اطلاعات آیفون را با چند کلیک پاک کنید


گاهی اوقات پیش می‌آید که تصمیم به فروش گوشی آیفون خود می‌گیرید یا اینکه می‌خواهید آن را به فرد دیگری ببخشید اما نگران اطلاعاتی هستید که در بخشی از حافظه گوشی پنهان شده باشد و احتمال سوء‌استفاده از این اطلاعات شخصی باعث می‌شود تا از فروش یا بخشیدن گوشی خود منصرف شوید. اما بهتر است بدانید بهترین راه برای پاک کردن همه اطلاعات گوشی، بازگرداندن آن به حالت کارخانه و پاک کردن همه اطلاعات آن است.
به‌گزارش ایسنا، با بازگرداندن گوشی به وضعیت کارخانه، فرد دیگری نمی‌تواند اطلاعات شخصی و خصوصی موجود در گوشی قدیمی را بازیابی کند. اما این کار چگونه انجام می‌شود؟ پیش از اینکه پاکسازی اطلاعات در آیفون خود را آغاز کنید، مطمئن شوید که برای گوشی خود یک نسخه بک آپ تهیه کرده اید تا بتوانید اطلاعات تان را در یک دستگاه جدید بازیابی کنید. ازسوی دیگر اگر یک اپل واچ دارید، باید ارتباط آن با گوشی را غیرفعال یا به اصطلاح unpair کنید تا هیچ مشکلی پیش نیاید.
برای این کار در گام نخست باید از آی کلود و آی تیونز خارج شوید به این ترتیب که وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید و سپس روی نام خود در بالای صفحه بزنید. به‌سمت پایین صفحه آمده و گزینه خروج (Sign out) را بزنید. برای تکمیل این مرحله باید رمز عبور اپل آی‌دی خود را وارد کنید.
سپس به صفحه اصلی در بخش تنظیمات برگردید و گزینه عمومی (General) را بزنید. حالا به پایین صفحه رفته و گزینه ریست (Reset) را بزنید. در صفحه ریست، گزینه حذف همه محتوا و تنظیمات را انتخاب کنید و اگر از شما خواسته شد، رمز عبور اپل آی‌دی را نیز برای تکمیل این مرحله وارد کنید. به این ترتیب گوشی شما ری استارت شده و به وضعیت کارخانه برمی‌گردد.
اما اگر گوشی آیفون شما گم شده یا به سرقت رفته است، بهترین راه برای حذف اطلاعات از روی سیستم، استفاده از سرویس Find My گوشی است البته اگر تلفن تان روشن و به اینترنت متصل باشد. برای این کار هم باید ابتدا مرورگر وب را باز کرده و به iCloud.com/find بروید. اگر لازم است، با اپل آی‌دی خود وارد شوید.
همچنین می‌توانید از یک دستگاه دیگر به اپلیکیشن Find My دسترسی پیدا کرده و اطلاعات تان را از راه دور پاک کنید. برای این کار روی گزینه همه دستگاه‌ها در بالای صفحه کلیک کرده و تلفن‌تان را انتخاب کنید. گزینه حذف اطلاعات آیفون (Erase iPhone) را کلیک کنید که البته ممکن است لازم باشد رمز عبور اپل آی‌دی را نیز در این مرحله وارد کنید.
اگر از این راه موفق نشدید اطلاعات گوشی‌تان را از راه دور پاک کنید، حداقل باید رمز عبور اپل آی‌دی خود را تغییر دهید تا مانع از آن شوید که کسی با اپل آی‌دی شما به اطلاعات آی کلود شما دسترسی پیدا کند. برای این منظور صفحه اپل آی‌دی را در مرورگر وب باز کنید، وارد شوید و در بخش امنیت، روی گزینه تغییر رمز عبور کلیک کنید.‌

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7535/17/565499/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها