مسی با حضور در ترکیب بارسا برابر اوئسکا به یک رکورد تاریخی در لالیگا رسید

رونالدو رکورد پله را شکست


گروه ورزشی/ مسابقات فوتبال یکشنبه شب در قاره اروپا پیگیری شد و سری آ ایتالیا پس از حدود دو هفته تعطیلی شاهد برگزاری 10 دیدار در هفته پانزدهم مسابقات بود. یوونتوس در شبی که کریس رونالدو دوبار دروازه حریف را باز کرد، موفق شد در دیداری خانگی 4-1 اودینزه را شکست دهد. گل‌های بیانکونری توسط رونالدو (31 و 70)، کیه‌زا (49) و دیبالا (4+90) به ثمر رسید. یوونتوس با این برد 27 امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد. اما رونالدو با 2 گلی که در این دیدار به ثمر رساند، موفق شد رکورد پله را بشکند. تعداد تمام گل‌های رونالدو در دوران فوتبالی‌اش به عدد 758 رسید و رکورد پله، اسطوره فوتبال برزیل را با 757 گل شکست. رونالدو اکنون بهترین گلزن تاریخ فوتبال جهان به شمار می‌آید. در دیگر دیدارهای مهم بنونتو 0 - 2 از آث‌میلان شکست خورد. روسونری با این پیروزی 37 امتیازی شد و صدر جدول را از اینتر پس گرفت. اینتر هم با پیروزی پرگل 6 - 2 کروتونه را شکست داد و با یک امتیاز اختلاف در رده دوم جای گرفت. آ.اس. رم 1 - 0  سمپدوریا را شکست داد و در رده سوم ایستاد. در هفته هفدهم لالیگا هم بارسلونا میهمان اوئسکا بود. شاگردان رونالد کومان در این دیدار در همان نیمه اول توسط نایجل دی یونگ  (27) به گل رسیدند و در نهایت با همین یک گل به سه امتیاز بازی دست یافتند. این سومین برد با اختلاف یک گل در 4 پیروزی اخیر بارسا بود. بارسلونا با این برد 28 امتیازی شد و به رده پنجم صعود کرد. لیونل مسی یکشنبه شب با حضور در ترکیب بارسا برابر اوئسکا به یک رکورد تاریخی در لالیگا رسید. او اکنون نخستین بازیکن خارجی تاریخ لالیگاست که در این رقابت‌ها به رکورد 500 بازی دست پیدا می‌کند. مسی برای رسیدن به رکورد 622 بازی آندونی زوبی زارتا (رکورددار بازی در لالیگا) حداقل باید تا 2024 در بارسلونا بماند. در دیگر دیدارها اتلتیکومادرید هم 1-2 از سد آلاوس گذشت و صدر جدول را در فاصله 24 ساعت از رئال مادرید پس گرفت. دیدار رئال ‌سوسیداد و اوساسونا هم با تساوی 1-1 به پایان رسید و رئال سوسیداد در رده سوم ایستاد. همچنین در هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس دو دیدار برگزار شد و نیوکسل 1-2 از لسترسیتی شکست خورد تا لستر در رده سوم جدول بایستد. منچسترسیتی هم به پیروزی 1-3 مقابل چلسی دست یافت. شاگردان لمپارد مدت‌هاست که از فرم آمادگی ابتدای فصل خود دور شده‌اند و در هفته‌های اخیر روی نوار ناکامی قرار دارند و در سه بازی اخیر خود طعم پیروزی را نچشیده‌اند. دو دیدار پایانی هفته چهاردهم بوندس لیگا نیز برگزار شد و  بایرن مونیخ در آلیانس آرنا میزبان ماینس بود و با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی دست یافت. در این بازی بایرن ابتدا با دو گل بورکات 32 و هاک 44 عقب افتاد اما در نیمه دوم شاگردان فلیک طوفانی استارت زدند و توسط کیمیش 50، سانه 55، زوله 70 و لواندوفسکی (76-پنالتی) و 83 به گل دست یافتند. بایرن با این پیروزی شیرین 33 امتیازی شد و صدر جدول را بار دیگر از لایپزیگ 31 امتیازی پس گرفت. دورتموند هم با 2 گل وولفسبورگ را شکست داد.
درخشش مجدد طارمی و عابدزاده
یکشنبه شب لژیونرهای فوتبال کشورمان هم برای تیم‌های خود به میدان رفتند. از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ پرتغال پورتو میزبان موریرنسه بود و 3-0 به پیروزی رسید. مهدی طارمی پس از درخشش در دیدارهای اخیرشان که با گلزنی و گرفتن پنالتی جایگاه ویژه‌ای بین تماشاگران و حتی رسانه‌های پرتغالی پیدا کرده و در بردهای تیمش نمایش مؤثری داشت، این هفته هم برابر موریرنسی بازی تأثیرگذاری ارائه داد. در دیگر دیدارهای این هفته ماریتیمو هم میزبان بواویشتا بود و این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این بازی امیر عابدزاده سنگربان ماریتیمو درون دروازه تیمش حضور داشت و با 3 سیو برای تیمش کلین شیت کرد. وی در پایان این بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد و جایزه خود را دریافت کرد. ترابزون اسپور در هفته شانزدهم رقابت‌های سوپرلیگ ترکیه هم میهمان فاتح کاراگومروک بود و به پیروزی 2-1 دست یافت. در این بازی سید مجید حسینی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و 90 دقیقه بازی کرد. وی در دقیقه 13 از داور کارت زرد دریافت کرد. ترابزون با این پیروزی 23 امتیازی شد و تا رده هفتم صعود کرد. از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ ستارگان قطر، اس سی قطر میزبان الغرافه بود و این بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید. در این بازی علی کریمی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و 90 دقیقه بازی کرد. قطر با این تساوی 20 امتیازی شد و در رده پنجم است.
همچنین در دیگر دیدار العربی میزبان الخور بود و به پیروزی 3 بر صفر دست یافت. در این بازی مهرداد محمدی و مهدی ترابی از ابتدا در ترکیب تیم خود حضور داشتند و به ترتیب گل اول و دوم العربی را به ثمر رساندند. هر دو بازیکن ایرانی در دقیقه 77 تعویض شدند. العربی با این پیروزی 15 امتیازی شد و تا رده هفتم صعود کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7535/18/565507/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها