رئیس دفتر رئیس جمهوری:

غنی‌سازی 20 درصدی در ادامه کاهش تعهدات هسته‌ای انجام شد


رئیس دفتر رئیس جمهوری تأکید کرد که غنی‌سازی 20 درصد یکی از گام‌های دولت برای کاهش تعهدات هسته‌ای است نه اینکه ناشی از فشار نمایندگان یا مجلس باشد.
محمود واعظی، در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره این مواضع مخالفان دولت که مدعی بودند صنعت هسته‌ای تعطیل شده اما حالا بسرعت غنی‌سازی
20 درصد را شروع کرده‌ایم، گفت: کسانی که در چند سال گذشته مرتب می‌گفتند این دولت باعث شد فعالیت‌های هسته‌ای ما متوقف شود ببینند که در تمامی ابعاد چقدر اتفاقاً فعالیت‌ها گسترش پیدا کرده است، به گونه‌ای که امروز تصمیم می‌گیریم، بلافاصله با آژانس هماهنگ می‌کنیم و غنی‌سازی ۲۰ درصدی ما شروع می‌شود. وی افزود: آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم نشان می‌دهد که هیچ‌گاه سازمان انرژی اتمی چه در ارتباط با تحقیق و پژوهش و چه در ارتباط با نوآوری توقف نداشته و کارش را انجام داده است. اقدامات چند روز اخیر نشان می‌دهد آن کسانی که با برجام و مذاکرات ۱+۵ مخالف بودند امروز در عمل مشاهده می‌کنند که عملکرد سازمان انرژی اتمی در عرصه بین‌الملل برای کمتر شدن فشار روی کشور ما بسیار موفق‌تر بوده است.
واعظی در واکنش به ادعای برخی نمایندگان که اگر فشار آنان نبود دولت دست به غنی‌سازی ۲۰ درصد نمی‌زد  گفت: خودمان در ۵ مرحله اعلام کردیم که تعهداتمان را کاهش می‌دهیم که یکی از آنها هم این بود که غنی‌سازی را افزایش ‌دهیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه برداشتن تحریم‌ها برای دولت مهم است، ادامه داد: باتوجه به اینکه ۶ ماه دیگر عمر دولت به پایان می‌رسد اما دولت برای رفاه مردم تلاش می‌کند تا تحریم‌ها برداشته شود و از این طریق روابط خارجی، بانکی، بین‌المللی، اقتصادی و دیپلماسی کشور با دنیا بهتر انجام شود. واعظی اظهار کرد: باید بتوانیم دیپلماسی خود را گسترش دهیم و فضای مناسبی به دست بیاوریم تا دولت بعدی که به روی کار می‌آید براحتی کار کند، ما نمی‌خواهیم زمین سوخته به دولت بعدی تحویل دهیم. اتفاقاً قصدمان این است که همه چیز را آماده تحویل دهیم و بر این اساس یک عده نباید بیخود و بی‌جهت تا این حد سنگ‌اندازی کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7540/1/566029/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها