اخبـــــار




30 میلیون سیم کارت بدون هویت شناسایی شد

سیاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ساماندهی هویت صاحبان سیم‌کارت‌های تلفن‌همراه، موجب شناسایی حدود ۳۰ میلیون سیم‌کارت بدون هویت یا با هویت ناقص شد. به گزارش «ایران»، سوءاستفاده از خطوط یا خدمات ارتباطی، یکی از مشکلات رایج ارتباطات و تلفن همراه است. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای پیشگیری از این سوءاستفاده سیم‌کارت‌های بی‌هویت را در سه مرحله ساماندهی کرده است. مرحله نخست با مشارکت اپراتورها کد ملی تمام مشترکان دریافت شد. در مرحله دوم از تمامی مشترکان دارای سیم‌کارت‌های متعدد خواسته شد با مراجعه به امور مشترکان اپراتورهای خود، سیم‌کارت‌های فعال خودشان را اعلام کنند. در مرحله سوم هم مشترکان با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن همراه www.mobilecount.cra.ir می‌توانند از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام‌شان در اپراتورهای مختلف تلفن همراه ثبت‌شده، مطلع شوند. با اجرای این طرح و ایجاد سامانه استعلام حدود ۳۰ میلیون سیم‌کارت بدون هویت یا با هویت ناقص شناسایی و ساماندهی شدند.

رئیس جمهوری ترکیه به کمپین تحریم واتس اپ پیوست

دفتر مطبوعاتی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و وزارت دفاع این کشور به خبرنگاران اعلام کردند واتس‌اپ را ترک می‌کنند و به مهاجرت جهانی از این اپلیکیشن پیام‌رسان به دلیل تغییر شرایط استفاده از آن و افزایش نگرانی‌های حریم خصوصی، پیوستند. به گزارش ایسنا، در پیامی به گروه‌های خبرنگاری اعلام شد ریاست جمهوری ترکیه گروه‌های واتس‌اپ خود را به اپلیکیشن پیام‌رسان رمزنگاری شده BiP که واحدی از شرکت ترک سل ایلتیشیم هیزمتلاری است، منتقل خواهد کرد.
وزارت دفاع ترکیه هم اقدام مشابهی انجام داد. این تغییر با کمپین گسترده‌تر اردوغان علیه پلتفرم‌های شبکه اجتماعی همزمان شده که فعالان می گویند با هدف سرکوب مخالفان انجام می‌گیرد. تغییرات در شرایط و خدمات واتس‌اپ که از هشتم فوریه اجرایی می شود به این اپلیکیشن اجازه می‌دهد اطلاعات کاربران را با فیس بوک - شرکت مادر خود - به اشتراک بگذارد. کاربران باید با شرایط جدید که به آنها اجازه می‌دهد هدف تبلیغات هدفمند قرار گیرند، موافقت کنند در غیر این صورت دسترسی به اکانت‌هایشان در واتس‌اپ را از دست می دهند. تلاش فیس بوک برای بهره برداری از واتس‌اپ با افت رشد درآمد این شرکت شبکه اجتماعی جدی تر شده است. طبق اعلام این شرکت، این پیام رسان بیش از ۵۰ درصد در بسیاری از کشورهایی که از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب دیده‌اند، رشد داشته اما این رشد به درآمد تبلیغاتی بیشتری منجر نشده است زیرا واتس‌اپ در میان پلتفرم‌هایی نبوده که فیس بوک در آنها کسب و کار تجاری قوی داشته است.
با ضعیف شدن حمایت از داده در واتس‌اپ، الون ماسک که ثروتمندترین مرد جهان است، خواستار مهاجرت از واتس‌اپ به اپلیکیشن سیگنال شد و در نتیجه طی روزهای اخیر کاربران این اپلیکیشن پیام‌رسان افزایش پیدا کرده‌اند. براساس گزارش بلومبرگ، شرکت ترک سل هم الگوی مشابهی را در ترکیه گزارش کرده است و طبق اعلام این شرکت، حدود یک میلیون کاربر جدید در ۲۴ ساعت گذشته به اپلیکیشن BiP پیوسته‌اند. این اپلیکیشن از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۳ بیش از ۵۳ میلیون بار دانلود شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7541/17/566234/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها