داشته نمایش «آژی دهاک» به عنوان گروه میهمان در جشنواره رونمایی می‌شود تا در سالی که ناامیدی وجود دارد، تولید و پژوهش تئاتر را متوقف نکنم.
انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» به نویسندگی و کارگردانی محمد خیراندیش و تهیه‌کنندگی محمد امین همدانی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. پسر دلفینی تازه‌ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که پس از طی حدود ۲ سال از تولید آماده نمایش شد.
فیلم سینمایی «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی با پایان مراحل صداگذاری و موسیقی قرار است برای اولین بار در سی‌و‌نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در بیاید. نوید محمدزاده بازیگر نام آشنای سینمای ایران هم در این فیلم صداپیشگی یکی از نقش‌های فیلم را برعهده دارد.
آثار بخش دیگرگونه‌های اجرایی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند. سامان خلیلیان به عنوان مدیر و ندا شاهرخی، حسین توازنی‌زاده و امیر راد به عنوان اعضای هیأت انتخاب دیگرگونه‌های اجرایی، سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر را همراهی می‌کنند.
12 اثر به بخش ویژه «سرباز انقلاب» نمایش‌های خیابانی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر راه یافتند.
رضوان صادق‌زاده یکی از اعضای هیأت داوری بخش نقاشی جشنواره تجسمی فجر از انتخاب ۱۵۶ اثر در مرحله اول بخش نقاشی خبر داد. به گفته صادق‌زاده در بخش نقاشی، ۱۹۷۰ اثر از ۸۳۹ هنرمند در ‏جشنواره شرکت کرده بودند که در نهایت قریب به ۱۵۶ اثر به مرحله داوری نهایی راه پیدا کردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7541/19/566249/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها