اخبــــار




گروسی: توافق هسته‌ای باید ظرف چند هفته آتی احیا شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پی اعلام غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم در ایران بر لزوم احیای هرچه زودتر توافق هسته‌ای تأکید کرد و گفت: واضح است که ماه‌های زیادی پیش‌رویمان باقی نمانده است. تقریباً چند هفته در پیش‌رو داریم. به گزارش ایسنا، «رافائل گروسی»، در سخنانی در کنفرانس «رویترز نکست» در واکنش به قانون مجلس شورای اسلامی برای توقف برخی بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهداتش نیز گفت: من باید آن را جدی بگیرم چراکه قانون است. من معتقدم جمهوری اسلامی ایران قصد اجرایی کردن این قانون را داشته باشد. گروسی در ادامه مدعی شد که ایران «به سرعت در حال پیشروی» به سوی غنی‌سازی ۲۰ درصدی است و براساس تخمین‌ها ایران می‌تواند در تأسیسات فردو به ماهی ۱۰ کیلوگرم (غنی‌سازی) نیز برسد. او در ادامه گفت: باید درک آشکاری درخصوص چگونگی پایبندی مجدد به مفاد و شروط اولیه برجام داشته باشیم.

روانچی: آمادگی داریم اما بعید است ترامپ شیطنت کند

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت با توجه به فضای کنونی امریکا و حساسیت‌های جناح رقیب نسبت به تصمیمات و اقدامات احتمالی ترامپ در روز‌های پایانی مسئولیتش، شخصاً بعید می‌دانم دونالد ترامپ در روز‌های پایانی ریاست‌ جمهوری‌اش بخصوص در موضوع اقدام هسته‌ای نگرانی‌ساز باشد.  به گزارش ایسنا، مجید تخت‌روانچی افزود: البته به‌دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن ترامپ نباید هیچ موضوعی را منتفی دانست، ولی او به این سمت نخواهد رفت. اینکه شیطنت دیگری صورت گیرد، باید هوشیاری و آمادگی لازم را داشته باشیم؛ البته استنباط شخصی‌ام این است که در این حوزه هم اتفاقی نخواهد افتاد.تخت‌روانچی در تحلیل رویکرد راهبردی دولت بعدی امریکا در قبال ایران گفت: اینکه بگوییم دولت جدید از ابزار تحریم دست می‌کشد، شاید قرین واقعیت نباشد. البته در برخی جنبه‌ها ممکن است تاکتیک‌های متفاوتی را ببینیم. شاهد یک رشته سیاست‌هایی خواهیم بود که شاید چهره بیرونی آن متفاوت باشد، اما چهره درونی آن ادامه همان سیاست‌هاست و شاهد تغییرات ۱۸۰ درجه‌ای نخواهیم بود.

 بازداشت شهردار ارومیه

در ادامه دستگیری ‌ها در شهرداری ارومیه محمد حضرت پور شهردار ارومیه توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) بازداشت شد. به گزارش فارس این بازداشت در ادمه بازداشت چندنفر دیگر از کارکنان شهرداری این شهر توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) انجام شده‌ است. براساس این خبر این بازداشت ها در ادامه روند مبارزه با فساد توسط نهادهای امنیتی صورت گرفته و عزم جدی نیروهای قضایی و امنیتی استان در برخورد با فساد در هر رده و مقامی را نشان می‌دهد.

 



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7541/2/566169/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها