ایران در ایران




منبع صدای مهیب دره‌شهر ایلام شناسایی نشده است

ایلام - فرماندار دره‌شهر ایلام گفت: ماجرای بروز صدای مهیب در روستای عباس‌آباد این شهرستان و منبع ایجاد کننده آن در دست بررسی است.به‌گزارش ایرنا، کیانوش محمدنژاد اظهار داشت: این صدای مهیب هفته گذشته نیز شنیده شد و در بین مردم ساکن در این روستا وحشت ایجاد کرد. وی اضافه کرد: انفجار شنیده شده خارج از محدوده روستای عباس‌آباد دره‌شهر بوده و هم‌اکنون آرامش بر منطقه حاکم است. محمدنژاد افزود: تیم‌های ارزیاب در منطقه مستقر هستند تا منشأ این انفجارها را جست و جو و بررسی کنند. وی یادآور شد: با توجه به انجام حفاری‌های مربوط به راه‌سازی و حفر تونل در استان لرستان هم‌مرز با این روستا و نیز شهرستان آبدانان احتمال می‌رود منبع این صداها مربوط به این پروژه‌ها باشد. وی تأکید کرد: بعد از اتمام بررسی‌های انجام گرفته توسط تیم‌های ارزیاب، نتیجه اطلاع‌رسانی می‌شود.

اعطای گواهینامه ملی صنایع‌دستی به شهر رشت و چهار روستای گیلان

رشت - استاندار گیلان در مراسم اعطای گواهینامه شهرها و روستاهای ملی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: امروز با تلاش‌های مستمر، ارزنده و هدفمند مدیران و فعالان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دولت تدبیر و امید؛ ایران اسلامی توانست به لحاظ ثبت جهانی روستاها و شهرها، سرآمد در کشورهای دنیا باشد.ارسلان زارع افزود: این اقدام آثار و نتایج ارزشمندی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد که می‌تواند زمینه‌ساز امیدآفرینی بیشتر برای فعالیت‌های بزرگتر و اثرگذارتر در سال‌های آینده را به همراه آورد.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به ثبت ملی چهار روستای گیلان از مجموع ۱۶ روستای ثبتی کشور در سال‌جاری ادامه داد: در همه ادوار بویژه طی سال‌های اخیر، گردشگری و صنایع دستی از رسته‌های مهم اشتغال و معیشت مردم گیلان بوده و آثار هنری فاخر نقاط مختلف آن زمینه جذب گردشگر به استان را فراهم کرده است.
وی ثبت روستاهای ارده رضوانشهر با محوریت شال‌بافی، جیرده شفت با محوریت سفال، عنبران آستارا با محوریت گلیم‌بافی و روستای شالمای شهرستان ماسال با محوریت چوب‌تراشی را گامی ارزنده خواند و گفت: پیشتر نیز ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) موجب خرسندی مردم گیلان شد.زارع افزود: ثبت جهانی روستای قاسم آباد شهرستان رودسر در حوزه چادرشب بافی نیز تلاش قابل تقدیر دیگری در دولت تدبیر و امید است که ضمن تقویت وفاق و همدلی در مردم آن روستا، زمینه توسعه اشتغال در حوزه صنایع دستی و نیز مهاجرت معکوس به آنجا را فراهم کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7535/11/565475/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها