جریمه 10 هزار تومانی متخلفان مشوق سد معبر در گنبد کاووس


گروه ایران زمین - سدمعبر و تصرف حریم پیاده رو و خیابان توسط کاسبان و مغازه داران معضلی دیرپا در خیابان‌های اصلی و فرعی گنبد کاووس است.
سد معبر در گنبدکاووس علاوه بر معابر فرعی و کم ترافیک در بیشتر خیابان‌های اصلی و مرکزی این شهر از جمله «وحدت از تقاطع حافظ تا خیام، سه راهی شهید فلاحی، میهن غربی و شرقی، امامزاده غربی از تقاطع مختوم تا سعدی و ابتدای حافظ جنوبی» مشاهده می‌شود.
تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به صراحت اعلام می‌کند که «سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیرمجاز افراد از میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب یا سکنی یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور فوق بوسیله مأموران خود رأساً اقدام کند.»
اما معاون خدمات شهری شهرداری گنبدکاووس با تأکید بر اجرای این وظیفه قانونی از کم بودن مقدار جریمه نقدی سدمعبر انتقاد کرد.
به‌گزارش ایرنا، هوشنگ ابراهیم بیگی پهن کردن بساط توسط مغازه‌داران و دستفروشان در پیاده‌رو را غیرقانونی دانست و اظهار داشت: شهرداری گنبدکاووس برابر قانون با افراد و واحدهای صنفی سدمعبر کننده برخورد می‌کند اما با توجه به کم بودن مبلغ جریمه، این افراد بعد از معرفی به دادگاه بلافاصله جریمه ۱۰۰ هزار ریالی را پرداخت و بعد از مدتی دوباره اقدام به بساط در پیاده‌روها می‌کنند.
وی افزود: جرایم پرداختی در سدمعبر نیاز به اصلاح دارد چرا که مبلغ فعلی بسیار ناچیز است و بازدارندگی لازم را برای متخلفان ندارد.
معاون شهردار گنبدکاووس همچنین گفت: دستفروشان و مغازه‌داران متخلف در مقابل نیروهای شهرداری جبهه گرفته و با تشویش اذهان عمومی به نفع خود به بهانه فشارهای اقتصادی مانع کار آنان می‌شوند، لذا نیاز است تا نیروی انتظامی هم هنگام برخورد با سدمعبرکنندگان در کنار مأموران شهرداری باشد.
ابراهیم بیگی افزود: سایه‌بان واحدهای صنفی سدمعبرکننده در خیابان‌های میهن، وحدت، خیام و سه راهی شهید فلاحی گنبدکاووس جمع‌آوری شده و محل جدید برای کارگران فصلی تجمع‌کننده در چهارراه میهن در حال آماده‌سازی است که برای ساماندهی آنان در این محل نیاز به همکاری دادستانی و نیروی انتظامی داریم.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7541/6/566194/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها