نظر ۳ کارشناس داوری درباره خطای هند امیری


دربی 94 با تساوی 2-2 به پایان رسید. یکی از صحنه‌های جنجالی و بحث‌برانگیز در نیمه اول بازی شکل گرفت. جایی که توپ به وحید امیری خورد و استقلالی‌ها معتقد به خطای پنالتی بودند. در همین راستا 3 کارشناس داوری فوتبال یعنی حیدر سلیمانی، ابراهیم میرزابیگی و حسین عسگری نظرات خود را درخصوص این صحنه بیان کردند.
■ حیدر سلیمانی: «ابتدا توپ به پای مدافع پرسپولیس برخورد کرد و بلافاصله به دست این بازیکن خورد. طبق قانون جدید، این هند نیست و اگر توپ مستقیم به دست می‌خورد، آن وقت داور می‌توانست تصمیم بگیرد که پنالتی است یا خیر. بنابراین بهترین تصمیم را کرمانشاهی در این صحنه گرفت و اعلام پنالتی نکرد.»
■ ابراهیم میرزابیگی: «برخورد توپ به دست بازیکن پرسپولیس در محوطه جریمه پنالتی نبود. دست بازیکن پرسپولیس در حالت عادی بود و ضربه توپ باعث شد دست او باز شود. بازیکن از دست خود برای کنترل توپ استفاده نکرد و محیطی را هم اشغال نکرده بود. در قوانین جدید داوری اگر توپ در محوطه جریمه به هر طریقی به دست مهاجم برخورد کند، خطای هند است اما برخورد با دست مدافع فقط زمانی هند می‌شود که عمدی در کار باشد یا دست فضایی را اشغال کرده باشد.»
■ حسین عسگری: «برخورد توپ به دست وحید امیری طبیعی بود و خطایی نباید اعلام می‌شد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7541/18/566246/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها